Daha hiçbir şey görmediniz

Güncelleme Tarihi:

Daha hiçbir şey görmediniz
Oluşturulma Tarihi: Eylül 25, 2013 01:13

Avrupa, Asya ve Afrika kıtalarının en büyük bilişim zirvesi olan ICT Summit Now başladı.

Haberin Devamı

Vodafone sponsorluğunda düzenlenen zirvenin teması “Daha hiçbir şey görmediniz” oldu.3 gün sürecek zirveye 6 binin üzerinde katılımcı bekleniyor.

VODAFONE sponsorluğunda bu yıl 13.’sü düzenlenen “ICT Summit NOW Bilişim Zirvesi” teknolojinin gelişmelerini tartışarak “Daha hiçbir şey görmediniz” teması altında gerçekleşti. Avrupa, Asya ve Afrika kıtalarının en büyük bilişim zirvesi olan ICT Summit Now en öne çıkan konularından bir diğer ise “sosyal medya” oldu. 28 bakanlık, resmi kuruluş ve STK desteğiyle düzenlenen ICT Summit NOW Bilişim Zirvesi’13’te; üç gün sürecek 22 ayrı konudaki konferans ve forumlar içinde 117 panel ve sunum gerçekleşirken, 6 binin üzerinde katılımcı hedefleniyor.

YENİ HEDEFLER

Zirvede açılış konuşmasını yapan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu 2. Başkanı Ayhan Beydoğan, 2012 yılında Türkiye’de elektronik haberleşme hizmetleri piyasasının büyüklüğü yaklaşık 30 milyar TL’yi geçtiğini söyledi. Beydoğan, önümüzdeki dönem öne çıkacak konuları şöyle sıraladı: “Yeşil bilişim alanında üretim avantajı elde edilerek uluslararası pazarlarda etkin olunması, yazılım sektörünün geliştirilmesi, bulut bilişim imkânlarından yararlanılması, akıllı ulaşım sistemleri, büyük veri, 4N ve ötesi ile M2M cihaz ve uygulamalarının üretilmesi konularının öncelikli alanlar olması beklenmektedir.”

SEKTÖRDE HER ŞEY DEĞİŞEBİLİR

Teknolojik yakınsama olgusuyla birlikte önümüzdeki süreçte, teknolojik gelişmelere paralel olarak mevcut düzenlemelerin de gözden geçirilmesi gerektiğine vurgu yapan Beydoğan, “Önümüzdeki yıllarda pazar tanımları, işletmeci yükümlülükleri, yakınsama, arabağlantı anlaşmalarının revizyonu, sayısal pay (digital divident), hizmet kalitesi ve veri güvenliği konularında yeni gelişmeler olabilir” diye konuştu.

EKONOMİNİN EKSENİ KAYDI

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Jorge Fernandes ise konuşmasında mobil iletişim teknolojilerinin yarattığı ekonomik ve toplumsal gelişimin altını çizdi. Fernandes, konuşmasında şunları söyledi: “Vodafone Türkiye olarak, üçüncü kez ICT Summit NOW Bilişim Zirvesi’nin ana sponsoru olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Geçen yıl, bilgi ve iletişim teknolojilerinde atılacak bir sonraki adımı konuşmuştuk. Bir yıl içinde Türkiye’de telekomünikasyon sektörü, geçen yıl konuştuğumuz adımları atmaya başladı. Bu yıl, batıdan doğuya kayan ekonomik eksenin, mobil teknolojiler aracılığıyla nasıl bir kalkınma platformuna dönüştüğünü zirvede değerlen-direceğiz. Günümüzde batının sanayi üretimi doğuya kayarken, doğunun teknoloji ve inovasyon ihtiyacı artıyor. Eski dünya, mobil teknoloji sayesinde kalkınmanın odağına yerleşiyor.”

Haberin Devamı

Stratejik adımlar atılmalı

Haberin Devamı

SÜRDÜRÜLEBİLİR yatırım ortamı gerekliliğine değinen Jorge Fernandes, “Bugün Türkiye’de 35 milyar dolar ekonomik hacim yaratan bilgi ve iletişim teknolojilerinin, 2017’de 45 milyar dolara, 2020 yılında 160 milyar dolara erişmesi bekleniyor.
Bu ivmeyi yakalayabilmek için önemli stratejik adımların atılması gerekiyor. Öncelikle ülkemizde tüketiciden alınan yüzde 25 özel iletişim vergisi sebebiyle yüzde 90’lar seviyesinde kalan mobil penetrasyon oranının, Avrupa’daki seviyeye yani yüzde 130’lar çizgisine erişebilmesi için yatırım iştahını destekleyen yeni bir vergi düzenlemesi gerekiyor” diye konuştu.

Bilgisayardan önce internet istemeliyiz

KONFERANSA ana tema konuşmacısı olarak katılan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Davut Kavranoğlu ise altyapı yatırımlarına dikkat çekerek şunları söyledi: “Bilgisayarlar yerine yüksek hızlı internet talep etmeliyiz. Yaygın ve kaliteli internet alt yapıları olmazsa olmazdır. Devlet olarak ta üç yılda bir değişen telefonlara değil alt yapı yatırımlarına yönelmeliyiz.

Haberin Devamı

Yeni nesil için sosyal medya

DİJİTAL teknolojilere dayanan kurumsal dönüşüm süreçlerinin deneyimli ismi Atos Bluekiwi CEO’su Robert Shaw ise konuşmasında Y kuşağının şirketler içinde ki davranışlarına ilişkin bilgi verdi. Şirketlerinde sıfır e-posta sistemi kurduklarını anlatan Shaw, “Yeni nesli anlayama çalıştık. Nasıl iletişim kurduklarını sorduk ilk başta ve sosyal medya yanıtını aldık. Giderek büyüyen sosyal medyanın gücünü e-posta servinde kullanmak istedik. Bu aynı zamanda yeni nesil ile eskileri birleştirdi. Bluekiwi ile tüm bunları sağlıyoruz” diye konuştu.

Geleceğin sağlık teknolojileri

ZİRVEDE, 25 Eylül 2013 Çarşamba (bugün) gerçekleşecek “E-Sağlık/M-Sağlık Konferansı”nda HIMSS (Healtcare Information and Management) CEO’su Stephen Lieber keynote konuşmacı olarak yer alacak. Sağlık Bakanlığı ve Sağlık Bilişimi Yönetimi Derneği (SABİYED) ev sahipliğinde yapılacak “e-Sağlık:/m-Sağlık Konferansı”na; T.C. Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Dr. Ekrem Atbakan, Sağlık Bakanlığı Sağlık Bilimleri Sistemleri Genel Müdürlüğü e-Sağlık Daire Başkanı Dr. Ünal Hülür, Sosyal Güvenlik Kurumu Hizmet Sunumu Genel Müdürü Adem Onar, İstanbul Anadolu Kuzey Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreteri Dr. Şuayip Binici, T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Mahir Ülgü ve SABİYED Koordinatörü Sami Tataroğlu, konuşmacı olarak katılacaklar.

Haberin Devamı

Sosyal medya algıları yeniden şekillendiriyor

ZİRVEYE, müşteri odaklı ilişki yönetimi alanında son 20 yılın en önemli kuramcılarından Martha Rogers ana tema konuşmacısı olarak katıldı. Rogers, zirvenin açılış gününde “Dürüstlüğün Önlenemez Yükselişi: Sosyal Medya Çağında Müşteri İlişkileri Yönetimi” başlığı altında bir sunum yaptı. Rogers, konuşmasında değişen dünyada markaların müşterilerine nasıl yaklaşmaları gerektiğini değindi. Güvenilir marka olabilmenin faydalarını anlatan Rogers, şunları söyledi: “Yöneticilerin yüzde 80’ni üstün bir müşteri deneyimi sunduğunu söylerken, müşterilerin yüzde 8’i üstün bir deneyim almadığını söylüyor. Dolayısıyla yönetici olarak yanlış olgu içinde olabilirsiniz. Sosyal medya tüm bu algıları yeniden şekillendiriyor. Sosyal medyadaki etki aşamalı olarak artıyor.” Her 20 yılda bir insanlarla bin kat daha etkin iletişim halinde olduğunu anlatan Rogers, “Sosyal medyayla yaşamayı öğrenmeliyiz” diye konuştu.

BAKMADAN GEÇME!