GeriEkonomi Beytüşşebap ile Pervari kapsama dışında kaldı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Beytüşşebap ile Pervari kapsama dışında kaldı

Türkiye nüfusunun yüzde 98'ini kapsama alanına aldıklarını söyleyen Turkcell Genel Müdürü Muzaffer Akpınar, ‘‘Kapsayamadığımız iki yer var. Bunlar Hakkari'nin Beytüşşebap ve Siirt'in Pervari ilçesi’’ dedi.TURKCELL Genel Müdürü Muzaffer Akpınar, Türkiye'de coğrafi olarak yüzde 68, nüfus olarak ise yüzde 98'lik bir alanı kapsama alanına aldıklarını belirterek, ‘‘Türkiye'de Turkcell'in kapsama alanına girmeyen sadece iki yer var. Bunlar Hakkari'nin Beytüşşebep ve Siirt'in Pervari ilçesi’’ dedi.Akpınar, dün Turkcell'in ikinci çeyrek bilançosuyla ilgili düzenlediği sohbet toplantısında, yatırımlarının yazılım alanında devam ettiğini ancak kapsama alanında tüm Türkiye'ye ‘halıları serdik’lerini belirtti.115 TRİLYON KÁRTurkcell'in Türkiye'de 10 binin üzerinde nüfusa sahip tüm ilçeleri kapsama alanına aldığını ifade eden Akpınar, ‘‘5 binin üzerinde nüfusa sahip sadece iki ilçeyi kapsamıyoruz. Bu ilçelere de altyapısı baz istasyonu kurmaya müsait olmadığı için giremiyoruz’’dedi. Akdeniz, büyükşehirlerde ise kapsama alanına ilçe bazında değil sokak bazında baktıklarını kaydetti.Akpınar, Turkcell'in 2002 yılının ilk altı ayı sonunda elde ettiği kárın 115 trilyon olarak gerçekleştiğini belirterek, ‘‘İlk çeyrekte elde ettiğimiz 283 trilyon liralık kára oranla büyük bir düşüş yaşandı. Bu düşüşün nedeni kur farkından kaynaklanıyor. İlk çeyrekte Türk lirası yüzde 8 değer kazandığı için bilançoya eklenen kur farkı geliri 160 trilyon lira oldu. İkinci çeyrekte ise Türk Lirası yüzde 17.3 değer kaybedince bilançoya yazılan kur farkı zararı 200 trilyon lira oldu. Normalde kur farkı ve karşılıklar düştüğü zaman Turkcell'in birinci çeyrekte elde ettiği kár 63 trilyon, ikinci çeyrekte elde ettiği net kar ise 135 trilyon liradır. Böyle olunca Turkcell'in gerçek operasyonel kárlılığı ilk altı ay sonunda 198 trilyon liradır.’’Reklam pastası ‘cep’le büyüdüTÜRKİYE'de GSM rekabetinin yoğunlaştığını ve bunu gün gün hissetiklerini belirten Turkcell Genel Müdürü Muzaffer Akpınar şöyle konuştu: ‘‘Her GSM şirketi farklılık yaratmaya çalışıyor ve bunun için günlük çalışmalar yapılıyor. Bu rekabetin en büyük avantajı reklam pastasının büyümesiyle talebin büyümesinden kaynaklanıyor. GSM reklamlarının Türkiye'deki toplam reklam pastasının yüzde 8-10'u arasında olduğunu düşünüyorum. Bizim reklam pazarındaki payımız ise pazar payımızdakinden düşüktür.’’