Beden küçülteni, göğüs büyüteni çıktı, mayoya 170 milyon dolar harcandı

Güncelleme Tarihi:

Beden küçülteni, göğüs büyüteni çıktı, mayoya 170 milyon dolar harcandı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 01, 2012 00:00

Türkiye’de mayo ve bikini sektörünün büyüklüğü 170 milyon dolara ulaştı. Yıllık 12 milyon adedin üzerinde satış gerçekleştiren sektör, her yıl yüzde 10-15 büyüyor. Türkiye’de kişi başına düşen ortalama tüketim ise 2 adette kalıyor.

Haberin Devamı

HAVALARIN ısınması ile deniz ve havuzlara akın edenler, mayo ve bikini sektörünü de canlandırdı. Türkiye’de  mayo sektörü geçen yıl 12 milyon adetlik satış gerçekleştirirken 170 milyon dolara yakın büyüklüğe ulaştı. Mayo ve bikini tüketimi her yıl yüzde 10-15 büyüyor. Türkiye’de kişi başı tüketim ortalama 2 mayo ile sınırlı kalırken, Avrupa’da bu rakam yılda 5-6 adedi buluyor. Sektörün büyümesindeki en önemli etkenler kapalı havuzların sayısının artması ve mayo markalarının kadınların hayatını kolaylaştıracak ürünleri piyasaya sürmesi oluyor.

Erkeklerin payı yüzde 10

Sunset Mayo Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Güneş, Türkiye’deki potansiyel mayo tüketicisi ile ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Türkiye’deki potansiyel kadın mayosu pazarına da bakarsak, toplam kadın nüfusu 2000 yılı nüfus sayımına göre 33.5 milyon kişi. Bundan 14 yaş altı ile 65 yaş üstü kadınların toplam sayısı olan 11.5 milyon kişiyi çıkardığımızda geriye 22 milyon kişi kalıyor. Bunun yüzde 40 kadarının sosyolojik nedenlerle mayo satın alması öngörülmeyen kişilerden oluştuğunu tahmin ediyoruz. Bu durumda mayo satın alma ihtimali bulunan kadınların toplam sayısı 15 milyon kişi olarak ortaya çıkıyor. Erkek mayolarının ülke genelinde bakıldığında toplam satışlar içindeki payı yüzde 10’un altında. Erkekler ağırlıklı olarak şort adıyla bilinen deniz giysisini tercih ediyorlar.”

Haberin Devamı

Satış süresini kısalttı

Güneş, bikini satışarının mayodan daha fazla olduğunu belirterek, satışları ile ilgili şunları söyledi: “Toplam satışın yüzde 70’ini bikiniler oluştururken kalan yüze 30’luk kısmı ise mayolar yapıyor. Bu oran bölgesel olarak da değişiyor. Anadolu‘da mayo satışları yüde 80 civarında seyrederken, Çeşme, Bodrum ve Antalya’da bikini satışları yüzde 90’lara ulaşıyor. Tatil alışkanlıklarında ciddi bir muhafazakarlaşma görmüyoruz. Ancak, Ramazan ayının geçen yıl itibariyle başlayıp ve önümüzdeki 7 yıl boyunca devam edecek sürecinin yaz aylarına denk gelmesinin mayo satışlarını 4 aydan 2 aya düşürecek.”

Kadınların tercihleri

Haberin Devamı

Kemal Güneş, yeni teknolojili ürünlerin kadınlar tarafından yoğun ilgiyle karşılandığını belirterek, şöyle konuştu: “Sektörde son 5 yılda faklı ürünler yapılmaya başlandı. Artık ‘Akıllı mayolar’ üretiliyor. Vücut kusurlarını gizleyen kuplar sunulmaya başlandı. Özel kup ve korselerle vücut kusurlarını gizleyen akıllı tasarımlar yapılıyor. Korseli mayolar ilgi görüyor. Bunlar sayesinde kadınlar bir beden küçülebiliyor. Başka bir tasarımda yer alan göğüs kupları çok küçük göğüsleri 80 bedene kadar yükseltiyor. Ayrıca büyük göğüsleri toplayarak daha küçük ve dik görünmesini sağlayan mayo ve bikiniler de bulunuyor.”

Türk kadınları süslü, Avrupalılar sade giyiyor

Haberin Devamı

TÜRK kadınlarının mayo ve bikini seçimleri ile ilgili konuşan Kemal Güneş, “Genç yaş grubundakiler bikini tercih ediyor. Orta yaş ve üstündekiler ya da kilo problemleri olanlar mayoları tercih ediyorlar. Son dönemlerde her yaş grubunda tankini (atlet takım şeklindeki bikiniler) de talep görüyor. Türkler desen ve aksesuara önem veriyorlar. Avrupa’da düz renkler ve daha az aksesuar tercih edilirken Türkiye, Rusya, Arap ülkelerinde payetler, parlak taşlarla süslü tasarımlar, içinde birkaç rengin bir arada kullanıldığı tasarımlar isteniyor. Gelenekler daha çok doğu bölgelerini etkiliyor. Mayo satışları o bölgede daha fazla” dedi.

Rusya alternatif pazarımız oldu

Haberin Devamı

RUSYA pazarının da uzun zamandır mayo sektöründeki markalar için alternatif olduğunu söyleyen Sunset Mayo Yönetim Kurulu Üyesi Ayşegül Güneş ise, “Rusya’ya önce iç giyim markamızla girdik ama o pazarda farklı fırsatların da olduğunu gördük. Mayo konusunda biraz çekincelerimiz vardı. Rusya’da genel olarak mayo satışları düşük seyrediyordu. Son yıllarda kapalı havuzların artması o pazarı canlandırdı. Mayo sektörü temsilcileri gözünü Rusya pazarına çevirdi. Rusya, mayo sektörü için de çok önemli bir pazar haline geliyor” diye konuştu.

Mayo ihracatı 18 milyon dolar

Mayo sektörünün büyüklüğü 170 milyon dolar.
Sektör her yıl ortalama yüzde 10-15 büyüyor.
Yılda 9 milyon adetlik üretim gerçekleşiyor.
Bunun 12 milyon adedi satılıyor.
5 milyon adetlik ithal pazar bulunuyor.
Kişi başına yıllık 2 mayo veya bikini düşüyor.
Yerli ve yabancı 12 marka sektörde yer alıyor.
Mayo ve bikini alıcısı 15 milyon kişi bulunuyor.
Mayo satışlarında erkeklerin payı yüzde 10.
Sektörün yıllık ihracatı 18 milyon dolar.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!