GeriEkonomi Çalışanlara destek veriyorlar
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Çalışanlara destek veriyorlar

Çalışanlara destek veriyorlar
refid:16404612 ilişkili resim dosyası

Çalışan destek programları, işyerlerinde verimliliği artırmak amacıyla hem çalışana hem de işverene fayda sağlıyor.

60’lı yıllarda ABD’de, işyerlerinde çalışanlar arasında gündelik hayatın sorunlarına karşı arkadaşlık ve dayanışma duygularıyla ortaya çıkan, 70’lerde de kurumsal yapıya kavuşan çalışan destek programı, Türkiye’de de kullanılıyor.

100 bin kişinin faydalandığı Avita Çalışan Destek Hattı’nın Genel Müdür Yardımcısı Faruk Ertuğ, 7 gün/24 saat telefonla ya da yüz yüze, psikolojik danışmanlık, rehberlik, hukuki ve mali bilgi hizmetleri, tıbbi danışmanlık ve içeriği çok geniş olan genel bilgi hizmetleri konusunda çalışanlara ve birinci derece akrabalarına da hizmet verdiklerini söyledi. Ertuğ, "Danışanların her zaman ulaşabilecekleri psikologları, avukatları, uzman doktorları, mali müşavirleri ve sekreterleri olduğunu söyleyebiliriz” ifadesini kullandı..

İLGİNÇ SORULAR GELİYOR

Çağrı merkezine birçok ilginç telefon da geldiğini anlatan Ertuğ, "Dağ muzu diye bir meyve varmış, nereden bulabilirim? Dizide ilginç bir oyuncak gördüm nereden bulabilirim? Mutfağımın fayansı çatladı, çok aradım bulamadım renk kodunu versem bir de siz araştırabilir misiniz?" gibi örneklerin çoğaltılabileceğini belirtti.

Faruk Ertuğ, şu anda madencilikten, reklama, iletişimden perakendeye, hızlı tüketim malları sektöründen finans ve bankacılığa kadar geniş bir yelpazede müşteri portföyleri bulunduğunu anlatarak “Hem çalışan sayısının fazlalığından hem de stres yoğunluğu göreceli olarak yüksek olduğundan bankacılık sektörünün diğerlerine göre biraz daha öne çıktığını söyleyebiliriz” dedi.

Ertuğ ayrıca, Kelly Services’ın 2006 yılında 28 ülkede 70 bin çalışan ile gerçekleştirdiği araştırmadan bahsederek Türkiye’nin, çalışanların mutluluğu açısından yalnızca Rusya ve Macaristan’ı geride bırakarak ancak 26’ıncı olabildiğini ifade etti ve “Bu istatistiki sonuçlar da Türkiye’de bu hizmete ne kadar ihtiyacı olduğunu ortaya koymakta” dedi.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle