GeriEkonomi Birleşmiş Markalar, ’yüksek gelir’ gördü, Erbil’e yöneldi
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Birleşmiş Markalar, ’yüksek gelir’ gördü, Erbil’e yöneldi

Birleşmiş Markalar, ’yüksek gelir’ gördü, Erbil’e yöneldi
refid:12001847 ilişkili resim dosyası

Türk markaları bir yandan dünya modasının başkentlerinde mağazalar açarken, diğer yandan hızla gelişen komşu ülkelerde de yerlerini almaya başladı.

Bu çerçevede Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) öncülüğünde Hewa Group’un davetlisi olarak Kuzey Irak’ın önemli ticaret merkezlerinden Erbil’e giden yaklaşık 20 Türk markasının sahip ve temsilcileri yeni yatırım olanaklarını inceledi. BMD öncülüğünde Kuzey Irak’ın önemli merkezlerinden Erbil’e giden markalar arasında Mavi, Koton, Colin’s, İnci, Collezione, Flo, Kiğılı, Opmar, YKM, Zen Pırlanta ve Altınbaş yer aldı.

Gelir düzeyi yüksek

Türk perakende sektörünün, markalaşma yolunda büyük gelişme gösterdiğini vurgulayan BMD Başkanı Ekrem Akyiğit, şu değerlendirmeyi yaptı: "Gelişmiş Batı ülkeleri kadar gelişme süreci içinde olan komşu ülkeler de büyük potansiyeller barındırıyor. Erbil’e yaptığımız ziyarette bölgenin en güçlü yatırımcılarından olan Hewa Group’un yaptırdığı Majadi MALL Alışveriş Merkezi ile diğer alışveriş merkezi (AVM) yatırımlarını inceledik. Erbil, Irak’ın gelişmekte olan kuzey bölgesinde, gelir düzeyi Irak ortalamasının üzerinde olan nüfusuyla ve büyük iş hacmiyle Türk firmaları için önemli fırsatlar barındırıyor. Türkiye sınırına 200 kilometre uzaklıktaki kentin, Türk işadamlarının ve girişimcilerinin vizesiz ziyaretlerine açık yapısıyla, gelişmekte olan ticari yaşamıyla kısa vadede önemli ilerlemeler kaydedeceğine inanıyorum. Özellikle tekstil ürünlerinin ithalatta ilk sırada yer aldığı bölgesel pazarda, perakende sektörünün de önünün açık olduğu gözlemliyoruz."

Yatırım için gezildi

Hewa Group yetkilileri ile Erbil ziyareti öncesinde çeşitli marka sahiplerinin katılımıyla İstanbul’da bir araya geldiklerini ve bilgi aldıklarını belirten Akyiğit, şöyle konuştu: "Bu görüşmede alınan bilgiler ışığında Majidi MALL’u yerinde ziyaret etme kararı aldık. Yaklaşık 20 markanın katıldığı gezide AVM’nin yatırımcılarıyla bir araya geldik. Erbil kentine ve buradaki toplumsal ve ticari yapıya ilişkin ayrıntılı bilgi edindik. Kentte perakende sektörünün önündeki fırsatları gözlemleme ve Türk markalarına sağlanabilecek avantajları değerlendirme olanağı bulduk. Erbil ziyaretimizden önce Majidi MALL’da yatırım kararı alan firmalarımız bulunuyor. Geziye katılan markalarımız ise aldıkları bilgi çerçevesinde yatırım için karar verecekler."

Yorumları Göster
Yorumları Gizle