Doğuş, Tansaş ve Makro'yu birleştirdi

Güncelleme Tarihi:

Doğuş, Tansaş ve Makroyu birleştirdi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 12, 2001 02:03

Doğuş Grubu perakande sektöründe faaliyet gösteren iki markası arasında işbirliği yaparak, operasyonel fonksiyonları birleştirdi. Doğuş Holding Yönetim Kurulu Üyesi Aclan Acar, operasyonun nedenini ‘‘verimliliği ve kárlılığı artırmak’’ şeklinde açıkladı.

Doğuş Grubu, operasyonel verimliliği ve karlılığı artırmak amacıyla perakendecilik sektöründe faaliyet gösteren Tansaş‘ın, Macrocenter hisselerini satın alarak güçbirliği oluşturulmasını kararlaştırdı. Açıklanan karara göre, Doğuş Holding A.Ş.’nin yüzde 56 ve Doğuş İnşaat Ticaret A.Ş.'nin yüzde 44 hisselerine sahip olduğu Macrocenter ünvanlı ATİ Dış Ticaret Turizm Yatırım ve Pazarlama A.Ş. hisseleri Tansaş Perakande Mağazacılık A.Ş. tarafından satın alınacak. Böylece, Macrocenter bir Tansaş iştiraki haline gelecek.

MARKALAR KORUNACAK

Doğuş Grubu'nun perakandecilik sektöründeki yeni starejisini dün düzenlediği basın toplantısıyla açıklayan Doğuş Holding Yönetim Kurulu Üyesi, Tansaş ve Macrocenter Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, güçbirliği kararının grubun sektördeki vizyonuna ve büyüme hedefine uygun olarak gerçekleştiğini kaydetti. Tansaş ve Macrocenter*ın mevcut marka ve tüzel kişiliklerinin korunacağına dikkat çeken Acar, ‘‘Macrocenter hisseleri Tansaş‘ın içinde olacak. Ancak her ikisi de, mevcut marka ve tüzel kişiliği ile mağazalarını ve isimlerini koruyacak. Bu birliktelik özellikle Macrocenter‘ın ulusal çapta büyümesini hızlandıracak’’ deri. Bu güçbirliğinin birleşme olmadığına dikkat çeken Acar, her iki mağazanın, satın alma, lojistik, insan kaynakları yönetimi, bilgi teknolojileri, mali işler, hukuk ve gayrimenkul alanlarında ortak hareket edeceğini söyledi.

Türkiye‘de perakendecilik pazar payının 45 milyar dolar, organize perakendecilik payının ise 8 milyar dolar olduğunu belirterek, 2005 yılında öngördükleri 65 milyar dolarlık perakendecilik pazarında organize perakende pazarının da 17 milyar dolar olacağını tahmin ettiklerini söyledi. Doğuş Grubu‘nun gıda perakendeciliği sektörüne 1990 yılında Fransızlarla ortak Continent‘le girdiğini hatırlatan Acar, doğru bir büyüme stratejisi izlenememesi nedeniyle bu ortaklıktan ayrıldıklarınıve ardından Tansaş‘a yatırım yaptıklarını ifade etti.

Macrocenter‘ın geçtiğimiz yıl 35.5 milyon dolara satın alındığını hatırlatan Acar, ‘‘Bu yıl ise, uluslararası bir kuruluş tarafından 39 trilyon lira değer biçildi. Macrocenter'ı 38 trilyon lira ödeyerek satın alacağız’’ dedi. Acar, şunları söyledi: ‘‘Tanşas'ta 600 milyon dolarlık satış yaptığı geçen yıl yüzde 20 işletme gideri vardı, yani 120 milyon dolar. Bu yıl satışlarımız 450 milyon dolara düştü işletme gelirlerimiz de yüzde 18'e yani, 90 milyon dolara düştü. Bu yıl içinde zaten 30 milyon dolarlık bir işletme giderimizde indirim oldu. Macro zaten maliyet indirimi yapıymış bir mağazalar zinciri ancak büyümeyi hedeflediğiniz, yani yeni mağazalar açtığınız zaman bu ekstra yatırım gerektiriyor. Biz de dedik ki; bizim bu yatırımlarımız zaten var. Bunlara bir kez daha para harcamak yerine tansaşın yaptığı mevcut yatırımlarla Macro yu da büyütebiliriz.’’

Mağaza sayısı 200'ü geçti

Tansaş‘ın son 1-1.5 yıl içinde çok hızlı büyüdüğünü kaydeden Aclan Acar, toplam 194 mağazaya sahip Tansaş'ın ortalama ayda fiş sayısının 6.4 milyon adet, bu yılın 9 aylık net satışının da 324 trilyon lira olduğunu belirtti. Acar, yüksek gelir grubuna hitap eden ve 11 mağazası bulunan Macrocenter‘ın 9 aylık net satışının ise 26 trilyon lira olduğunu ifade etti.

Tansaş, sermaye artırarak kredi ödeyecek

Tansaş'ın mali yapısını güçlendirmeye yönelik olarak sermaye artırımı yapılacak. Doğuş Holding Yönetim Kurulu Üyesi, Tansaş ve Macrocenter Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, kayıtlı sermaye tavanını 100 trilyon liradan 300 trilyon liraya çıkarma kararı aldıklarını belirtti. Acar, bu kararın SPK tarafından onaylandığını ve 24 Aralık‘ta da Genel Kurul‘da hissedarların onayına sunulacağını, Tansaş'ın ödenmiş sermayesini de yüzde 200 bedelli artışla 66 trilyon liradan 198 trilyon liraya çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Acar, Tansaş'ın, büyümeyi banka borçlanmasıyla sağladığına işaret ederek, söz konusu sermaye artırımı sonucu elde edilen kaynakların bu banka borçlarının ödenmesinde kullanılacağını ifade etti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!