Bu market arabası bütçeyi aşmanızı önlüyor

Güncelleme Tarihi:

Bu market arabası bütçeyi aşmanızı önlüyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 16, 2013 00:00

Merkezi Konya'da bulunan bir bilişim firması, tüketicinin, "alışverişte farkına varmadan bütçeyi aşma" şikayetini gidermeye yönelik, sepete konulan ürünlerin ne kadar tuttuğunu anında gösteren sistem geliştirdi.

Haberin Devamı

GM Bilişim Ar-Ge ve Üretim Planlama Direktörü Mehmet Özcan, yaptığı açıklamada, alışveriş sepetlerine yerleştirilen renkli 7 inçlik dokunmatik ekranla, müşterinin kasaya gitmeden ürün fiyatını okutabileceği ve yaptığı alışverişin toplamını görebileceği sistemi kurma fikrinin, 2007'de kendisi üniversite yıllarındayken oluştuğunu söyledi.

2007'de bilgisayar mühendisliği ikinci sınıf öğrencisiyken, Konya Teknokent'in düzenlediği proje yarışmasına katıldığını ve bu çalışmasının kabul gördüğünü ifade eden Özcan, 2011'de patentini aldıkları sistemi, 2013'te hayata geçirdiklerini dile getirdi.

İŞTE O MARKET ARABASI/FOTOGALERİ

Çin'den yarı mamul halinde ithal ettikleri ürünün üzerine Ar-Ge ekibiyle yazılımlar gerçekleştirerek, mamül haline dönüştürüp, Almanya başta olmak üzere birçok Avrupa ülkesine ihraç ettiklerini aktaran Özcan, şunları kaydetti:

"Amacımız, tüketicinin, alışveriş sepetine koyduğu ürünün fiyatını ve daha kasaya gitmeden, o an sepetindekilerin toplam kaç lira tuttuğunu görmesini sağlamak. Tüketicinin ödeyeceği rakamı önceden görmesi, daha bilinçli alışverişi de beraberinde getiriyor.

Haberin Devamı

Bu işten marketin kazancı ise yine sepek üzerindeki renkli ekranda kampanyadaki ürünlerin tanıtımının yapılması... Ayrıca, klasik market sisteminde, kasaya gelindiğinde bazı ürünler bütçeyi aştığı için bırakılıyordu. Bu işlem sırasında hem kasadaki müşteriler beklemek zorunda kalıyor hem de çalışanların bu ürünleri raflara yeniden götürmesi önemli bir iş yükü getiriyordu. Yeni sistem sayesinde market, personel maliyetlerini aşağı çekmiş oluyor."

Firmanın Genel Müdürü Gamze Ay Özcan ise sistemin tamamen Wi-Fi ağı üzerinden çalıştığını belirterek, "Bu sistemi ilk defa, büyük bir perakende firmasının Konya'daki 3 ayrı alışveriş merkezinde uyguladık. Bu sistem marketlerde kullanılmaya başladığından beri birçok kişiden 'Eşim her ay market alışverişinde belli bir bütçe verirdi. Ben de her zaman aşardım. Bu sistem sayesinde ne kadar harcayacağımı kendim de biliyorum' şeklinde olumlu tepkiler alıyoruz" diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!