GeriEkonomi Cin çıkarıp ödülü aldı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Cin çıkarıp ödülü aldı

Cin çıkarıp ödülü aldı

Son dönemde ‘Buse Terim’ koleksiyonuyla gündemde olan DeFacto, markaların strateji yönetiminin Oscar’ı olarak bilinen Palladium Executing Strategy tarafından verilen ‘Hall Of Fame’ ödülünü Boston’da aldı. DeFacto, ‘Cin cin çıkacak cin çıkacak’ reklam kampanyasıyla ses getirmişti.

TÜRKİYE’de genç giyimin önde gelen markalarından biri olan, son dönemde Buse Terim’in hazırladığı koleksiyonla gündeme gelen DeFacto, Harvard Üniversitesi’nden profesörlerin verdiği ‘Strateji Yönetim Oscar’ı kabul edilen ‘Hall of Fame’ ödülünü Boston’da aldı. Harvard Üniversitesi profesörlerinden Robert Kaplan ve David Norton’ın geliştirdiği ‘Strateji Odaklı Organizasyon’ modelini Türkiye’de en iyi uygulayan ilk hazırgiyim ve moda markası olan DeFacto, 10 yılda hızla büyümüş bir marka. Zeki Özen’in kurucusu olduğu İhsan Ateş, Şahin Demir, İdris Özçelik ve Templeton ortaklığındaki DeFacto’nun ödülünü şirketin CFO’su Önder Şenol aldı.

YURTDIŞINDA BÜYÜYECEK

Cin çıkarıp ödülü aldı


Önder Şenol, “2005-2014 yılı arasındaki stratejik plandan sonra yeni bir strateji hazırladık. Bu strateji ve uygulanma biçimiyle de ödüle layık görüldük. Stratejiyi İstanbul’da karlı bir günde hazırlamıştık. Kimsenin evine gidemediği bir günde stratejiyi oluşturduk” dedi. DeFacto’nun hedefi 2024 yılında yurtdışı mağaza oranını yüzde 50’ye çıkarmak. Hem Türkiye hem de yurtdışında büyüme stratejilerini hayata geçiren DeFacto, aynı zamanda inovasyona da ağırlık vererek farklılık yakalamayı hedefliyor. Barcelona’da da tasarım ofisi olan DeFacto, bu ödülle Harvard Business Review’da da yer aldı, markanın yolculuğu ‘vaka çalışması’ olarak anlatılacak.

317 MAĞAZAYA ULAŞTI

Önder Şenol’un verdiği bilgilere göre, 2005’de perakende sektörüne giren Defacto, 10 yıl içinde 317 mağazaya ulaştı. Bunların 37’si Türkiye dışında. LCW’den sonra hazırgiyimde Türkiye’nin en büyük cirosunu yapan Defacto, geçen yıl 1.2 milyar lira ciro yaptı. Önder Şenol, “Hedefimiz global bir marka olmak. Bunun için de stratejimizi adım adım uyguluyoruz. Şirketimizin profesyonel yöneticilerinden 8’i global şirketlerden gelen profesyoneller. 2024 yılında 7 kıtada 1200 mağazalık bir perakende zinciri olmayı hedefliyoruz” dedi. Defacto 2024 yılında da gelirlerini 9 katına çıkarmayı amaçlıyor.

Kaykaylı gençle yabancı ortak

DeFacto’nun yüzde 8’i dünyaca ünlü yatırımcı Mark Mobius’un şirketi Franklin Templeton tarafından geçen sene alındı. Önder Şenol, Türkiye dışındaki operasyonlarda Templeton’un kendileri için önemli olduğunu söylerken, bu ortaklığın gerçekleşme hikayesini de şöyle anlattı: “Mark Mobius tatil için Bodrum’a geldiğinde kaykaylı bir genci izlerken gencin iç çamaşırının, şortunun ve üzerindekilerin aynı marka olduğunu görür. DeFacto böylece dikkatini çeker. Gelişmekte olan pazarlara ilgisi olan Mobius Defacto’yu incelemeye başlamış. Markamıza ilgisi bizi de mutlu etti.” Sonuçta bu ortaklık Mahmut Ünlü’nün şirketi Ünlü&Co’nun aracılığıyla gerçekleşti.

Şirket çalışanlarına mutluluk kiti dağıtıyor

ÖNDER Şenol, başarılarının sırrının stratejilerini oluşturmaktan çok iyi uygulamak olduğunu anlatırken, yurtdışında en çok ilgi çeken yanlarının ise ‘Mutluluk’ departmanları olduğunu söylüyor. DeFacto’nun bir Mutluluk müdürü var. Çalışanlara ‘mutluluk kitleri’ dağıtılıyor.

 

Yorumları Göster
Yorumları Gizle