GeriEkonomi Beyaz yakalıya kasiyersiz market
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Beyaz yakalıya kasiyersiz market

Beyaz yakalıya kasiyersiz market

Türk girişimciler kasada geçirilen süreyi azaltmak için harekete geçti. Yapay zekâ ile çalışan görüntü tanıma teknolojisine sahip olan ‘Rofoods’ta tüketiciler, özel olarak kurulan bir mikro markete giriyor. İstediklerini alıyor ve ekrana alınan gıdaların listesi geliyor. Ödeme yapıldıktan sonra alışveriş tamamlanıyor.

ZAMAN kazandıran teknolojiler ve çözümler, hayatımızda bir adım daha öne çıkmaya başladı. Özellikle yoğun iş hayatı temposunda saniyelerin bile önem kazandığı günümüzde son dönemdeki en büyük yeniliklerin başında kasasız ve kasiyersiz mağazalar geliyor. Raftan satın alıyorsunuz, yapay zekâ ne aldığını anlıyor ve ödeme işlemi sadece bir dokunuşla gerçekleştiriliyor. Teknoloji devleri bu alanda yer almaya başlarken Türk girişimciler de boş durmuyor. İstanbul Teknik Üniversitesi kuluçka merkezi İTÜ Magnet’te yer alan ‘Rofoods’ adındaki girişim, geliştirdiği yapay zekâ destekli görüntü tanıma teknolojisi ve hazırladığı sağlıklı yiyecek çeşidiyle işyerlerine bir mikro market kuruyor. Şimdiden 4 noktada hizmet veren girişim, 2 günde 1620 müşteriye ulaşıyor.

ÜCRETSİZ KURUYOR

Beyaz yakalı çalışanların yüzde 80’inin öğün atladığını, yüzde 35’inin sabah kahvaltılarında pastane ürünlerini tercih ettiğini ve yüzde 31’nin ise öğle yemeğinde fastfood tükettiğini belirten Rofoods Kurucu Ortağı Güven Hanege, buradan yola çıkarak hem sağlıklı hem de hızlı bir alışveriş deneyimi için harekete geçtiklerini vurguladı. Hanege, “Plaza ve ofis katlarında mikro marketler kuruyoruz. Bunu çalışan sayısı 200 ve üzeri olan şirketlere ücretsiz olarak sunuyoruz. Bu mikro marketlerde atıştırmalıklar, doğal ürünler, form/diyet ürünleri, mevsimlik sebzeler, salata, sandviç ve taze meyve gibi ‘Size Özel Sağlıklı Ürünler’ ve hatta yiyeceklerinizi ısıtabileceğiniz mikrodalga fırınlar bulunuyor. Bu model, kullanıcılarına yerinde ‘kendin al-öde’ modelini, onların seçeneklerini azaltmadan sunuyor. Yani herhangi bir kasiyer yok. Sisteme tanımlanan kredi kartlarıyla ister Rofoods uygulaması üzerinden ister marketlerde bulunan kiosklar aracılığıyla ödeme yapılabiliyor” dedi.

YAPAY ZEKÂ GÖREVDE

Kasiyersiz ödeme için yapay zekâ ve görüntü işleme üzerine kurulu bir sistem kullandıklarını söyleyen Hanege, “Müşteriler, kontrollü geçiş noktasından geçtikten sonra, bu noktadan 25 görüntü alıyoruz. Bu görüntülerin kime ait olduğu yapay zeka tarafından tanınıyor. Kişi markete girip, ürünleri aldığında kredi kartı tanımlıysa alınan ürünlerin ücreti buradan otomatik olarak çekiliyor. Dışarıdan gelen, ofis içinde tanımlı olmayan kişiler içinse market alanı içinde yer alan fiziksel pos cihazına alınan ürünlerin barkotları okutuluyor ve ‘ödeme yap’ seçeneği ile kredi kartıyla veya mobil cüzdanla ödeme yapılıyor. Ayrıca bir mobil uygulamamız da var. Kişi isterse bu uygulama üzerinden de ürünlerin barkotlarını okutarak ödemesini yapabiliyor” diye konuştu.

GÜNLÜK BİNLERCE MÜŞTERİ

3 ay önce aldıkları yatırımla hızla büyüdüklerini ve Albaraka Türk Katılım Bankası, Vodafone, Softtech ve İTÜ Magnet içerisinde Rofood kurduklarını belirten Hanege, şunları söyledi: “Şu anda 2 bin 620 beyaz yakalı çalışana her gün hizmet veriyoruz. İş planımıza paralel olarak, bu sayıyı yıl sonuna kadar 6 bin 125 beyaz yakaya çıkartarak, yüzde 35 aktif kullanıcıyla birlikte satışlarımızı arttırmayı planlıyoruz. Ödeme alternatiflerinde İyzico ve BKM’nin yanında, yemek kartı sektöründen Multinet ve Metropol Kart ile entegrasyon sürecini tamamladık. 2018’in son çeyreğinde 16 yeni şube açılışıyla yıl sonunda 20 mikro markete ulaşmayı planlıyoruz. 3 yılda 168 mikro market ile 100 bin ve üzeri çalışana hizmet vereceğiz.”

HEDEFTE YURTDIŞI VAR

GELECEKTEKİ hedeflerini anlatan Hanege, görüntü işleme ve yapay zekâ alanında dünyanın saygın firmaları arasında yerlerini sağlamlaştırmak istediklerini belirtti. Hanege, “Dünya’da bu alanda ABD ve Çin ön planda yer alırken, Avrupa’da İsveç gibi farklı ülkelerde de çalışmalar mevcut. Önümüzdeki yıllarda Türkiye’nin de adının bu teknolojilerde ön planda yer alan ülkeler arasında yer almasını sağlamak en önemli hedeflerimiz arasında. Perakende de teknolojinin müşteri deneyimine etkisi firmalar tarafından her geçen gün daha da fazla fark ediliyor. Aldığımız yatırımlarla birlikte devamlı şirketin Ar-Ge departmanına yatırım yapıyoruz. Özellikle görüntü işleme konusunda yaptığımız çalışmalar ile TÜBİTAK desteklerinin de katkısıyla, globalde önemli bir teknoloji şirketi olma arzumuz mevcut” diye konuştu.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle