‘BeÄŸeni ÅŸampiyonu’ ÅŸirketlere ödül

Güncelleme Tarihi:

‘Beğeni şampiyonu’ şirketlere ödül
Oluşturulma Tarihi: Kasım 08, 2001 00:00

Capital Dergisi ve Accenture iÅŸbirliÄŸi ile belirlenen ‘‘Türkiye'nin En BeÄŸenilen Åžirketleri’’ ödüllerini aldı. Arçelik, Koç Holding ve Vestel'in ilk üç sırayı aldığı araÅŸtırmanın sonuçları, rakip ÅŸirketlerdeki profesyonel yöneticilerinin puanlamaları ile ortaya çıktı.DBR (DoÄŸan Burda Rizzoli) bünyesinde yayınlanan aylık ekonomi dergisi Capital'in düzenlediÄŸi ‘‘Türkiye'nin En BeÄŸenilen Åžirketleri’’ araÅŸtırmasında dereceye girenler düzenlenen törenle ödüllerini aldılar. Bu yıl ikincisi düzenlenen araÅŸtırmada, her sektörün en beÄŸenilen ÅŸirketleri belirlenirken, ilk üç sırayı Arçelik, Koç Holding ve Vestel ÅŸirketleri paylaÅŸtı.Hürriyet Medya Towers'da düzenlenen törene, Türk iÅŸ dünyasının önde gelen iÅŸadamı ve yöneticileri büyük ilgi gösterdi. DoÄŸan Medya Grubu BaÅŸkan Yardımcısı ErtuÄŸrul Özkök, ‘‘İçinde bulunduÄŸumuz ortamda ne yazık ki, beÄŸenilen bilançolar deÄŸil, beÄŸenilen ÅŸirketler öne çıkıyor. Umarım gelecek yıl beÄŸenilen bilançolar da kendini gösterir’’ diye konuÅŸtu. Capital Dergisi Yayın Yönetmeni M. Rauf AteÅŸ ise, ikincisini yaptıkları bu çalışmanın, dünyada önem verilen bir gösterge olduÄŸuna dikkat çekti ve devam edeceklerini söyledi.Arçelik'in ödülünü Genel Müdürü Nedim Esgin, DoÄŸan Medya Grubu BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ'dan alırken, ikincilik ödülünü ise Accenture'un Türkiye BaÅŸkanı Ricardo Gandus tarafından Koç Holding CEO'su Temel Atay'a verildi. Üçüncülük ödülünü ise Vestel Åžirketler Grubu Ä°cra Kurulu BaÅŸkanı Ömer Yüngül'e Accenture'un ortaklarından Ahmet Yalçın verdi.‘‘En BeÄŸenilen Åžirketler AraÅŸtırması’’nın hedefi, iÅŸ dünyasındaki profesyonel yöneticilerin gözünde rakiplerinin imajlarını ölçümlemek. Çalışma bir anlamda iÅŸ dünyasının kendi kendini deÄŸerlendirmesi, kendine bakışı olarak da nitelendiriliyor. Bu araÅŸtırmanın benzerleri Fortune tarafından ‘‘Most Admired Companies’’, Wall Street Journal tarafından da ‘‘World's Most Respected Companies’’ (Dünyanın En Saygın Åžirketleri) olarak gerçekleÅŸtiriliyor. Åžirketler, bu araÅŸtırmadan çıkan sonuçları, bilançolarının yanı sıra, önemli bir gösterge olarak deÄŸerlendiriyor. faaliyet raporlarının yanı sıra, internet sitelerinde de kullanıyor.Bu ihtiyaçtan yola çıkarak Capital'in hazırladığı araÅŸtırmanın temel felsefesi, ‘‘Bir ÅŸirketi kendisinden sonra en iyi, en yakından rakipleri tanıyabilir’’ önermesine dayanıyor. Bu nedenle, bu özel çalışmaya, üst düzey yöneticilerin katılımının saÄŸlanması hedeflendi ve gönderimler bu doÄŸrultuda yapıldı. AraÅŸtırma kapsamında 2 bin 750 gönderi yapıldı ve 796 yönetici ile görüşüldü.Türkiye'deki ÅŸirketlerin, rakiplerini yönetim kalitesinden, yenilikçiliÄŸe, stratejik pazarlama anlayışından müşteri memnuniyetine kadar uzanan 16 kriter için, 1 ile 10 arasında deÄŸiÅŸen bir ölçeÄŸe göre ne ölçüde baÅŸarılı bulduklarını belirleyebilmek amaçlandı. Ãœst düzey yöneticiler, kendi sektörlerindeki diÄŸer ÅŸirketler için yaptıkları bu deÄŸerlendirmeler, rakip ÅŸirket hakkındaki bilgi ve yargılarını yansıtıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!