BasitleÅŸtik, markamızı 12 basamak yükselttik

Güncelleme Tarihi:

Basitleştik, markamızı 12 basamak yükselttik
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 26, 2005 00:00

Philips CEO’su ve BaÅŸkanı Gerard Kleisterlee, Sense and Simplicity (hissetmek ve basitlik) konseptinin markalarını güçlendirdiÄŸini belirterek, ‘Bu konsept bizi en güçlü markalar arasında 12 basamak tırmandırdı. 2004’te yeni ürünlerimizden elde ettiÄŸimiz gelir grup gelirlerinin yüzde 28’ini oluÅŸturdu. Bu yılki hedefimiz gelirlerimizin yüzde 42’sini yeni ürünlerimizden elde etmek’ dedi.PHILIPS bir yıl önce baÅŸlattığı Sense and Simplicity (hissetmek ve basitlik) marka konumlandırmasıyla dünyanın en güçlü markalarının yer aldığı Business Week/InterBrand’de 12 basamak yukarı çıktı.Fransa’nın Paris ÅŸehrinde Sense and Simplicity’nin konseptinin birinci yılı dolayısıyla düzenlenen The Simplicity Event’te konuÅŸan Philips CEO’su ve BaÅŸkanı Gerard Kleisterlee, yeni konseptteki reklam kampanyaları için ÅŸu ana kadar 160 milyon Euro harcadıklarını söyledi. Sense and Simplicity’nin kendilerini BusinessWeek dergisinin yayınladığı InterBrand’de yukarı çıkardığını belirten Kleisterlee, ‘2004’de yeni ürünlerden elde ettiÄŸimiz gelir, grup gelirlerinin yüzde 38’ini oluÅŸturuyor. Bu yılki hedefimiz gelirlerimizin yüzde 42’sini yeni ürünlerimizden elde etmek’ dedi.Kleisterlee, gelir artışının saÄŸlık sistemlerinde daha görülür olduÄŸunu dile getirerek, ürün çizgilerini yenilediklerini ve saÄŸlık alanında 2005’de satılan ürünlerinin yüzde 70’inin yeni ürün olduÄŸunu kaydetti. Kleisterlee, şöyle devam etti:‘Bu konseptteki ürünlerimizden Senso kahve makinesinde elde ettiÄŸimiz baÅŸarı ölçülebilir baÅŸarıya en iyi örnek. Bu ürünün satış rakamında 10 milyonuncu sayıya ulaÅŸtık.’DEĞİŞİRKEN MÄ°RAS KORUNUYOR: Philips’i ve insanların Philips’e bakış açısını deÄŸiÅŸtirmek için baÅŸlattıkları büyük kampanyanın üzerinden bir yıl geçtiÄŸini dile getiren Kleisterlee, ‘Şirketimiz dönüşüyor. Elektronik sektöründe bir oyuncu olmaktan daha çok saÄŸlık, yaÅŸam tarzı ve teknoloji üzerine çözüm saÄŸlamaya odaklanıyoruz. Ama deÄŸiÅŸirken yüzyılllık mirasımızı silmemeye dikkat ediyoruz. Hissedarlarımıza basitlik yolunda nasıl ilerlediÄŸimiz konusunda düzenli olarak bilgilendiriyoruz’ diye konuÅŸtu.BAÅžARI ORANI ARTIYOR: Kleisterlee, bugün bütün ÅŸirketlerin tasarımın öncülük yaptığı icatları tanıdığını aktararak, ÅŸunları söyledi: ‘Philips’te bu alanda bir adIm ilerdeyiz. Basit ve anlaşılır tasarıma inanıyoruz. Yeni tarihli bir araÅŸtırma tasarımın öncülük yaptığı icat süreçlerine sahip olan firmaların geçen 10 yıl içinde borsada yüzde 20’nin üzerinde daha iyi olduÄŸunu gösterdi. Tasarım bugün ile gelecek arasındaki açığı kapatabilir. GeleceÄŸi bugünden anlaşılır hale getirir. Tasarım ÅŸu anda Philips’de icat süreçlerinde önemli bir etken. BasitliÄŸin öncü olduÄŸu tasarımı gülendirdikçe, yeniliklerin baÅŸarı oranını da yükseltiyoruz.’ Sense and Simplicity’nin güçlü bir marka ve baÅŸarılı bir ÅŸirket yaratmak için uzun vadeli bir giriÅŸim olduÄŸuna iÅŸaret eden Kleisterlee, bunun henüz başında olduklarını ancak Philips’i içerde ve dışarda dönüştürmek için iyi bir faktör yarattıklarını sözlerine ekledi.Nüfusun yüzde 40’ına göre DVD kullanımı zorPHILIPS Pazarlama Bölümü BaÅŸkanı Andrea Ragnetti ise, marka taahhütleri olan hissetme ve basitliÄŸin ÅŸirketlerinde ana felsefe olarak kabul edildiÄŸini belirterek, yeni konseptleri konusunda son kullanıcılardan aldıkları geri bildirimler hakkında ÅŸunları söyledi: ‘Web sitemizi 30 milyon kiÅŸi ziyaret etti. Bu konuda 10 bin geri bildirim aldık. Nüfusun yüzde 40’ı DVD’nin kullanımının çok zor olduÄŸunu düşünüyor. Bu düşünceleri gördükten sonra bu konuda bir ÅŸeyler yapmak istedik. BasitliÄŸi tüketici elektroniÄŸiyle kısıtlamıyoruz. Profesyonel ve saÄŸlık donanımı alanındaki ürünlerimizde de kullanıyoruz. Yeni konsept konusunda son kullanıcıda farkındalık yaratmak istiyoruz. Next Simplicity’deki yeni ürünlerimiz gelecekle ilgili çözümlerimizi ÅŸekillendirmede bize yardımcı olacak.’Yönetimimizi de basitleÅŸtiriyoruzSENSE and Simplicity’nin ÅŸirket bünyesindeki yenilik süreçlerinde kritik bir süzgeç haline geldiÄŸini kaydeden Kleisterlee, ‘Basitlik bir slogandan daha fazla bir ÅŸey. Aslında o bir iÅŸletme ÅŸekillendirici. Sadece dışarıya gönderdiÄŸimiz ürün ve hizmetlerle ilgili deÄŸil. İçeride ne yaptığımızla, günlük iÅŸ hayatımızla da ilgili. Ãœrünlerinizi basitleÅŸtirebilmeniz için bunun ÅŸirket yönetim prensipleriniz arasında da olması gerekiyor. Bizim hala organizasyonumuzu basitleÅŸtirme konusunda gideceÄŸimiz çok yol var. BasitliÄŸin yan etkilerinden biri siz asla memnun olmazsınız. Bu uzun bir yolculuk biz daha baÅŸlangıcındayız’ ÅŸeklinde konuÅŸtu.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!