Domuz gribi yatakları ayırdı prezervatif satışları düştü

Güncelleme Tarihi:

Domuz gribi yatakları ayırdı prezervatif satışları düştü
Oluşturulma Tarihi: Aralık 06, 2009 00:00

Domuz gribi vakalarının artması ve ‘Yatakları ayırın’ uyarısı prezervatif satışlarının düşmesine neden oldu. Türkiye’nin alanında en büyük satış kanalı olan prezervatifalcom’da kasım ayında prezervatif satışları yüzde 40 geriledi. Eczane kanalında ise aynı dönemdeki satış gerilemesi yüzde 50’yi buluyor.

DOMUZ gribinin yayılmasını önlemek için ‘tokalaşmayın’, ‘öpüşmeyin’, ‘kucaklaşmayın’ önerilerine risk taşıyan çiftlerin yataklarını ayırması da eklendi. Grip salgınını kontrol altına almak için yapılan bu öneri kasım ayında prezervatif satışlarının önemli ölçüde gerilemesine neden oldu. prezervatifal.com’da, prezervatif satışları kasım ayınında yüzde 40 geriledi.

Büyük şehirlerde düştü

prezervatifal.com’un kurucusu Çağatay Işık, ekim ve kasım aylarının ilk 3 haftadaki satışlarını karşılaştırdıklarında İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Trabzon gibi büyükşehirlerden gelen siparişlerde, satın alınan prezervatif paket sayısında yüzde 40 oranında bir azalma yaşandığını söyledi. Işık, “Fakat prezervatifal.com verilerini incelemeye devam ettiğimizde, Anadolu’dan gelen siparişlerde, illere göre herhangi bir azalma görülmediği de ortaya çıkıyor. Bu sonuçlar doğrultusunda, kalabalık yerlerde yaşayan insanların, domuz gribine yakalanma konusunda daha dikkatli davrandıklarını çünkü kalabalık bölgelerde hastalığa yakalanma riskinin daha yüksek olduğunu düşündüklerini tahmin ediyoruz” dedi.

Cinsel birliktelik azaldı

Çağatay Işık, domuz gribinin cinsel yaşama etkisini şöyle yorumladı: “Domuz gribi vakalarının yayılmasıyla birlikte, medyada daha sık yer almaya başlayan doktorların cinsel birleşmeden uzak durma yönündeki uyarıları, prezervatif satışları üzerinde de etkisini gösteriyor. Özellikle son 3-4 haftadır, günlük alışveriş adetlerinde göze çarpan bir değişim olmazken, alışveriş başına sipariş verilen prezervatif adetlerinde önemli bir düşüş gözlemliyoruz. Bunu da, insanların cinsel hayatlarını daha seyrek cinsel birliktelik yaşayarak devam ettirdiği şeklinde yorumluyoruz.”

Markalar hissetmedi

Ok’den alınan bilgiye göre kasım ayında satışlarda bir değişim yok. Durex Türkiye Genel Müdürü Erdinç Nuray, Ramazan ayında yüzde 20 azalan prezervatif satışlarının, daha sonraki aylarda yükseldiğini belirterek, “Kasım ayında 2009 rekorunu kıdık. Kasım dağıtım kanallarına en çok satış gerçekleştirdiğimiz ay oldu. Bizim şu anda gördüğümüz dağıtım kanalı. Perakendede şu anda yaşananları aralık ortasında görebileceğiz” diye konuştu. Prezervatif satışı gerçekleştiren market ve akaryakıt istasyonlarında da gerilemeler tespit edildi.

Eczanede satışlar yüzde 50 geriledi

İSTANBUL Yenibosna’da bulunan Dilek Eczanesi’nde prezervatif satışları kasım ayının 3 haftalık döneminde ekim ayının aynı dönemine kıyasla yüzde 50 azaldı. Özkan Eczanesi’nin sahibi Mehmet Ali Özkan ise, “Domuz gribine yakalanmış veya virüs taşıma ihtimali olanların yataklarını ayırmaları önerildi. İnsanların bu önerileri dikkate aldığını görüyoruz. Kasım ayında eczanemizdeki prezervatif satışları ekime kıyasla yüzde 50’den fazla geriledi” dedi.

Yılda 75 milyon prezervatif satılıyor

Türkiye’de prezervatif pazarı 50 milyon YTL büyüklüğe sahip.
Türkiye’de yılda 75 milyon adet prezervatif kullanılıyor.
Bu erkek nüfusta kişi başına yılda 2 prezervatif tüketimi demek.
Prezervatiflerin yüzde 60’ı eczanelerde, yüzde 40’ı da marketlerde satılıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!