Çetinkaya'da 'çakma Bisse' skandalı

Güncelleme Tarihi:

Çetinkayada çakma Bisse skandalı
Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2009 10:51

Çetinkaya Mağazaları krizde satışları artırmak için promosyon başlattı. Bisse markalı gömlekleri 19.90 liradan satışa sundu. Ancak Bisse en ucuz gömleğini 90 liradan satıyordu. Bisse’nin sahibi Mustafa Kefeli araştırma yaptırdı. Gömlekler ’çakma’ yani taklit çıktı. Gömleklerin taklit olduğu bilirkişi tarafından da tespit edildi ve dava açıldı

Haberin Devamı

Vatan Gazetesi'nden Kerim Ülker'in haberine göre, global ekonomik krizle birlikte perakende sektöründe satışlar düşünce kampanyalar, promosyonlar peşpeşe gelirken, taklit ürün satışları da arttı.

AKP Genel Başkan Yardımcısı ve Elazığ milletvekili Necati Çetinkaya’nın ailesine ait Çetinkaya Mağazaları da krizde düşen satışlarını artırmak için ciddi bir promosyon kampanyası yaptığını duyurdu. Bu kampanya sırasında 79 liralık Bisse markalı gömleklerin 19.90 liradan satıldığı duyuruldu.             

Ancak Bisse’nin en ucuz gömlekleri 90 liradan satılıyordu. Defolu Bisse gömleklerini bile 45 liradan daha ucuza almak mümkün değildi. Çetinkaya Mağazaları’ndaki bu Bisse kampanyasından Bisse’nin patronu Mustafa Kefeli’nin de haberi oldu. Çetinkaya mağazalarına ürün vermediğini de bilen Mustafa Kefeli arkadaşlarından durumu araştırmalarını istedi. Bisse adı altında satılan gömleklerin aslında merdiven altında üretilen veya başka üreticilere ait ürünler olduğu görüldü. Bu durum şikayet üzerine tayin edilen bilirkişilerce de tespit edildikten sonra Mustafa Kefeli, Çetinkaya Mağazaları aleyhine hem maddi hem de manevi tazminat davası açtı.

Haberin Devamı

Hiç ürün vermedim            

Çetinkaya Mağazaları’nın vitrinlerinde gömlekler ve kravatların üzerindeki etiketleri kapatıp “Bisse” yazan mağaza yöneticilerini mahkemeye veren Bisse’nin patronu Mustafa Kefeli, “30 yılını doldurmuş bir markayız. Taklitte Çin’i konuşurken Türkiye’de gördüklerimiz Çin’i bile geride bırakıyor” diye konuştu.                

Dünya genelinde en fazla taklit edilen Türk markalarından biri olan Bisse’nin 20 ülkede taklitlerini ve benzerlerini gördüğunu, ancak farklı markaların üzerine Bisse yazarak müşteriye “Bu da Bisse’nin bir markası” denilerek tüketicilerin kandırıldığına ilk kez şahit olduğunu söyleyen Kefeli, “İş hayatım boyunca Çetinkaya Mağazaları ile hiç bir ticari bağım olmadı. ürün vermedim, satmadım. Ancak mağazalarında benim ürünlerim adında başka markaları satıyorlar” dedi.

1 milyon üretimimiz var

Yılda 1 milyon adet gömlek ürettiklerini ve fiyatlarının ise 90 TL’den başlayıp 470 TL’ye kadar ulaştığını söyleyen Kefeli, “Defolu ürünlerimizin satıldığı outletler’de bile gömlek fiyatlarımız 45 TL’den başlıyor” dedi. Yurtdışında özellikle Çin ve Rusya’da Bisse’nin kopyalarıyla karşılaştığını ve hukuk mücadelesi verdiğini belirten Kefeli, “Çinliler bile markanın aynı ismiyle ya da Bisses, Bissis, Bessi gibi isimlerle satıyor. Rusya’da yaptığımız araştırmada üretimimizin 5-6 katı Bisse satışının olduğunu öğrendik” diye konuştu.

Haberin Devamı

Bisse’nin bir alt markası bu

Çetinkaya Mağazaları’nın vitrinlerinde Bisse markasıyla yer alan gömlek ve kravatların inanılmaz ucuz fiyatlarda satışa sunulduğunu gösteren kartondan ilanlar göze çarpıyor. Bu kartonlarda fiyatın 79 TL’den 19.90 TL’ye indirildiği duyuruluyor. Gömlekleri deneyenlere ancak başka marka görenlere ise “Bu Bisse’nin markası” deniyor.

Çetinkaya'dan açıklama:

Çetinkaya, basında çıkan "çakma gömlek" haberlerine ilişkin bir açıklama yaptı.

"55 yıldır mağaza sektöründe hizmet veren ve şu anda sektörün en önemli firmaları arasında yer alan Çetinkaya en kaliteli malları en uygun fiyata üretip tüketiciye sunmakta, bunun yanında kaliteli üretim yapan markaları da en uygun fiyatlara tüketiciye sunmaktadır. Bunun sırrı 55 yıldır Çetinkaya' nın piyasada oluşturduğu itibarda yatmaktadır. 55 yıl içinde Türkiye de birçok ekonomik kriz yaşanmış, bu krizlerde dahi Çetinkaya tedarikçilere karşı ödemelerini gününde ve hatta ihtiyacı olan tedarikçilerine gününden önce yapmıştır. Finans sektörünün dünyada krizde olduğu şu dönemde dahi Çetinkaya' nın çeki bankalar tarafından piyasada teminat olarak kabul edilen çek durumundadır, yani Çetinkaya'nın çekleri paradan daha değerlidir. Bu itibardan dolayı Çetinkaya kriz dönemlerinde daha yoğun olmak üzere her zaman markalı mamülleri ve üretim için kullandığı hammaddeleri piyasanın çok altında fiyatlara almakta ve bu avantajını çok uygun fiyatlara mal satarak tüketiciye yansıtmaktadır. Çetinkaya bundan dolayı metrekare başı cirosu en yüksek olan satış noktalarındandır. Çetinkaya her sene büyümekle beraber kriz dönemlerinde daha hızlı büyümekte ve bu dönemlerden daha güçlü çıkmaktadır. Çetinkaya iki şubesi hariç tüm mağaza şubelerinin, depolarının ve üretim tesislerinin mülkünün kendisine ait olduğu tek firmadır. Ticari hayatı boyunca hiç kredi kullanmamıştır. Bütün büyümesini kendi öz sermayesi ile gerçekleştirmiştir. Birçok uluslararası giyim markası Türkiye dışındaki ülkelerde orta gelirli halkın alabileceği fiyatlara satılmasına rağmen, Türkiye’ de ki distribütörler bu markaları çok üst grup markalar statüsüne koyarak çok pahalı satmaktadır. Bunun yanında Türk markası olmasına rağmen Türkçe’ de olmayan yabancı isimler koyularak tüketicide yabancı marka imajı uyandırıp çok fahiş fiyatlara satılan markalar oluşmuştur. Bu şekilde olması gereken fiyatlardan çok pahalıya satılan yabancı ve yerli markalar müşteri nezdinde itibar görmemiş daha önceki ekonomik krizlerde ve bu son krizde kapanma noktasına gelmişlerdir ve yabancı markaların yurtdışındaki ana üreticileri distribütörlük anlaşmalarını iptal ederek firmalar kendi markalarını satar duruma gelmişlerdir. Çetinkaya bu tür distribütör ve firmalarla mallarını müşterilerimizin faydalanması için çok uygun fiyatlara sattığı için zaman zaman sorunlar yaşamıştır. Çetinkaya ne ilginçtir ki Türkiye’ de kendi satış ağını kuran yabancı markalar ve gerçekten ticareti bilen ve her zaman ayakta duran yerli markalarla bundan dolayı hiçbir sorun yaşamamıştır. Çetinkaya bu markaları en uygun fiyata tüketicisine sunmuştur.


Birkaç gün önce bir gazetede ve bazı haber portallarında bir firma tarafından kendi ürünlerinin sahtesini Çetinkaya' nın sattığına dair bir haber çıkmıştır. Bahsedilen marka İbrahim Kefeli' nin kurduğu ve geliştirdiği bir markadır. İbrahim Kefeli' nin sosyal çalışmalarından dolayı, toplum içinde kazandığı haklı sevgiden kurduğu bu marka kendi ismi ile özdeşleşmiştir. İbrahim Kefeli, ''İbrahim Kefeli'' diye ikinci bir marka çıkarmış ve kısa bir süre önce birinci markasını kardeşi Mustafa Kefeliye satmıştır. Fakat piyasa'nın geneli bu satıştan haberdar olmamıştır. Çetinkaya İbrahim Kefeli markalı gömlekleri çok uygun fiyatlara alıp bu uygun fiyat avantajını tüketiciye yansıtmak için 19,90 TL gibi çok cazip fiyata tüketiciye sunmuştur. İbrahim Kefeli markası adı altında satılan mamullerin, kalite olarak kardeşinin sattığı birinci markadan hiçbir farkı yoktur. Hatta daha üst kalitede olan mamülleri de vardır. Gaziosmanpaşa şubemizde şube Müdürümüz, İbrahim Kefeli' nin birinci markasını kardeşine sattığını bilmediğinden dolayı rafta asılı olan fiyat etiketlerine birinci marka'nın ismini el yazısı ile yazdırmıştır. Birinci marka'nın ait olduğu firma yetkilileri yanlarında bilirkişi ile gelip ürün tespiti yapmışlar, herhangi bir taklit ürün tespit edememişlerdir. Kendileri sözlü olarak mağaza Müdürüne birinci marka'nın Mustafa Kefeli' ye satıldığını fiyat etiketlerinde el yazısı ile yazılan birinci marka'nın isminin kaldırılması gerektiğini bildirmişlerdir. O andan itibaren bu fiyat etiketleri kaldırılarak yerine İbrahim Kefeli yazılı fiyat etiketleri rafa asılmıştır.

Haberin Devamı


16.03.2009 tarihinde Türkiye genelinde yayın yapan bir gazete ve bazı haber portallarında firmamız aleyhine yapılan olumsuz yayınlardan sonra firmamız yetkilileri Mustafa Kefeli' yi aramış kendisi firmamızın itibarını bildiğini ve saygı gösterdiğini iki firma arasında bir iletişim eksikliğinin olduğunu söylemiştir. Kendi ağzı ile ve resmi kullanılarak yayın organlarında yapılan haberlerin kendisinin bilgisi dışında yapıldığını, kendisinin hiçbir yayın organı ile bu konuyla ilgili görüşmediğini söylemiştir. Çetinkaya müşteriler nezdindeki sevgisini ve güvenirliliğini bilinçli veya bilinçsiz olarak zedelemeye yönelik bu yayınların çıktığı yayın organlarında yapılan yanlış haberlerin düzeltilmesi için aynı sayfalarda aynı görsellikte Çetinkaya firmasını ve müşterilerimizi rahatlatacak haberler çıkmadığı takdirde bu olayın sorumlularının yargı tarafından en ağır cezaya çaptırılması için gerekli hukuki işlemleri başlatacaktır. Çetinkaya geçmişte olduğu gibi bugünde müşterilerini yanıltmamakta ve gelecekte de yanıltmayacaktır. Çetinkaya itibarını kullanarak en kaliteli yerli ve yabancı markaları en uygun fiyatlara alıp müşterisine en uygun fiyatlara satacaktır. Şundan eminiz ki; akıllı, kaliteden anlayan ve Çetinkaya' ya inanan müşterilerimiz Çetinakaya' ya güven ve alakalarını devam ettirecektir. Bu arada haber portallarında haberi okuduktan sonra alt kısmına firmamızın lehine olumlu yorumlar yazan müşterilerimize teşekkürlerimizi bir borç biliriz."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!