Çimentocuların yerel seçim keyfi

Güncelleme Tarihi:

Çimentocuların yerel seçim keyfi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 07, 2004 00:00

Geçtiğimiz mart ayında yapılan yerel seçimler çimento sektörüne yaradı. İç satışların yerel seçimlerden olumlu etkilediğini söyleyen Adana Çimento Genel Müdür Vekili Oya Tokatlı, ‘2003 yılının son çeyreğinde başlayan bu etki, 2004 yılının ilk çeyreğine kadar sürdü. Belediyelerin hızlı bir şekilde başlattığı yol çalışmaları ve kaçak konut yapımındaki artış satışlarımızı yükselti. Bu artış halen trendini koruyarak devam ediyor’ dedi. 15 TRİLYON KÁROyak Çimento Grubunun 6 çimento fabrikasından biri olan Adana Çimento’nun 2003 yılı kárı 15.3 trilyon lira olarak açıklandı. Yıllık 2 milyon 300 bin tonluk üretim kapasitesine sahip olan Adana Çimento, 2003 yılında 1 milyon 148 bin tonluk çimento satışıyla, Türkiye genelinde toplam çimento satışının yüzde 4’ünü gerçekleştirdi. Adana Çimento’nun Akdeniz Bölgesi’ndeki pazar payı ise yüzde 30 civarında.2004 yılında 4.4 trilyon liralık yatırım yapan Adana Çimento, 1 milyon 900 bin ton klinker, 1 milyon 700 bin ton çimento ve 63 bin ton beyaz çimento üretmeyi hedefliyor. Adana Çimento’nun, 2003 yılı ihracatı ise 31 milyon dolar oldu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!