Türkiye’nin son iki yıldır charter (tarifesiz), tarifeli dış hatların yanı sıra iç hatlarda da hızlı bir büyüme içinde olduğunu belirten Baseler, ‘Ekonomik gelişim havacılığı olumlu etkiliyor. 2015 sonuna kadar tahminimiz Türkiye’deki havayolu filosunun iki kat büyüyerek en az 280 uçağa ulaşması’ diye konuştu. Bu hızlı büyümeden en az yüzde 50 pazar payı almayı planlayan Boeing, en fazla satışın yüzde 67 ile 737, A320 gibi tek koridorlu uçaklarda gerçekleşmesini bekliyor. Uzun menzilli ve geniş gövdeli uçakların payının yüzde 28, pazarda geri kalan yüzde 5’lik dilimi ise bölgesel uçaklar oluşturuyor.
25 BİN 700 UÇAK:
Amerikan havacılık devinin yaptığı araştırmalara göre, bu dönemde dünyadaki hava taşımacılığı yaklaşık yüzde 4.8, hava kargo ise yüzde 6.2 ile büyüyecek. Gelecek yirmi yılda tüm dünyadaki havayolu uçak ihtiyacının 25 bin 700 adete ulaşması tahmin ediliyor. Bu uçakların toplam değeri ise 2.1 trilyon
dolar. Hızla büyüyen pazar için yeni uçaklar geliştiren Boeing, uzun menzilli 787 modeli ile bu pazardan yüksek pay almayı hedefliyor. İlk uçuşunu 2007’de yapacak 787, halen 24 havayolu şirketinden 293 adet sipariş aldı.
YENİ MODEL 787:
Uçağın Türkiye’de de yüksek başarı yakalayacağından emin olan Randy Baseler, 787’nin farklı yolcu kapasitesine sahip modelleriyle hem orta hem de uzun menzilde ekonomik olarak uçacağını açıkladı. Boeing 787, İstanbul çıkışlı duraksız Sidney, Los Angeles, Johannesburg gibi uç noktalara rahatlıkla uçabiliyor. Randy Basaler, Boeing’in rakibi Airbus’ın 787’ye karşı A350’yi geliştirdiklerini söyledi.
787’nin üç modeli varBoeing’in orta-uzun menzilde kullanıma sunacağı 787 Dreamliner uçaklarının üç ayrı modelinin olması planlanıyor. Orta menzilli uçuşlarda kullanılacak 787-3’ün kapasitesi 296 yolcu, menzili ise 6 bin 700 km olarak belirlendi. Uzun menzilli uçuşlarda kullanılacak 787-8 223, 787-9 ise 259 kapasiteli olacak. İki modelin menzilleri ise 15 bin 400 ve 15 bin 700 kilometre arasında değişecek. Tamamen kompozit yani plastik bazlı çok hafif malzemeden imal edilecek gövde sayesinde uçak rakibi Airbus A350’den 27 ton daha hafif olacak.