GeriEkonomi Ciro hedefi 1 milyar TL
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Ciro hedefi 1 milyar TL

Ciro hedefi 1 milyar TL

2015’te yüzde 25 büyüyen Vakko, yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen 2016 yılında da benzer büyümeyi hedefledi.

Vakko CEO’su Jaklin Güner, 2016 yılının ilk aylarında yaşanan olumsuzluklara rağmen düşüş yaşamadıklarını belirterek, plan ve beklentilerini değiştirmediklerini söyledi. Güner, “Geçen yıl 487 milyon lira olan ciromuzu 2016’da 600 milyon liraya, 3 yıl içinde de 1 milyar liraya çıkarmayı hedefledik” dedi.

2015 yılında İzmir’de 2, Bakü’de de 1 Vakko mağazası olmak üzere toplam 8 mağaza açtıklarını, 2016 yılında da büyümeye devam edeceklerini ve 20 mağaza açacaklarını aktaran Güner, neden bunca yıldır yurtdışına açılmadıklarına ilişkin olarak ise şunları söyledi: “Hiçbir şey için geç kalınmış değil. Doğru zaman kendinizi hazır hissettiğiniz zamandır. Vakko yıllarca Türkiye’deki müşterisine odaklanmış. Şu an, yakın coğrafyalardan Vakko’ya büyük ilgi var. Vakko markasına değer katacak tüm işbirliklerini değerlendiriyor, stratejimize uygun olanları hayata geçirme yolunda çalışmalarımızı yürütüyoruz.”

Vakko, Vakko Boutique, Vakko Couture, Vakko Shoes&Bags, V2K designers, Vakko Wedding , Vakko Mare, W Collection, Outlet Vakko ve Vakkorama olmak üzere 10 konseptte mağazacılık yapan Vakko, Hartford, Pronovias  ve Christofle’un Türkiye mağazalarına sahip. Anadolu’da da büyüyen,  Adana, Diyarbakır gibi illerde mağazalar açan Vakko, yakında Mersin’de de Vakkorama mağazası açacak. Vakko İstanbul’daki İstinyePark ve Zorlu Center’daki büyük mağazalarının ardından Emaar’da da yer alacak. 

Vakko çatısı altındaki Vakko Wedding 30’a yakın gelinlik markasını  özel bir konseptte tek çatı altında topluyor. Gelinlik, damatlık, smokin hizmeti veren Vakko Wedding’ler de 2015 yılında yüzde 34 büyüdü. Vakko Weddig’lerin Vakko cirosundaki payı yüzde 10 oranında. Vakko Wedding yeni mağazasını bu yıl Point Bornova- İzmir’de açacak. Bu mağaza da bizim için önemli. 

Türkiye’nin ilk “concept store” olan, sanat, moda ve sporu bir araya getiren Vakko’nun 1982 yılında hayata geçirdiği genç müşterilere hitap eden Vakkorama da Vakko’dan hızlı büyüyor. Vakkorama, Vakko Grup şirketleri içinde 2015 yılında yıldızı parlayan markalardan biri oldu. Halen 16 mağazası ile gençlerle buluşan Vakkorama 2015 yılında 2014’e göre yüzde 31 büyüdü.  

Vakko’nun yabancı müşteri oranı yüzde 10. Ancak bu oran Zorlu Center ve İstinyePark mağazalarında yüzde 20’lerin üzerine de çıkabiliyor. Jaklin Güner, en çok Suudi Arabistan ve Azerbaycan’dan müşteri ağırladıkları bilgisini paylaşıyor. 

TÜRKİYE'DE LÜKS BÜYÜME %12
BİRLEŞMİŞ Markalar Derneği (BMD) Başkan Yardımcısı Jaklin Güner, Türkiye lüks pazarının 2015-2018 arasında yüzde 12 büyüyeceğini anlatırken, Euromonitor Luxury Goods 2015 raporundan alıntılar yaptı. Rapora göre, global lüks ürünler sektörünün 2014-2018 arasında da geçmiş yıllardaki yüzde 6 büyüme oranı devam edecek, Türkiye’de aynı dönemde lüks ürünler sektörünün büyümesi  yüzde 12’ye yaklaşacak. 2007-2017 arasında, harcanabilir yıllık geliri 50 bin doların üstünde olan hanelerin payı yüzde 13’ten yüzde 27’ye, 25 bin doların üzerinde olan hanelerin payı yüzde 41’den yüzde 62’ye çıkacak. 

Yorumları Göster
Yorumları Gizle