GeriEkonomi Birinci Madrid ikinci Konya
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Birinci Madrid ikinci Konya

Birinci Madrid ikinci Konya

Fransız PSA Grubu, 2019 yılından itibaren bünyesindeki Peugeot, Citroen, Opel ve DS markalarını Avrupa’da birlikte satmaya başladı. Ocak sonunda ilk olarak Madrid’de 4 markanın birlikte satıldığı yeni showroom konseptini hizmete açan PSA Grubu, ikinci showroom’u ise Konya’da açıyor. Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, “Türkiye’nin yarıdan fazlasında çoklu marka stratejisini uygulayacağız” dedi.

2017 yılında Alman Opel’i satın alarak bünyesindeki marka sayısını Peugeot, Citroen ve DS’ten sonra 4’e çıkartan Fransız PSA Grubu, 2019 yılından itibaren Avrupa’da 4 markayı birlikte satmaya başladı. Ocak ayının sonunda ilk olarak Madrid’de 4 markanın birlikte satıldığı yeni showroom konseptini hizmete açan PSA Grubu, 2021 yılı sonuna kadar Avrupa’da showroom’larının en az yüzde 80’inin çoklu marka satmasını hedefliyor. PSA Grubu, Avrupa’dan sonra Türkiye’de de aynı strateji için düğmeye bastı. Peugeot, DS ve Opel’in ardından 1 Mart’tan itibaren Citroen’i de bünyesine katan ‘Groupe PSA Türkiye’ bazı şehirlerde 4, bazı şehirlerde 3 markayı birlikte satacak.

GÜÇLÜYLE DEVAM

Yeni Rifter’in Gaziantep’te gerçekleşen lansmanında görüştüğümüz Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de çoklu marka satışı yapacaklarını belirterek şunları söyledi: “Ben Peugeot’daki görevimin dışında aynı zamanda Groupe PSA Türkiye’nin bayi yapılandırmasını da yönetiyorum. Bu konuda çalışmaları hızlandırdık. İllerdeki bayilik yapılarını inceleyip, zayıf olanları eleyerek güçlü olanlarla yolumuza devam ediyoruz. Güçlü olan bayilerimiz bulundukları illerde çoklu marka satışı yapacak. Yani aynı anda Peugeot, Opel, Citroen ve talep olursa DS satacak. Bu konuda oldukça yol katettik. İlk çok markalı satış yapacağımız il Konya olacak. Konya’da Peugeot, Opel, Citroen ve DS’i birlikte satacağız. Bu showroom Madrid’den sonra PSA Grubu’nun ikinci çok markalı bayisi olacak. Aslında ilk de olabilirdik ama bazı prosedürler sonrası yetiştiremedik. Türkiye’nin yarıdan fazlasında çoklu marka stratejisini uygulayacağız. Her markanın ayrı ayrı başarılı olduğu yerlerde mevcut sistem devam edecek. Ama zayıf olan noktalarda güçlü bayilerle yolumuza devam edeceğiz.“

Birinci Madrid ikinci Konya

MEVDUATIN 2 KATI KÂR

Türkiye genelinde mutlu bayiler oluşturmak istediklerini aktaran Anaç, “Yılda 200 adedin altında satış yapan bayiler zarardadır. 400 adet satanlar faaliyetlerini sürdürür, 400’ün üzerinde satan ise kesinlikle kârlıdır. Biz bayilerimizin kârlı olmasını istiyoruz. Bu yüzden zayıf bayilikler yerine güçlü çok markalı bayilikler oluşturuyoruz. Eğer bir bayi otomobil satmak için 4 milyon TL sermaye koyuyorsa mevduattan elde edeceğinin iki katı kâr elde etmesini istiyoruz. Yani o parayı mevduat olarak bankaya yatırsa yıllık 800 bin TL’nin üzerinde gelir elde edecek. Biz bunun iki katı kâr elde etmesi için uğraşıyoruz “dedi.

Bu operasyonun istihdamda kayıp yaratıp yaratmayacağına ilişkin olarak ise Anaç, “Bu operasyon sonucunda istihdam kaybı yaratmayacak. Çok daha verimli noktalar oluşacak. Mevcut yetişmiş iş gücü kapanan bayilerden büyüyen bayilere kaydırılacak” cevabını verdi. 

İYİMSERİM ÇÜNKÜ KAYNAK BULUNACAK

2019 yılında otomotiv pazarına ilişkin sektör temsilcilerinin öngörüleri 250 bin adet ile 400 bin adet arasında değişirken, 520 bin adet ile en iyimser tahmin Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç’a ait. Anaç, iyimser olduğunu çünkü seçim sonrasında ekonomiye gerekli olan kaynağın bulunacağına inandığını belirterek, “Ama biz tüm bu iyimserliğe rağmen temkinliyiz. Araç tedariki konusunda esnek bir yapıya kavuştuk. İyimser tahminle yıl sonunda 26 bin adetlik bir satış hedefimiz var. Ama bu rakam 20 bin adede de gerileyebilir, 28 bin adede de çıkabilir. Biz her pazara göre yüzde 5’lik pazar payı hedefliyoruz” dedi. 2019 yılına ilişkin tek model lansmanlarının yeni Rifter olduğunu kaydeden Anaç, yeni 508 ile yeni 208’in ise 2020 yılında geleceğini ama açıkçası bu modeller için iyi pazar koşullarının oluşmasını beklediklerini söyledi.

Birinci Madrid ikinci Konya

114 BİN TL’YE SUV’A ALTERNATİF

Yeni Peugeot Rifter 114 bin TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. 100 ve 130 beygirlik iki dizel motor, 5 ileri düz, 6 ileri düz ve 8 ileri tam Otomatik EAT8 şanzımanları ile satışa sunulan yeni model, SUV görünümü ile rakiplerinden ayrışıyor. Yeni Rifter’e lansman çerçevesinde 50 bin TL için 12 ay sıfır faiz kampanyası sunduklarını kaydeden Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, yeni modelden 2019 yılında Türkiye’de 4 bin adet satmayı hedeflediklerini söyledi. Yeni Rifter, Peugeot i-Cockpit, anahtarsız giriş, Zenith cam tavan, elektrikli arka camlar, açılır arka kapı camı, advanced grip kontrol, LED gündüz led farları, yokuş iniş destek sistemi, adaptif hız sabitleme ve ileri sürüş destek sistemleri gibi özelliklere sahip. Aracın GT Line isimli en üst donanımlı versiyonu ise 150 bin TL fiyatla satılıyor.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle