Beko, ‘deprem şoku’nu Berlin'de yarışarak atıyor

Güncelleme Tarihi:

Beko, ‘deprem şoku’nu Berlinde yarışarak atıyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 01, 1999 00:00

Haberin Devamı

Yüzyılın deprem felaketinden pek çok sanayi kuruluşu gibi etkilenen Beko Elektronik, deprem şokunu Berlin'de düzenlenen elektronik fuarı IFA'99'da atmaya çalışıyor. Dördüncü kez fuara katılan Beko Elektronik'in Genel Müdürü Aydın Çubukçu, televizyonda Almanya pazarında yüzde 10'luk paya ulaştıklarını açıkladı.

Marmara Bölgesi'ni vuran depremden bölgedeki birçok kuruluş gibi az da olsa etkilenen Beko Elektronik, yaşadığı şoku Berlin'deki ‘‘teknoloji yarışı’’yla atmaya çalışıyor. Koç Grubu'na bağlı Beko Elektronik, Berlin'de bu yıl 75'incisi düzenlenen dünyanın sayılı elektronik fuarlarından olan Internationale Funkausstellung'da (IFA) dünya devleriyle yarışıyor. Fuara ayrıca Türkiye'den Vestel de katılıyor.

Beko Elektronik A.Ş. Genel Müdürü Aydın Çubukçu, IFA'ya dördüncü kez katıldıklarını belirterek, ‘‘Biz Almanya pazarına ilk kez 1993-94'te bu fuara katılarak girdik. Şimdi pazarda 300 bin adetlik televizyon satışımız var. Bu da Almanya pazarının yüzde 10'na yakındır’’ dedi.

DEPREMİN ETKİSİ

Çubukçu, bir soru üzerine depremden Beko Elektronik'in de etkilendiğini belirterek şunları söyledi:

‘‘ Beylikdüzü'nde olan fabrikamızın idari bölümlerinde çatlamalar oldu. Onun dışında önemli bir hasarımız yok. Deprem sonrasında kendi sektörümüz açısından iç pazarda bir daramlma yapacağız. Çok şükür ki, artık satışlarımızın büyük bölümü yurtdışına yönelik. Bu yüzden satış rakamlarımızda pek düşme olmayacak. 1998'de 50 ülkeye 1 milyon 300 bin adet televizyon ihraç ettik. Bunun yüzde 80'i Avrupa ülkelerine yönelikti. Bu yıl bu rakam 1.4 milyon adede çıkacak. İhracat gelirimizde 200 milyon doları bulacak.’’

Amaçlarının hep Beko markasıyla dünyada yer edinmek olduğunu vurgulayan Aydın Çubukçu, şöyle konuştu:

‘‘Biz başka markalara üretim yapsak, ihracat rakamımız daha da yükselir. Ama bizim stratejimiz Beko olarak piyasaya yerleşmek.

Nitekim İngiltere'de pazar payımız yüzde 11, Almanya'da yüzde 10'a yakın, Fransa ve İspanya'da yüzde 4 civarında. Üstelik Avrupa'da artık raflarda ön plana çıkıyoruz.’’

Berlin'deki IFA'99 Fuarı'na 33 ülkeden 816 şirket katılıyor. Fuarı bu yıl 500 bin ziyaretçinin gezmesi bekleniyor. Ziyaretçilerin 150 bini, sipariş vermek için gelen alıcılardan oluşuyor. Nitekim,bundan önceki fuarda Beko'nun 15-20 bin dolarlık sipariş aldığı belirtiliyor.

Vestel'de fuarda televizyonda yeni geliştirdiği modellerin yanı sıra, ürettiği PC'leri de sergiliyor.

Fuarda Sony ve Canon standlarında dijital fotoğraf makinelerindeki son gelişmeler dikkat çekiyor.

Aydın Çubukçu dizaynı televizyon

BEKO Elektronik Berlin'deki IFA'99 Fuarı'nda yeni geliştirdiği 73 cm'lik düz ekran televizyonu da sergiliyor. Beko Elektronik Genel Müdürü Aydın Çubukçu, kendi dizaynı olan bu ürünü 1999 sonunda piyasaya sürebileceklerini belirtiyor. Çubukçu, ‘‘Bu modelleri rakiplerimiz şu anda 2 bin 500 marka satıyor. Bunlar çok yüksek teknolojiye sahip. Biz bu modeli geliştiren dördüncü ya da beşinci üreticiyiz. 2000 yılı ortalarına doğru dijital TV'leri de bu modelden yola çıkarak üreteceğiz’’ diyor. Beko standında ayrıca yine Aydın Çubukçu'nun dizaynı olan ahşap kasa TV'ler ilgi çekiyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!