Coca-Cola: Türkiye krizi satışımızı vurdu

Güncelleme Tarihi:

Coca-Cola: Türkiye krizi satışımızı vurdu
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 20, 2001 01:46

Türkiye'de yaşanan ekonomik kriz Coca-Cola'nın satışlarını olumsuz yönde etkiledi. Geçtiğimiz 3 aylık döneme göre dünyadaki net gelirini yüzde 22 oranında arttıran Coca-Cola'nın satışları Türkiye'de yüzde 20 geriledi. Coca-Cola Başkanı Douglas Daft, şirketin özellikle Türkiye ve Almanya'daki satış sorunları ile boğuşmaya devam ettiğini söyledi. Coca-Cola'nın 2'inci çeyrekte cirosu bu yılın birinci çeyreğine göre yüzde 22 oranında artarak 5.29 milyar dolar olarak gerçekleşti. Coca-Cola'nın satışlarındaki artış şirketin Kuzey Amerika pazarlarında yaptığı tanıtım atağı ile sağlandı. Başkan Daft, Coca-Cola'nın dünyanın durgun ekonomik koşullarında satışlarında ve gelirlerinde artış sağladığını ancak bu artışın Coca Cola için yeterli olmadığını söyledi. Coca Cola Avrasya Bölümü Başkanı Ahmet Bozer, Türkiye'de yaşanan ekonomik kriz ve yüksek vergi oranının Coca-Cola ürünlerinin satışını geçtiğimiz 3 ayda olumsuz yönde etkilediğini, ancak piyasaya sürülecek yeni ürünlerle bu olumsuzluğun giderileceğini söyledi. Türkiye'ye yatırımlarının devam ettiğini vurgulayan Bozer, ‘‘Kriz döneminde Cappy karışık meyva nektarı ve Turkuaz su gibi yeni ürünlerimizi piyasaya sürdük’’ dedi.

Türkiye'de kolalı içeceklerin lüks tüketim maddesi sayıldığını ve bu nedenle meşrubatlardan yüzde 29.8 oranında ek vergi alındığını belirten Bozer, ek vergi oranının Fransa'da yüzde 5.5, İsveç'te yüzde 12, Yunanistan'da ise yüzde 8 oranında olduğunu ifade etti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!