Desa, İngiltere’den sonra Rusya pazarına 4 mağaza ile giriyor

Güncelleme Tarihi:

Desa, İngiltere’den sonra Rusya pazarına 4 mağaza ile giriyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 19, 2006 00:00

Desa Deri Başkanı Melih Çelet, dünya markası olmak istediklerini belirterek, Debenhams mağazalarında kendi satış noktalarını kurmalarının ardından Rusya’da 5 milyon dolarlık yatırımla dört mağaza açacaklarını açıkladı. Çelet, "Geliştirdiğimiz markalaşma stratejisi sonucu ürünlerimizde Türk mozaiğini kullanıyoruz" dedi.

DÜNYA markası olma stratejisiyle yola çıkan Desa Deri, yurtdışında satış noktaları ve mağazalar açmak için kolları sıvadı. İngiltere Londra’da Debenhams mağazasında eylül ayından itibaren kendi markasıyla satış yapacak olan şirket, Rusya’da da dört tane mağaza açacak. Desa Deri Yönetim Kurulu Başkanı Melih Çelet, Rusya’nın başkenti Moskova’da ilk mağazalarını ekim ayında açacaklarını belirterek, 2007’nin ilk üç ayına kadar bu ülkede dörde çıkaracakları mağazalar için 5 milyon dolar yatırım yapacaklarını açıkladı. Moskova’daki mağazalarının Gum Alışveriş Merkezi, Manej, 2 Ramstore’da ve Mega Alışveriş Merkezi’nde olacağı bilgisini veren Çelet, çok büyüyen Rusya pazarının farklılaştığını ve Rusların artık en zor beğenen müşteriler haline geldiğini kaydetti.

MARKALAŞMA İÇİN FIRSAT: Çelet, İngiltere’de Debenhams’daki diğer markaların deri koleksiyonlarının da hepsini kendilerinin yaptığını dile getirerek, "Kendi satış noktamızı açınca kendimize bir tür rakip olduk. Ama Debenhams markalaşmamız için önemli bir fırsat. Satışlarımızın iyi olması durumunda 180 Debenhams mağazasına ve uluslararası Debenhams’larda da satış yapma şansımız olacak. Markalaşmamızı tamamlamak için bu fırsatı iyi değerlendirmek istiyoruz" diye konuştu.

DESA MARKASIYLA SATIŞ: Debenhams’a gelir ve kira bedeli olarak cirolarının yüzde 36’sını vereceklerini bildiren Çelet, İngiltere’de en geç iki yıl sonra kendi markalarıyla satış yapabileceklerini vurguladı. Bu ülkede Marks&Spencer’a ve çok olmamakla beraber Selfridge ve Harrods gibi mağazalar için de üretim yaptıklarını hatırlatan Çelet, İngiltere’de 200 sterlinlik ceketlerinin üç yıl içinde 260 bin adete sattığını aktardı.

LETONYA’DAN TALEP: Melih Çelet, atık derilerden yaptıkları ev koleksiyonlarını da Harrods’a ve Marks&Spencer’a verdiklerini, bugüne kadar 23 bin takım ihracat yaptıklarını belirtti. Letonya Riga’dan ürünlerinin outlet merkezini açmak için talep geldiğini bildiren Çelet, Kanadalı 15 mağazalık bir deri zincir mağazasının da kendilerini satınalmaları yönünde istekte bulunduğunu ve bu talep konusunda düşündüklerini aktardı. Çelet, markalaşma stratejisi geliştirdiklerini anlatarak, bu konuda Jack Trout firmasıyla çalıştıklarını ve her markanın bir hikayesi olması gerektiğinden hareketle Türkiye mozaiğini ürünlerinde kullandıklarını ifade etti.

UZAKDOĞU’DA SATIŞ: Desa Deri Genel Müdürü Burak Çelet ise, İngiltere’de Desa International adında bir firma da kurduklarını belirterek, dünya markası olmak istediklerini ancak önce kıta Avrupa’sında perakende de ilerlemek daha sonra dünyanın diğer bölgelerine açılabileceklerini vurguladı. Çelet, Uzakdoğu’da da 11-25 Ekim’deki fuar nedeniyle ürünlerinin Tokyo’da Takashimaya’da bu tarihler arasında satılacağını anlattı.

Kur farklarından ihracatçılar yararlanamadı

DESA
Deri Yönetim Kurulu Başkanı Melih Çelet, Türkiye’de 46 olan mağaza sayılarını dört yeni mağaza açarak 50’ye çıkartacaklarını açıkladı. Çelet, şöyle devam etti: "Geçen yılki ciromuz 55 milyon dolardı. Ama bu yılın ilk altı ayında kur farkları ve yatırımlarımız nedeniyle ilk defa 2.7 milyon YTL’lik zarar açıkladık. İhracatımız ilk altı ayda çok düştü. Kurların yükselişinden ihracatçılar yararlanamadı. Çünkü kurların yükseldiği tarihten önce yurtdışından satınalmalar bitmişti. Kurlara güvenerek ihracata yönelmediğimiz de iyi oldu. Şimdi de kurlar düşmeye başladı."

Özcan Deniz’li reklamlar erkek müşterimizi artırdı

MELİH
Çelet, Özcan Deniz’li reklamlarının erkek müşteri sayılarını artırdığını dile getirerek, şu bilgileri verdi: "Bu yıl da yine Özcan Deniz’i reklamlarımızda kullanacağız. Yeni televizyon reklamlarımız ekimde yayınlanmaya başlayacak. Eylülde açıklayacağımız yeni koleksiyonumuzda yıkanabilir deri ürünleri bulunacak. Tekstille deriyi birleştiriyoruz. Kanvasla deri birlikte kullanılacak."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!