Çarşı'da ‘süper’ dönem

Güncelleme Tarihi:

Çarşıda ‘süper’ dönem
Oluşturulma Tarihi: Kasım 25, 2001 01:50

Çarşı Büyük Mağazacılık Genel Müdürü Selim Yekta Işık, gıda perakendeciliğini de kapsayan ‘‘Süper Çarşı’’ modeli üzerinde çalıştıklarını ve yakında uygulamaya geçeceklerini açıkladı.

Selim Yekta Işık, Çarşı'nın 20'nci kuruluş yılı dolayısıyla düzenlediği toplantıda, Çarşı'nın 2000 yılında ayda 2 milyon ziyaretçi-müşteri sayısına, 19 mağazaya, 42 bin metrekare net satış alanına ve 206 milyon dolar ciroya ulaştığını bildirdi.

Işık, 2002 yılı için çok önemli bir büyüme hedefi ortaya koymadıklarını, 2001 yılında ertelenen yatırımlar üzerinde çalıştıklarını söyledi. Kriz döneminde gıdada yüzde 10, giyimde yüzde 40'a varan kayıplardan söz edildiğini hatırlatan Selim Yekta Işık, ‘‘Biz Çarşı olarak adet bazında yüzde 15 küçüldük, ciro bazında ise düşüş yok’’ dedi. Işık, 2002'nin 2'nci yarısından itibaren perakende sektörünün yükseliş trendine geçeceğini tahmin ettiğini belirtti. Işık, ‘‘1994 yılında dip yapıldı, şimdiki dip taraması. Bu dip noktadan bir irtifa kazanmaya başla. U'nun çıkış köşesine geldiğimizi düşünüyorum’’ dedi.

Çarşı Genel Müdürü Selim Yekta Işık, kriz döneminde müşteri sayısının geçen yıla oranla yüzde 11 oranında düştüğünü, ancak müşteri sayısındaki değişimin Ekim ayından itibaren artıya döndüğünü söyledi. Işık, Çarşı'nın müşteri sayısının bu yıl ekim ayında 2000 yılının aynı ayına göre yüzde 5 arttığını bildirdi.

Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği'nin de Başkanı (AMPD) olan Çarşı Mağazaları Genel Müdürü Selim Yekta Işık, dernek olarak önümüzdeki hafta bir kampanya başlatacaklarını söyledi. ‘‘Bu ülke için seve seve’’ kampanyasının verdiği rüzgarla bir hareket gerçekleştirmeyi planladıklarını söyleyen Işık, ‘‘Planladığımız hareket, sektörün bütünlüğünü kucaklayan, kampanyaları lokal olmaktan çıkaran, indirimle sınırla olmayan bir hareket olacak’’ dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!