GeriEkonomi Bilişim 97'den
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Bilişim 97'den

Benetton: "İşinizde teknolojiyi kullanın"

Benetton Grubu'nun 'beyni', Bilgi-İşlem Sorumlusu Bruno Zuccaro, Bilişim Fuarı'nın konuğu olarak İstanbul'a geldi. 14'üncü Ulusal Bilişim Kurultayı'na da katılan Zuccaro, Türkiye'deki teknolojik düzeyin İtalya ile aynı olduğunu belirterek, ‘‘Elinizdeki teknolojiyi iş hayatına kanalize edin'' dedi. Zuccaro, Benetton'un tekstil sektöründe enformasyon teknolojisinden en çok faydalanan firma olduğunu söyledi. 1985 yılından beri Benetton'da çalışan Zuccaro, ‘‘Ben Benetton'da çalışmaya başladığımda orası bir aile şirketiydi. Şimdi uluslarası bir dev'' dedi. Zuccaro, Benetton'un 1985'den bu yana sadece teknolojiye 24 trilyon lira tutarında yatırım yaptığını bildirdi. Toplam 150 kişilik bir bilgi teknolojisi ekibi ile 6 bin kişinin çalıştığı firmayı kontrol eden Zuccaro, Benetton'un İtalya merkezli yönetilen bir firma olmasının işinin en zor kısmı olduğunu söyledi. Yılda 80 milyon adetten fazla giysi üreten Benetton'un hacim büyüklüğünü hatırlatan Zuccaro, sipariş, üretim ve dağıtım ağının tamamen teknolojiye dayandığını belirtti.

İntel'in tavşan insanları İstanbul’da

Kişisel bilgisayarların beyni çipleri üreten, dünyanın en büyük üreticisi Intel'in fabrikalarında çalışan tavşan insanlar (Bunny Person), Beylikdüzü Tüyap'daki Bilişim 97 Fuarı boyunca son kullanıcıları multimedya dünyasına davet ediyor. Intel'in Pentium MMX işlemcilerini üreten birimlerde çalışan teknisyenlerin, çipler tozdan arındırılmış ortamda üretildiğinden, giydikleri tavşan insan kostümleri güvenliği, teknolojiyi, hızı ve performansı simgeliyor. Intel'in reklamlarında çeşitli renklerde boy gösteren tavşan insanlar da MMX teknolojisini, multimedyayı, neşe, dinamizm ve çalışkanlığı temsil ediyor.

Türkiye bilgisayar pazarı büyüyor

Bilgisayar sektöründeki uluslararası araştırma kuruluşlarından International Data Corporation'un (IDC) verilerine göre, Suudi Arabistan, Güney Afrika, İsrail ve Türkiye'nin yer aldığı ve ‘‘EMEA Bölgesi'' olarak adlandırılan bölgede, yılın ikinci çeyreğinde 397 bin 345 adet PC satıldı. PC satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15.1 oranında artış gösterdi. Sözkonusu ülkeler içinde PC satışlarında en hızlı artış Suudi Arabistan'da gerçekleşti. Bu ülkedeki PC satışları geçen yılın ikinci çeyreğine göre yüzde 62 gibi rekor düzeyde bir artış gösterdi. PC satışlarındaki artış hızında Suudi Arabistan'ı Türkiye izledi. Türkiye'deki PC satışları yüzde 28 oranında arttı.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle