Bir kamyon daha Sam*!

Güncelleme Tarihi:

Bir kamyon daha Sam*
Oluşturulma Tarihi: Kasım 08, 2015 20:37

Ford Otosan, tamamen Türk mühendislerle Türkiye’de geliştirdiği ve yüzde 90’ı yerli olan ‘Cargo’ kamyon ile dünya çapında ses getirmeye devam ediyor. Çin, Brezilya, Rusya ve Ortadoğu’dan sonra Cargo’yu Fas’ın Casablanca şehri üzerinden Afrika kıtasına da sokan Ford Otosan, 5 yıl içinde 50 ülkeye yılda 10 bin kamyon ihraç etmeyi planlıyor.*Başlıkta Hollywood klasikleri arasında yer alan ‘Casablanca’ filminin meşhur repliği ‘Bir daha çal Sam’den esinlenilmiştir.

Haberin Devamı

KOÇ Holding ve Amerikan Ford’un ortaklığında Türkiye’de son 4 yılda 1.6 milyar dolar yatırımla yıllık üretim kapasitesini 400 bin adede yükselten, Yeniköy’de yeni tesis kuran ve tüm ticari araç ürün gamını yenileyen Ford Otosan, bu kez kendi geliştirdiği ve yüzde 90’ı yerli olan kamyonla dünyada büyümek için düğmeye bastı. Ford Motor Company’i Türk mühendisliği sayesinde Çin, Brezilya ve Rusya gibi dünyanın en büyük ağır ticari araç pazarlarına sokan Ford Otosan, kamyonda yeni yatırımlar için harekete geçti. Ford Otosan, tamamen Türkiye’de yarattığı ağır ticari araç markası ‘Ford Trucks’ ile 5 yıl içinde 50, ortada vadede ise 60 ülkeye girmeyi planlıyor.

Bir kamyon daha Sam*



Şirket Eskişehir fabrikasında ürettiği, motorundan, şasine, tasarımından, mühendisliğine kadar yüzde 90’ı yerli olan ‘Cargo’ kamyon modelini Ortadoğu’dan Rusya’ya, Afrika’dan Avrupa’ya kadar ihraç edecek. Ford Otosan yeni ihracat pazarlarıyla, Eskişehir İnönü tesisinin 15 bin adet olan üretim kapasitesini kısa sürede 30 bine çıkarmayı hedefliyor. Ürettiği her 3 kamyondan birini ihraç etme hedefi olan Ford Otosan, böylece orta vadede yaklaşık 10 bin kamyonu dünyaya gönderecek. 

Haberin Devamı

HEDEF İLK 3 MARKA

Çin ve Brezilya’ya üretim desteğiyle ve know-how’la giren, Rusya’da ise kamyon üreten Ford Otosan, Afrika pazarına da ilk etapta distribütörlüklerle adım attı. Şirket, Ford Trucks markasıyla Fas’a ‘Merhaba’ diyerek, Kuzey Afrika ve Sahra Altı’nın kalbi olarak nitelendirdiği pazardaki yerini aldı. Fas’ı Afrika’nın merkezi olarak belirleyen ve tüm kıtayı buradan kontrol edecek Ford Otosan, yurtdışındaki 22’nci Ford Trucks 4S tesisini, Ford Motor Company’nin 108 yıllık iş ortağı, ABD’li devin ilk otomobili T Model’i satan Faslı Scama şirketiyle birlikte Casablanca’da açtı. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen, Ford Otosan Kamyon İş Birimi Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Kınay ile SCAMA yöneticilerinin katıldığı Ford Trucks’ın açılış töreninde konuşan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Fas, Ford Trucks’ın Kuzey Afrika pazarına yönelik yatırımlarının stratejik başlangıç noktası. Önümüzdeki dönemde Kuzey Afrika ağır ticari araç pazarında ilk 3 marka arasına girerek yüksek bir pazar payı elde etmeyi hedefliyoruz” dedi.

200 BİN ADET ÜRETİM

2010’dan bu yana Ford Motor’un global kamyon geliştirme merkezinin Türkiye olduğunu ifade eden Yenigün, hedeflerini şöyle aktardı: “Türk mühendislerinin yarattığı ve geliştirme lisans hakkı Ford Otosan’da olan Cargo kamyonla Brezilya, Çin ve Rusya’da önemli hamleler yaptık. Global Kamyon Anlaşması ile Brezilya’da ortak parçaların üretilmesi konusunda işbirliği gerçekleştirdik. Kamyon projesi Çin’de JMC markası ve Rusya’da Avtotor işbirliği ile üretim yapılmasına kadar uzandı. Bu ülkelerde projeler Türk mühendisler tarafından yürütüldü. Şimdi Fas’la büyük önem verdiğimiz Fas’a girdik. Fas’tan Kuzey Afrika ile Nijerya, Gana, Angola gibi ülkelerin yer aldığı Sahra Altı pazarlara ulaşacağız. 2014’ten Kuzey Afrika’da 16 bin adetlik kamyon satışı oldu. 2020’de bu rakamını 20 bin adede ulaşmasını bekliyoruz. Bizim hedefimiz de yüzde 10 pazar payı alabilmek. 2016’da 25, 2020’de 50 ülkeye ulaşacağız. Bugüne kadar İnönü’de 200 bin adetten fazla Cargo kamyon ve çekiciyi banttan indirdik. Şu an 7’nci jenerasyon Cargo’yu üretiyoruz. Kamyon işimizi daha ileri götürmek için çalışıyoruz.” Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen ise Otosan’da üretilen kamyonun her şeyiyle yerli olduğunu belirterek, “Mühendisliği tamamen Türk mühendislerine ait, motoru tamamıyla bizim Türk mühendislerinin dizayn ettiği motor. Şasesi, kabini her şeyiyle kamyon esasında tam yerli ürüne örnek bir araç. Bunun da böyle olmasından büyük gurur duyuyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Rekor geliyor ama patlama 2016’da

Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen, 1 Kasım seçimleri sonrasında otomotiv pazarının canlanmasını beklediklerini söyledi. Çimen, “Rekor satış garanti. Son 2 ay 200 bin adede yakın binek otomobil ve hafif ticari araç satışı bekliyoruz. Yaklaşık 32 bin adetlik ağır kamyon dahil edersek 960 bin adetlerde bir pazar oluşur. Bu da tüm zamanların en yüksek satışı demek” diye konuştu. Cenk Çimen, tek parti iktidarıyla siyasi belirsizliğin sona erdiğini ve otomotiv pazarının 2016 yılında daha da büyümesini beklediklerini sözlerine ekledi. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün ise 1 Kasım seçimlerinden sonraki hafta hissedilir bir rahatlama yaşandığını belirterek, “Gerginlik ve belirsizliğin kalkması ile birlikte bir rahatlama yaşandığı gerçek. Bunun satışlara yansıyacağını ve yılın yeni bir rekorla kapanacağını düşünüyorum. Ama net konuşmak için yine de bir parça beklemek gerekiyor” yorumunu yaptı. Otomotiv pazarının 2015 yılını da yeni bir rekorla kapatmasını beklediğini ifade eden Haydar Yenigün, lakin 1 milyonluk pazara ulaşma hayalinin ise bittiğini vurguladı.

Haberin Devamı

Talep artarsa Afrika’da üretiriz

FORD Otosan Genel Müdürü Haydar
Yenigün, ağır ticari araç devlerinin büyük önem verdiği Fas’ta yeterli talebi yakalamaları halinde ülkede yatırım yapabileceklerini söyledi. Casablanca’daki iş ortakları SCAMA’nın 1972’de montaj tesisi kurduğunu hatırlatan Yenigün, “Fas bizim Kuzey Afrika üssümüz. Eğer yeterli potansiyel yakalarsak üretimi düşünebiliriz” dedi.

Yıl sonu kur artışı fiyatlara yansımaz

HAZİRAN ayından bu yana yükselen döviz kurlarından doğan maliyet artışlarının kendileri de dahil olmak üzere birçok firma tarafından tam olarak fiyatlara yansıtılmadığını ifaden eden Haydar Yenigün, şöyle devam etti: “Kurların netleşmesini beklerken fiyatlarımızı da belirli bir seviyede tutarak, rekabetçi pozisyonumuzu korumamız gerekiyor. Gerileme ile birlikte elimiz rahatlasa da yine de önemli oranda bir fark mevcut ve bunu yansıtmadık. Sona aya gelirken de bu farkların fiyatlara yansıtılacağını düşünmüyorum. Gerek üretici olarak gerekse distribütör olarak sanıyorum bu maliyet artışlarını yine biz karşılayarak fiyatlarımıza yansıtmayabilir ve bu şekilde satışların belirli bir seviyenin altına düşmemesi için destekleriz.”

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!