Chisholm: Gazeteler, TV’lerden istikrarlı

Güncelleme Tarihi:

Chisholm: Gazeteler, TV’lerden istikrarlı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 03, 2006 00:00

Dünya Gazeteciler Cemiyeti Strateji Danışmanı Jim Chisholm, gazetelerin yeniden dünyanın kitlesel reklam mecrası olarak ortaya çıktığını belirterek, gazetelerin taşıdığı reklam değerinin televizyonlardan 8 kat fazla olduğunu söyledi.

Reklamverenler Derneği (RVD) ve Mediacat tarafından Hyatt Regency Hotel’de düzenlenen Gazete Reklamcılığının Geleceği ve Yaratıcılık konferansında ’Gazetelerin Geleceği’ konulu sunum yapan Chisholm, gazete markalarının televizyonlara göre daha istikrarlı olduğunu aktararak, "Türkiye’de reklam pastasından televizyon reklamları yüzde 73 pay alıyor. Dünyada gazete markaları televizyon markalarına göre daha uzun vadeli. Reklamverenler açısından doymuş bir pazar olan Avrupa’da bile reklam alanında büyüme var. Televizyonların pastası daha fazla büyüdü. Gazetelere verilen reklam aynı kaldı. Ama televizyon kanalı sayısı çok fazla arttığı için aldıkları reklam oranları düştü. Televizyonun çok daha önde olduğunu düşünüyorsanız, televizyona daha fazla para harcıyorsanız, bence gazetelerin gücünü küçümsüyorsunuz" dedi. Gazetelerin renk kapasiteleri ve baskı kaliteleri arttığı için reklamverenler için daha cazip hale geldiklerine değinen Chisholm, gazete reklamlarından rahatsız olan okuyucuların oranının yüzde 11, televizyon reklamlarından rahatsız olan izleyicilerin oranının ise yüzde 54 olduğunu kaydetti.

TÜRKİYE 96’NCI:

Şirketlerin dünyada 3 milyar insanın ürünlerini satın almasını beklediğini dile getiren Chisholm, dünyada en çok gazete okunan ülkeleri Norveç, Japonya, Finlandiya, İsviçre şeklinde sıraladı. Türkiye’nin ise en çok gazete okunan ülkeler sıralamasında 96’ıncı durumda bulunduğunu belirtti. Chisholm, Türkiye ile ABD’deki gazete okuru kitlesinin benzer olduğuna değinerek, ama ABD’de yaşlı, Türkiye’de ise genç kitlenin gazete aldığını, Türkiye’de bir gazeteyi ortalama 10 kişinin okuduğunu kaydetti. Dünyada internetin gazeteler için tehdit olmadığına işaret eden Chisholm, ücretsiz yayınlanan gazeteler de bulunduğunu bunların tirajının sadece Avrupa’da 25 milyona yükseldiğini ifade etti.

DOĞRUDAN YOLLA PAZARLAMA:

Soruları yanıtlayan Chisholm, kişi başına düşen gelir oranındaki artışın reklamı da artırdığını belirterek, "Şirketler giderek ürünlerini doğrudan yollarla pazarlıyor. Gittikçe bu mecralara yapılan reklam harcamaları artıyor. Gazetelerin bu değişimden çok iyi faydalanması gerekiyor. Gazetelerde reklam alanı satmaktan daha değişik çözümlere yönelmeleri gerekiyor. Reklam kanal ve platformların çeşitlendirmeliler" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!