Borusan Holding 2 milyar dolarlık ciroya koşuyor

Güncelleme Tarihi:

Borusan Holding 2 milyar dolarlık ciroya koşuyor
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 18, 2005 00:00

Borusan Holding 2005 yılı ciro hedefini 2 milyar dolar olarak açıkladı. Borusan Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ahmet Kocabıyık, ‘2007 yılı için öngörülen ciroyu 2005 sonunda yakalayacağız. 2006’da baÅŸlayacak 5 yıllık strateji planında da ciromuzu en az 2’ye katlayacağız’ dedi.BORUSAN Holding, 2005 yılı sonunda cirosunun 2 milyar dolara ulaÅŸacağını açıkladı. Borusan Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ahmet Kocabıyık, ‘2002 yılında hazırladığımız 5 yıllık strateji planımız, 2007 yılı için Borusan Grubu konsolide cirosunun 2 milyar dolar seviyesine eriÅŸmesini hedefliyordu. 2002 yılının ortasında zorlayıcı olarak görülen bu hedefe 2005 yılı sonu itibariyle varacağımız görülüyor’ dedi. Kocabıyık, 2006 yılında baÅŸlayacak 5 yıllık strateji planında ise mevcut iÅŸlerde büyüyerek ciroyu en az 2’ye katlamayı hedeflediklerini belirtti. Kocabıyık ayrıca, Borusan’ın Türkiye’nin küresel rekabet gücünü oluÅŸturan ÅŸirketlerden biri olduÄŸunu dile getirdi. Kocabıyık, Türk iÅŸ dünyası için uzun vadeli düşünen ve gerçekçi bir model oluÅŸturduklarına inandıklarını kaydederek, bundan sonra Türkiye’nin en verimli çalışan ve en üst düzeyde müşteri memnuniyeti saÄŸlayan özel kuruluÅŸu olmayı hedeflediklerini söyledi. 2004’TE YÃœZDE 56 BÃœYÃœME: Borusan Holding Genel Müdürü Agah UÄŸur da, 2004 yılında Borusan Grubu olarak yüzde 56 oranında büyüdüklerini ve konsolide cirolarını 1 milyar dolardan 1.6 milyar dolara çıkardıklarını kaydetti. UÄŸur, kárlı ve hızlı büyüme vizyonuyla hareket ettiklerini belirterek, ‘2004’te satışlarımızın yüzde 56, kárlılığımızın ise yüzde 107 oranında arttığı görülüyor’ dedi. UÄŸur, son 5 yıllık süreçte faaliyet gösterdikleri 4 ana iÅŸ alanında hızlı ve odaklı büyüme yakaladıklarını kaydederek, şöyle konuÅŸtu:LOKOMOTÄ°F ÇELÄ°K: ‘Ciromuzun yüzde 61’ini oluÅŸturan çelikte yüzde 178, yüzde 34’ünü oluÅŸturan distribütörlükte yüzde 63, yüzde 3’ünü oluÅŸturan lojistikte yüzde 458 ve yüzde 2’sini oluÅŸturan telekomda ise yüzde 560’lık büyüme saÄŸladık. Lojistik ve telekomdaki organik büyüme dikkat çekici, ancak yine de volüm açısından bakıldığında büyümemizin lokomotifi çelik sektörü oldu ve bundan sonra da çelik olacak.’YURTDIÅžI GELÄ°RLERÄ° ARTACAK: UÄŸur, 2000-2005 yılları arasındaki temel büyüme stratejilerinden birinin yurtdışında büyümek olduÄŸunu dile getirdi. UÄŸur, ‘Yerel ve uluslararası dalgalanmalardan daha az etkilenmek için oluÅŸturduÄŸumuz bu strateji sonucunda yurtdışı gelirlerimizi 5 yıl içinde 6 misli artırdık. Uzun vadede hedefimiz ciromuzun yüzde 25’ini yurtdışı faaliyetlerimizin oluÅŸturmasıdır’ diye konuÅŸtu. Telekom pazarının yüzde 20’sini almak istiyoruzTELEKOM sektöründe hızlı bir büyüme yaÅŸandığına iÅŸaret eden Agah UÄŸur, bu konuda ÅŸunları söyledi: ‘Telekom pazarının daha da geliÅŸeceÄŸine inanıyoruz. Borusan Telekom, kasım ayı başında ses hizmetleri vermeye baÅŸlayan ilk A tipi operatör oldu. Orta vadede Telekom’la birlikte 3-4 ÅŸirketin ayakta kalacağını düşünüyoruz. Biz de bu 3-4 ÅŸirketin içinde yer almak istiyoruz. Toplamda 600-700 milyon dolarlık bir pazar oluÅŸacak. Bizim hedefimiz de bu pastadan yüzde 20’lik bir pay elde etmek.’ AB’yle Türkiye fırsatçıların ülkesi olmaktan çıkacakAHMET Kocabıyık, 2004 yılının Türkiye ekonomisi açısından çok baÅŸarılı geçtiÄŸini dile getirerek, ‘Bir yandan AB hedefine kilitlenildi, bir yandan da bütçe disiplininden taviz verilmedi. Türkiye dünyada yıldızı parlayan ekonomilerden biri oldu’ dedi. Kocabıyık, AB’ye tam üyeliÄŸin doÄŸru vizyon olduÄŸunu ve halkın desteÄŸini alarak, ilgililerin rolünü saptayarak çoÄŸunluÄŸun katılımını saÄŸlamanın esas olduÄŸunu söyledi. Kocabıyık, AB’yle üyelik sürecinin çok ciddi bir yapısal dönüşüm gerektirdiÄŸine iÅŸaret ederek, şöyle konuÅŸtu: ‘Türkiye bundan sonra kısa vadeli hesaplar peÅŸinde koÅŸan fırsatçıların ülkesi olmayacak. Bu ülkede uzun vadeli düşünenler, daha verimli çalışanlar baÅŸarıya ulaÅŸacak. BaÅŸarısız kurumlar ise bu durumun sonuçlarına katlanacak.’Erdemir satılırsa biz de ilgileniriz AGAH UÄŸur, EreÄŸli Demir Çelik’in (ERDEMÄ°R) özelleÅŸtirilmesinin somut bir ÅŸekilde karara baÄŸlanmadığına dikkat çekerek, ÅŸunları söyledi: ‘Şu an sadece bir ihtimal. Henüz karar alınmadı. EÄŸer satılma kararı alınırsa biz de her çelik ÅŸirketi gibi ilgileneceÄŸiz. Kayıtsız kalmak mümkün deÄŸil, ancak henüz somut bir durum oluÅŸmadı. Åžunu da söyleyebilirim, Erdemir ÅŸu an çok iyi yönetiliyor ve çok karlı bir döneminde. Hükümet stratejik olarak Erdemir’i satma kararı alacaksa tam zamanı, ama satmama kararı da alabilir, bu da bir seçimdir.’5 yılda 400 milyon dolar yatırdıkAGAH UÄŸur, son 5 yıllık süreçte yaptıkları toplam yatırımın 400 milyon doları aÅŸtığını söyleyerek, bundan sonra da yatırımların süreceÄŸini belirtti. UÄŸur, özellikle Orta ve DoÄŸu Avrupa’da satın almalarla büyümeyi planladıklarını kaydederek, yatırımların yurtdışı ayağını çoÄŸunlukla bu tür satın almaların oluÅŸturacağını dile getirdi. Borusan ‘Perili Köşk’e taşınacak2004’te kuruluÅŸunun 60’ıncı yılını kutlayan Borusan Holding, genel merkezini Salıpazarı’ndan Rumeli Hisarı’ndaki ‘Perili Köşk’e taşıyacak. 80 yıl önce yapılan ancak 60 yıldır hiç kullanılmayan Perili Köşkü 25 yıllığına kiralayan Borusan Holding, köşkün içini yaklaşık 3-4 milyon dolarlık bir harcamayla ultramodern bir holding merkezine dönüştürecek. Perili Köşkü iki yıl önce Basri ErdoÄŸan’dan kiraladıklarını belirten Ahmet Kocabıyık, ‘Tarihi eser kategorisindeki binanın tüm izinlerinin tamamlanmasından sonra 6-8 ay içinde holding merkezimiz Perili Köşk’te faaliyete geçecek’ dedi. Kocabıyık, binanın içinin yapılması için de Yapı Kredi Teknoloji Ãœssü’nü yapan Ä°ngiliz mimar John McAslan ile anlaÅŸtıklarını söyledi. Kocabıyık, Salıpazarı’nda genel merkez binasının ise otel olabileceÄŸini söyledi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!