GeriEkonomi Detroit, lükste Paris ve Cenevre’nin en büyük rakibi oldu
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Detroit, lükste Paris ve Cenevre’nin en büyük rakibi oldu

Detroit, lükste Paris ve Cenevre’nin en büyük rakibi oldu

Geçtiğimiz yıla kadar adeta panayır yeri havasında olan ve ihtişamdan uzak olan Detroit fuarı bu yıl tamamen evrim geçirmiş. ABD pazarının büyümesi ve benzinin neredeyse su fiyatına inmesiyle Detroit lüksün yeni adresi olmuş. Sütten ucuz, suyla rekabet eden benzin fiyatları Amerika’da elektrikli araç modasını da rafa kaldırdı.

2016 yılının ilk otomobil şovu otomobilin anavatanı olarak kabul edilen Amerika’nın Detroit şehrinde başladı. Detroit’te ilk olarak 1907’de düzenlenen, 1989’dan itibaren uluslararası hale gelen ‘Uluslararası Kuzey Amerika Otomobil Fuarı’nda (NAIAS) bu yıl 50’si dünya lansmanı olmak üzere 100’e yakın yeni model tanıtıldı.

Detroit, lükste Paris ve Cenevre’nin en büyük rakibi oldu


Önceki gün basın günüyle Cobo Center’da kapılarını açan fuarı 5 bin uluslararası basın mensubu izlerken 24 Ocak tarihine kadar açık olacak fuarı 850 bine yakın ziyaretçinin gezmesi bekleniyor.

Detroit, lükste Paris ve Cenevre’nin en büyük rakibi oldu


İKİNCİ EL PAZARI

18.5 milyar dolarlık borcu nedeniyle yaşadığı iflastan kurtulup yeniden hızlı büyümeye geçen Detroit’te geçtiğimiz yıla kadar adeta panayır havasında geçen, lüksten ihtişamdan uzak olan fuar bu yıl tamamen şekil değiştirdi. ABD pazarın büyümesine, petrolün neredeyse su fiyatına inmesine bağlı olarak pazardan daha fazla pay kapmak isteyen Avrupa ve Asyalı markalar Detroit fuarına büyük yatırım yaptı. Bunun sonucunda düne kadar sadece devasa pick-up’larla dikkat çeken, iç içe sergilenen otomobillerle adeta bir ikinci el pazarını andıran Detroit, bu yıl tamamen lüksün yeni adresi olmuş.

İŞÇİLER YOKTU

Adeta bir Avrupa fuarını andıran fuar alanında pahalı stantlar ve pahalı otomobiller öne çıkıyor. Amerikalı markaların adeta deplasmandaymış gibi yer aldığı bu yılki Detroit fuarı Cenevre, Paris, Frankfurt ve İstanbul gibi otomobil şovuna dönüşmüş durumda. Öyle ki, dünya devi Toyota ve Hyundai fuara ana markaları yerine lüks segmentte rekabet ettikleri Lexus ve Genesis ile yer almayı tercih etmişler.

Detroit, lükste Paris ve Cenevre’nin en büyük rakibi oldu


Fuarda; Mercedes, Audi, BMW, Volvo, Porsche, Infiniti, Cadillac gibi lüks markaların pahalı ve lüks stantları dikkat çekiyordu. Diğer taraftan daha iki yıl öncesine kadar terk edilmiş bir şehir görüntüsünde olan Detroit’in bu yılki en dikkat çeken tarafı sadece lüks araçlara ev sahipliği yapması değildi. Önceki yıllarda fuar girişinde işsiz kalışlarını protesto eden eski otomotiv sektörü işçileri artık yer almıyordu. Sonuç olarak Detroit şaşırtıcı bir şekilde yeniden doğarak lüksün yeni adresi olmuş.

ALMAN MARKALAR ABD PAZARINDAN KORKUYOR

Geride bıraktığımız yıl yüzde 6’lık bir büyüme ile 17,4 milyon adetlik bir satış rakamına ulaşan ABD pazarı aynı zamanda arka arkaya altıncı kez büyüme rekoru kırdı. Ülke sadece istikrarlı politikalarının değil aynı zamanda rekor seviyede düşen petrol fiyatlarının da avantajını kullanmayı bildi. 2016 yılında büyümenin devam etmesi ve pazarın bu kez 17.7 milyona ulaşması bekleniyor. Ancak büyüyen pazardan daha fazla pay almak isteyen markaların indiririm savaşları başlatacağı bunun da pazar büyüdüğü halde, kârlılığı olumsuz etkileyeceğinden korkuluyor. Korkan ise geçen yıl bu pazarda 1,5 milyon adete yakın araç satan Almanlar.

SÜTTEN UCUZ BENZİN ELEKTRİĞİ VURDU

Sütten ucuz, suyla rekabet eden benzin fiyatları Amerika’da elektrikli araç modasını da rafa kaldırdı. Daha önceki yıllarda elektrikli araçların öne çıktığı Detroit’te büyük bir değişim daha yaşandı. Hemen hemen tüm stantlarda görmeye alıştığımız elektrikli araçların yerini benzinli araçlar aldı.

Detroit, lükste Paris ve Cenevre’nin en büyük rakibi oldu


OBAMA İLK KEZ GELECEK

ABD Başkanı Obama, yeniden şekillenen ve lüksün yeni adresi olan Detroit’e 20 Ocak’ta gelerek ilk kez fuarı ziyaret edecek. Obama, 2009’da yaşanan krizde General Motors ve Chrysler’e finansal destek verilmesinde önemli pay sahibi olmuş, bu da Detroit’in dipten çıkmasını sağlamıştı. Amerikan hükümeti otomotiv sanayine 80 milyar dolarlık yardım yapmıştı.

VOLKSWAGEN GÜNAH ÇIKADI

Egzoz skandalının ardından birçok kez özür dileyen Volkswagen, 2016’nın ilk özürünü ise Detroit’te diledi. Fuardaki basın toplantısını çok yüksek sayıda basın mensubu takip etti.

Detroit, lükste Paris ve Cenevre’nin en büyük rakibi oldu

Volkswagen Yönetim Kurulu Başkanı Matthias Müller, “Müşterilerimizi, resmi makamları ve Amerikan kamuoyunu büyük hayal kırıklığına uğratmış olmanın bilincindeyiz” dedi. Müller, 900 milyon dolarlık yatırımla ABD’de SUV üreteceklerini ve 2 bin kişiyi istihdam edeceklerini açıkladı.

KENDİ KENDİNE SOLLUYOR

Detroit Fuarı’nda tanıtılan yeni Mercedes E Serisi sürücüsüz otomobile geçişe bir adım kaldığını gösterdi. Yeni E sürücünün istemesi halinde kendi kendine önündeki aracı güvenli bir biçimde sollayıp, şeridine girebiliyor. Otomobil, stereo kamera ve radyo sensorlarıyla yardımıyla çalışan drive pilot sayesinde sürücü müdahalesine gerek kalmadan yol alabiliyor. Akıllı yazılımı sayesinde rakiplerinden farklı olarak önündeki aracı kendi kendine hatasızca sollayıp, şeridine geri dönebiliyor.

Detroit, lükste Paris ve Cenevre’nin en büyük rakibi oldu

Bunun için sürücünün sadece sol sinyali vermesi yeterli oluyor. Yapay zeka 65 km/s hıza kadar yol üzerindeki diğer tüm araç, yaya ve canlıları algılayıp herhangi bir tehlikede sürücünün önlem almasını sağlıyor. Yeni E Serisi, Türkiye’ye Nisan ayında sadece 2,0 litre 195 beygirlik dizel motorla satışa sunulacak. 1.6 litre benzinli motorun araca adapte edilmesi ve Türkiye’de satışa sunulması ise 2017 yılını bulacak.

Detroit, lükste Paris ve Cenevre’nin en büyük rakibi oldu

ŞEKERPINARLI CIVIC ABD’DE YILIN OTOSU

JAPON Honda’nın Şekerpınar’da da üreteceği popüler modeli Civic Sedan, Kuzey Amerika’da “Yılın Otomobili” seçildi. Yeni Civic’de benzinli, 1.6 litre dizel ve LPG’li motor seçenekleri sunulacak.

Detroit, lükste Paris ve Cenevre’nin en büyük rakibi oldu

PORSCHE GAZA BASTI

Porsche, Detroit’in en hızlı modellerinden birini sergiliyor. Yeni 911 Turbo S’de 572 beygir güç üreten motor yer alıyor. Eski jenerasyona göre daha güçlenen ve hızlanan spor otomobil sadece 2.9 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşabiliyor.

Detroit, lükste Paris ve Cenevre’nin en büyük rakibi oldu

HYUNDAI’NİN LÜKS MARKASI GÖRÜCÜDE

Hyundai’nin yeni lüks markası olan ‘Genesis’in ilk modeli Detroit’te vitrine çıktı. G90 isimli yeni sedan Güney Kore’de satışa sunulurken ABD’de ise 2016’nın ikinci yarısında piyasaya çıkacak. G90’ın 3.8 litre V6, 3.3 litre twinturbo V6 ve 5 litre V8 motor seçenekleri bulunuyor.

ÇEVRECİ AUDI 2018’DE GELİYOR

Geleceğin teknolojisi hidrojenli araç modasına Audi de uydu. Alman marka Q6 h-tron konseptini ilk kez Detroit Fuarı’nda sergiliyor. Araç, Tesla’nın Model X’ine rakip olacak.

Detroit, lükste Paris ve Cenevre’nin en büyük rakibi oldu

Q6 h-tron, 2018 yılında yollara çıkacak. 429 beygir güç üreten 3 elekrikli motorun yer aldığı Audi’nin yeni SUV modeli tam şarjla 500 kilometre yol kat edebiliyor.

Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle