Bu afiş kriz yarattı

Burak COŞAN
06.09.2014 - 11:44 | Son Güncelleme:

Dünyada birçok ülkenin ilk tercihi olan Türk ayakkabı sektörünün İtalya’da düzenlenen MİCAM ayakkabı fuarında kullandığı ‘lokumlu ayakkabı’ görseli tartışma yarattı. Görselde Türk malı bir ayakkabı Türkiye'nin klasik lezzetlerinden lokumun üzerine basarken görülüyor. Şekerli Mamüller Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Mete, "Keşke lokumu ayakkabının altına koymasalardı. Lokumun ayakkabı tabanında değil gönüllerin üstünde olması gerekir" dedi. Afişle ilgili olarak konuşan Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin ise afişin bir art niyetle hazırlanmadığını söyledi.

Bu afiş kriz yarattıDünyada birçok ülkenin ilk tercihi olan Türk ayakkabı sektörünün İtalya’da düzenlenen MİCAM ayakkabı fuarında kullandığı ‘lokumlu ayakkabı’ görseli tartışma çıkardı. “Keşke yapmasalardı” diyen Şekerli Mamüller Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Mete lokumun ayakkabı tabanında değil, gönüllerin üstünde olması gerektiğini söyledi.

İTALYA’da geçen hafta düzenlenen Micam Fuarı’na katılan Türk ayakkabıcılar yoğun ilgi gördü. Türk ayakkabıcıların standları dünyanın pekçok ülkesinden gelen ziyaretçiler tarafından ilgiyle incelenirken, fuarda Türk ayakkabısının tanıtımı için kullanılan görseller hem ilgi hem de tepki çekti. Türkiye’nin yurtdışında en çok tanınan ürünleri arasında olan Türk kahvesi ve Türk lokumunun yoğun olarak kullanıldığı tanıtımlarda, lokumun ayakkabı tabanında yer alması ise tartışmaları da beraberinde getirdi.

Bu afiş kriz yarattı ÇİZMEYİ AŞTIK

ART NİYETİMİZ YOK

Tanıtımı çok beğendiklerini ve lokumun sadece görsel amaçlı kullanıldığını ifade eden Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin, “Güzel bir görüntü oldu. Ayakkabı tabanında yer alan lokum çok ilgi çekici bir tanıtım oluşturdu. Ancak tepki göreceğini düşünmüyoruz. Lokum da Türk ayakkabısı da dünyada tanınan ürünler. Herhagi bir art niyetle hazırlanmadı” diye konuştu.

KEŞKE YAPMASALARDI

Yapılan tanıtımın maksadını aştığını ifade eden Şekerli Mamüller Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Mete, lokumun ayaklar altında değil, gönüllerin üstünde olması gerektiğini dile getirdi. Mete, “Keşke lokumu ayakkabının altına koymasalardı. Ayakkabıyı giyenin yemesi daha uygun olurdu. Açıkçası ayakkabının altında lokum olmasını yadırgadım. Türk lokumunun dünyadaki tanınırlığını kullanmak istemişler. Ancak daha farklı şeyler de bulabilirlerdi. Dinimize göre de nimet yerde olmaz. Bence bu afişle çizmeyi değil maksatlarını aştılar. Keşke yapmasalardı” diye konuştu.

Etiketler:
Son Dakika Haberler


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı