GeriEkonomi Beymen’in gözü Çinli’de
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Beymen’in gözü Çinli’de

Beymen’in gözü Çinli’de
refid:22644490 ilişkili resim dosyası

Beymen turistlere yaptığı satışlarını 2012’de yüzde 40 arttırdı. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı “Cironun yüzde 10’dan fazlasını turiste yapıyoruz. Azeri ve Kazaklar en çok satış yaptığımız yabancılar. Şu anda Türkiye’ye gelmiyorlar ama biz şimdiden Çince bilen eleman arıyoruz” dedi.

PERAKENDEDEKİ durgunluğa rağmen 2012’de yüzde 30 büyüme gerçekleştiren Beymen’in turistlere yaptığı satışlar ise yüzde 40 arttı. 2012 yılında turistlere satışın toplam cironun yüzde 10’undan fazlasına ulaştığını belirten Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, “Şu anda en çok satış yaptığımız turistler Azeri, Kazak ve Eski Sovyet vatandaşları ile Ortadoğulular. Mağazalara turist departmanı kurduk. 2013’te turist satışında yüzde 50 artış bekliyoruz. Var olmadığımız ükelerde de reklam kampanyaları düzenliyoruz” dedi.

LÜKS MARKALAR ZORLANIYOR

İstinyePark ve Nişantaşı bölgelerinde cironun yüzde 20’sinin, monobrand butiklerde ise yüzde 30’dan fazlasının turistlerden geldiğini hatırlatan Çapçı sözlerini şöyle sürdürdü: “Lüks markaların hayatı artık kolay değil. Avrupa’da bazı bölgelerde düşüş var. Çok turist alan Paris, Milano, Londra gibi şehirler ise Çinliler başta Asyalı turistler sayesinde büyüyor. Türkiye’ye bir de Çinli turist gelse… Biz şimdiden mağazalara Çince bilen personel aramaya başladık.”

RAKAMLAR BÜYÜLÜYOR

Elif Çapçı, Avrupa’da lüks markalar zorlanırken, Türkiye’deki büyüme rakamlarının herkesi büyülediğini söyledi. Çapçı “Markalar Türkiye’ye gelmek istiyor, var olanlar mağazalarını artırmak istiyor” dedi. Beymen’n mağaza sayısının 2012’de 65’e ulaştığını hatırlatan Çapçı şu bilgileri aktardı: “2010’dan bu yana her yıl yüzde 30’u aşan büyümeler elde ediyoruz. Bünyemizde 400’ü aşkın marka var. Dünya lüks ‘department store’ları arasında ilk 5’te gösteriliyoruz. 2013’te 79 mağaza ve toplam 600 milyon TL ciro öngörüyoruz.”

DOMİNE ETMEYECEKSEK GİTMEYİZ

Erbil Beymen ve Kahire Beymen’in ardından, Azerbaycan ve Tahran’da arayışlarının sürdüğünü belirten Çapçı, “Azerbaycan’a gitsek bizim bünyemizdeki pek çok marka orada kökleşmiş. Orada rekabet etmemiz kolay değil. Kahire ve Erbil’de ilk olduk, pazarı domine ettik. Başkalarının domine ettiği pazarlara girmek akıl kârı değil” diye konuştu. Çapçı küçük düşünerek girdikleri online satışlardan son derece memnun olduklarını belirterek, internetten satışın en çok ciro yapan 8’inci mağaza seviyesine geldiği bilgisini verdi.

YSL, Celine Valentino geliyor

ELİF Çapçı mono brand butiklerle ilgili olarak “İstinye Park’ta Brunello Cucinelli mağazası açılacak. Zorlu Center ile birlikte Valentino, Yves Saint Laurent, Stella McCartney, Pucci, Celine, Chloe, Tory Burch gibi yeni butikler Türkiye pazarına giriş yapacak. Dior ve Dolce & Gabbana da yeni butiklerini açacak” diye
konuştu.

Bir mağaza 100 milyon lira ciro

ELİF Çapçı, 2013 yaz sonunda kapılarını açacak Zorlu Center’daki 9.500 metrekarelik Beymen mağazasıyla ilgili şu bilgileri verdi: “Türkiye’nin
ve bölgenin, en büyük mağazası olacak. 100 milyon TL ciro hedefi koyduk. Kozmetik departmanı, 1000 metrekare ayakkabı-çanta reyonu ve tünel mağazalarıyla dikkat çekecek.”


Yorumları Göster
Yorumları Gizle