Carlsberg, 60 milyon dolarla Türkiye'de

Güncelleme Tarihi:

Carlsberg, 60 milyon dolarla Türkiyede
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 19, 2001 01:35

Türk Tuborg'un yüzde 47.77'sini 60 milyon dolara satın alarak yüzde 50.01 çoğunluk hissesine sahip olan Danimarkalı Carlsberg Breweries, kendi markası Carlsbers ile Türk bira pazarına girdi. Şirket, pazardan yüzde 5 pay almayı hedefliyor.

60 milyon dolar karşılığında Türk Tuborg hisselerinin yüzde 47.77'sini satın alarak bu şirketteki ortaklık payını yüzde 50.01'e yükselten Danimarkalı Carlsberg Breveries, kendi markası Carlsberg'i Türkiye'de de satışa sundu. Türk Tuborg-Carlsberg CEO'su Ercüment Berilgen, iki günde 340 bin şişe Carlsberg satıldığını açıkladı. Türkiye ile birlikte Carlbserg'in faaliyet gösterdiği ülke sayısı 140'a çıktı. Berilgen, hedeflerinin Türk bira pazarından yüzde 5 pazar payı elde etmek olduğunu belirtti.

Ercüment Berilgen, Carlsberg'in tanıtım toplantısında ‘‘Kriz ortamında Türkiye'ye yabancı sermaye getirmenin mutluğunu yaşıyoruz. Carlsberg markası Türk Tuborg fabrikalarında üretilecek. Önümüzdeki dönemde farklı bölgelere fabrika kurma projeleri de gündeme gelebilir’’ diye konuştu.

Bu hedefi yakalayabilmek için ortaklarının ‘‘Carlsberg’’ markasına önümüzdeki dönemde 14-15 milyon dolarlık yatırım öngördüklerini kaydeden Berilgen, ‘‘Türk bira pazarı her yıl ortalama yüzde 4 büyüyor. Turizmdeki patlama ile bu oranın kriz ortamında artması muhtemel. Bu da bizim için dogru yatırım anlamına geliyor’’ dedi.

Berilgen, Carlsberg markası için belirledikleri hedefe ulaşmada en büyük kozlarının ise turizm ve turistler arasında Carlsberg'in bilinirlik oranının yüksekliği olacağını söyledi. Berilgen, ‘‘Hedef turizm ve turistlerse Temmuz ayı ortası itibariyle piyasaya geç kaldığınızı düşünmüyor musunuz?’’ şeklindeki soruyu ‘‘Evet, biraz geç kaldığımız doğru. Ama anlaşmaları ve bürokratik düzenlemeleri netleştirmek zaman aldı’’ şeklinde yanıtladı. Berilgen, bu olumsuzluğu etkin pazarlama ile bertaraf edeceklerini söyledi. Bunun için grup bünyesindeki Tuborg, Venüs ve Troy markalarının mevcut dağıtım ve pazarlama ağınının yanında toplu tüketim merkezlerini de etkin biçimde kullanacaklarını kaydeden Berilgen, ‘‘Türkiye'de kişi başına bira tüketimi 12 litre. Almanya'da ise bu oran 132 litre. Bu daha ne kadar yol alınabileceğini ortaya koyuyor. Toplu tüketim merkezleri bu anlamda bizim için öncelikli’’ diye konuştu.

CAN YOLDAŞIMIZ

Berilgen, ‘‘En büyük rakibiniz Efes Pilsen'in Miller'ı ve bu marka Türkiye piyasasına 1 yıl önce girdi. Yüzde 5 hedefi için Miler'in pazarından mı alacaksınız?’’ sorusuna verdiği yanıt şöyle oldu:

‘‘Miller rakipten ziyade bizim can yoldaşımız. Türk tüketicisine kaliteli ve iyiyi vermek ikimizin de amacı. Amacımız pastadan çalmak değil, pastayı büyütmek. 2 gün içinde 340 bin şişe satmamız ise piyasaya geç girmemize ragmen kalitemizi ve tüketicinin tercihini ortaya koydu.’’

Berilgen, Carlsberg markası için oluşturulan fiyat politikası için ise ‘‘Tuborg markasından yüzde 30-35 daha pahalı, Miller'den daha ucuz’’ şeklinde açıkladı.

Dünya cirosu 4.1 milyar dolar

Carlsberg 1847 yılında J.C.Jacobsen tarafından Danimarka'nın Kopenhag kentinde kuruldu.

Dünyanın 5 büyük bira üreticisi arasında.

13 Şubat 2001'de Carlsberg A/S ve Orkla Asa şirketleri ile birleşti.

Carlberg Breweries, 31 Mayıs 2001'de Türk Tuborg'un yüzde 47.77'sini satın aldı, hisselerini yüzde 50.01'e yükselterek çoğunluk sahibi oldu.

2000 yılında 69.9 milyar litre bira satan şirketin cirosu 4.1 milyar dolar olarak gerçekleşti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!