GeriEkonomi Domino's rotayı Anadolu'ya çevirdi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Domino's rotayı Anadolu'ya çevirdi

Domino's rotayı Anadolu'ya çevirdi
refid:9765272 ilişkili resim dosyası

Dominos Pizza Genel Müdürü Aslan Saranga ile dün başlayan röportajımız bugün devam ediyor. Son bölüm ise yarın...

I. Bölüm: Kebabı da lahmacunu da yendik

- Piyasadaki dalgalanmalar sizin sektörü etkiliyor mu?

Temmuza kadar yaşanan siyasi belirsizlik dönemi bizi etkilemedi. Zaten bu tip belirsizlikler bizi genelde etkilemez. Biz bu etkilenme durumunu bir tek 2001 krizinde yaşamıştık. Ama orada da şöyle olmuştu: Herkes krize girmişti, en son biz girmiştik...

- Neden size fazla dokunmuyor bu belirsizlikler?

Bu bizim işimizin büyüyen bir pazar olmasından ve rekabetin tam oturmamasından kaynaklanmış olabilir. Bir de pizza artık dışarıda yiyebileceğiniz en ucuz ürün haline geldi. Bugün promosyonlar vs'lerle ucuza pizza yiyebilirsiniz. Aslında bu kriz ortamları bize faydalı da oluyor. Çünkü insanlar hesaplarını kitaplarını yapmaya başladıkları zaman pizza almak en mantıklısı haline geliyor.

Eren GÜLER YAZIYOR

- Gıda fiyatlarındaki yükseliş sizi etkiledi mi?

Gıdada dalgalanma çok oldu. Etkilemedi diyemem ama onu da hacmi artırıp diğer maliyetleri düşüşerek dengelemeye çalıştık. Biz o artışların çok küçük bir bölümünü yansıttık.

HACİM YÜKSELDİ FİYATLAR DÜŞTÜ

- Pizza fiyatları son yıllarda neden bu kadar düştü?

Bu işe ilk başladığımızda bizim Ulus'ta, Bağdat Caddesi'nde dükkanlarımız vardı. Ama artık Bayrampaşa'da, Zeytinburnu'nda, Harem'de, Kartal'da restaurantlarımız var ve çok başarılılar. Bu olay yüksek hacimle alakalı. Bundan 5-6 sene evvel 20-25 dükkan için alım yaparken şimdi 95 dükkan için alım yapıyoruz. Bu da satın alma gücümüzü artırıyor ve biz kârlılığımızı 10 pizza üzerinden değil 100 pizza üzerinden yapıyoruz. Yani 20 pizzada kazanmaya çalıştığımz kârı 100 pizzada kazanıyoruz. Böylece her iki taraf da kazanıyor...

- Dominos'un pazardaki yeri neresi?

Biz eylülde 100 restauranta ulaşmış olacağız. Toplam evlere servis pizza pazarında en yakın rakibimizin 30 şubesi var. Her bölgede pazar payımız değişmekle birlikte birçok bölgede rakibimiz bile yok. Orada da pideciler ve kebapçılar bizim rakibimiz.

Sonuçta rekabetin olduğu yerlerde pazar payımız yüzde 35-40, ama olmadığı yerlerde zaten tek satıcı biziz.

- Dünyada durum nedir?

/images/100/0x0/55eaa7e4f018fbb8f88e4602
Dünyada da bu işin en büyüğü Dominos. Toplam 8 bin mağazası var ve hedef bunu 10 bine çıkamak.

- Satışlarda evlere servisin payı nedir?

Bizim satışlarımızın yüzde 80'i evlere servis. Zaten Dominos'un konsepti kurulduğundan yana böyledir. Bizim restaurantlarımızın çoğunda oturma alanları çok küçüktür.

- Türkiye'de Dominos'un büyümesi ne zaman başladı?

Biz ilk restaurantımızı 1996'da açtık. 1999'a kadar 10-15 arası restaurantımız vardı. 2001'e kadar krizi dönemi gibi geçti ve 2002'den sonra hızla büyümeye başladık. Son 4 senede 30 restauranttan 95'e kadar geldik. Hatta son 3 senede her sene 20-25 arası dükkan açtık.

BAŞARISIZ OLMA RİSKİ ÇOK DÜŞÜK

- Neye güvenerek bu kadar büyüdünüz?

Bir kere pazar hızlı büyüdü. Türkiye hızla değişiyor. Ekonomi iyi gidiyor. Tamam biz iyiyiz vs ama ekonomi de çok büyüdü. Ayrıca biz de bu işi iyi öğrendik.

Dominos Pizza hesabını kitabını iyi yaptığın zaman başarısız olma riski çok düşük bir iş. Kiramız düşük. Çünkü evlere servis olduğu için en iyi noktalarda yerler kiralamıyoruz. Eleman konusunda da çok esneksiniz, part time çalıştırabiliyorsunuz. Sabit maliyetler çok düşük. Düşük satışlarla bile maliyetleri karşılayabiliyorsunuz.

Bizim bayilerimizden de çok büyük talep geldi. Hem onlardan talep gelince hem biz büyüyünce bir de reklamlarla televizyona çıkıp tanınırlık da artınca kartopu gibi büyümeye başladı son 3 senede.

- Ciro hedefiniz nedir?

2008 ciro hedefimiz 75 milyon YTL. 2009'da bunu 140 milyon YTL'ye yükselteceğiz.

/images/100/0x0/55eaa7e4f018fbb8f88e4604

- Nasıl olacak bu?

Önümüzdeki sene 40 tane daha restaurant açacağız. Bu seneye 80 restaurantla başladık, eylülde 100, yıl sonunda da 115 olacağız. Seneye ise 40 tane daha açıp ciroyu ikiye katlayacağız.

HEDEF ANADOLU'DA YAYILMAK

- Hangi bölgeye ağırlık vereceksiniz?

Bizim hedefimiz Anadolu. İstanbul'da hemen her bölgede varız artık ve bölgeleri bölmeye başladık. Mimar Sinan'dan Gebze'ye kadar her 6 dakikalık mesafede bir Dominos restaruantımız var.

Bizim önümüzdeki 2-3 senelik hedefimiz 200 restauranta, sonra da 5-6 sene içinde 500 restauranta ulaşmak. Ankara ve İzmir merkez olarak Anadolu'da büyümeyi hedefliyoruz.

- Fiyatlar her yerde aynı mı olacak?

Evet fiyatlar aynı olacak. Biz zaten ürünlerimizin çoğunu promosyonlu satıyoruz.

 

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle