Borusan’ın ‘güzel kızı’, yakışıklı damat Vodafone’la dünya evine girdi

Güncelleme Tarihi:

Borusan’ın ‘güzel kızı’, yakışıklı damat Vodafone’la dünya evine girdi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 30, 2009 00:00

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, Borusan Telekom’u satın almak için Borusan Holding’le anlaştıklarını açıkladı. Borusan Holding CEO’su Agah Uğur da, “Genç ve güzel kızımızı, iyi aile çocuğu yakışıklı damada veriyoruz” diye konuştu.

VODAFONE Türkiye, 3 bin kurumsal müşterisi bulunan ve kurumsal sabit iletişim pazarında faaliyet gösteren alternatif telekom operatörlerinden Borusan Telekom’un hisselerinin yüzde 100’ünü satın aldı. Satış sözleşmesi imza töreni dün Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray ve Borusan Holding CEO’su Agah Uğur’un katılımıyla gerçekleştirildi. Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, Borusan için duygusal ve önemli bir günün yaşandığını belirterek, “Genç ve güzel kızımızı iyi aile çocuğu yakışıklı damada veriyoruz. Bu işbirliğini yarattığımız için mutluyuz” dedi. 2000’de sektöre girdiklerini söyleyen Agah Uğur, Borusan’ın stratejik bir grup olduğuna dikkat çekerek her işi uzun vadeli düşündüklerini anlattı. “Laf olsun diye, bu sektörü de deneyelim diye yapmıyoruz” diyen Uğur, telekom işine de stratejik bakış açısıyla büyük, öncü ve yönlendirici olmak için girdiklerini belirtti.

Oyunun kuralları değişti

9 yılda kendilerini çok mutlu eden ve harika denilebilecek bir şirket yarattıklarını söyleyen Uğur, “Mali performansı da iyi bir duruma gelmişti, bizi tatmin ediyordu. Stratejik olarak girdiğimiz bu sektörde oyunun kuralları değişti. Telekom sektörünün liberal hale gelmesinin ötesinde tekonlojik olarak hem mobil hem sabit telekom hizmetlerinin birbirlerinin işine girmesiyle çok yönlü büyük oyuncuların rekabeti gerçekleşti” dedi. Önlerinde iki opsiyon yer aldığını vurgulayan Agah Uğur sözlerini şöyle sürdürdü: “Biri alternatif telekom operatörlüğünde sabit data ve ses hizmeti veren segmentinde telekomun butik bir oyuncusu olarak oynamayı devam etmek ikincisi bu oyunu bizden daha büyük ve yönlü oynayan, şirketimize çok çok iyi ebeveynlik yapacak, sahip çıkacak bir firmaya, doğru ellere teslim etmekti.”

Ciro 70 milyon dolar

Agah Uğur, şirketin cirosunun 70 milyon dolar olduğunu belirterek, alternatif telekom operatörleri içinde beklenen EBITDA’ya sahip olduğunu, son 3-4 yıldır da pozitif EBITDA’sı bulunduğunu söyledi. Borusan Telekom’un aktif büyüklüğünün ise 18 milyon dolar olduğunu anlatan Uğur, İstanbul bazlı 250 kilometreye yakın fiber yatırımın önemli kısmının tamamlandığını ve çalışan sayısının 150 olduğunu belirtti. Agah Uğur, Borusan Telekom’un, Türkiye’nin en büyük 500 şirketinin yüzde 38’inin iletişim alanında stratejik iş ortağı olduklarını da sözlerine ekledi.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray da “3 bin kurumsal müşterisi bulunan ve kurumsal sabit iletişim pazarının itibarlı kuruluşlarından Borusan Telekom’un hisselerinin yüzde 100’ünü satın almak suretiyle Vodafone Türkiye bünyesine katma kararı aldık” dedi. Satın alma işleminin resmi kurumların onayını takiben tamamlanacağını söyleyen Timuray, bu kararın uzun dönemli yatırım ve girişimlerden biri olduğunu belirtti.

Enerjiye yatırım planı içindeyiz

BORUSAN Holding CEO’su Agah Uğur, uzun vadeli stratejilerinde Borusan Grubu’nun enerjiye büyük bir yatırım yapma planı içinde olduğunu söyledi. Çelik sektöründe durmayacaklarını, lojistik sektörünün de çok hızlı büyüdüğünü anlatan Uğur, “Bu 3 sektöre odaklanmak ana stratejisini göz önünde tutarak doğru elleri bulduğumuza inanarak bu anlaşmayı Vodafone’la yapma kararı aldık” diye konuştu.

Bir buçuk yıl adı değişmeyecek

VODAFONE Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, “Borusan Telekom markası devam edecek mi” sorusuna, “Anlaşma gereği Borusan Telekom markasına değer veriyoruz. Önümüzdeki 1.5 yıllık dönemde bu markayı devam ettireceğiz. Sonraki süreçte Vodafone olarak yola devam edecek” yanıtını verdi.

1 milyar dakika ses trafiği

BORUSAN Telekom Genel Müdürü Mehmet Başer de yıllık ses iletişimi üzerinden 1 milyar dakikaya yakın ses trafiği bulunduğunu belirterek, “Bu yıl data tarafında yüzde 100 büyüme kaydettik. Data tarafında kurumsal segmentteyiz. Ses tarafında dakika bazında en büyük biziz” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!