Basım sanayisinde, ‘işbirliği yapma dönemi’ başladı

Güncelleme Tarihi:

Basım sanayisinde, ‘işbirliği yapma dönemi’ başladı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 30, 2011 11:22

Matbaa sektöründeki firmalar birlikte iş yapma modelleri gelişiyor. Bu şekilde büyük makine yatırımlarına girnmek yerine kaynaklarını daha etkin kullanabiliyorlar ve mevcut kapaiteyi doldurabiliyorlar.

Haberin Devamı

Acar Group Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Acar, özellikle ekonomik krizle birlikte ihtiyaca paralel olarak firmaların birbirinin makine parkını kullanmaya başladığını belirtti.

Acar, şunları söyledi:

"Meslektaşlar arasında işbirliğini çok önemsiyoruz. Firma olarak, hem bizim makine parkımızdan faydalanılıyor, hem biz meslektaşlarımızın makine parkını kullanıyoruz. Örneğin yılsonu birkaç ay promosyon işimiz çok diye baskı makinesi almıyoruz. Promosyon işi geldiğinde, bir meslektaşımızın firmasında yaptırabiliyoruz. Benzer şekilde birçok matbaanın sert kapak işleri bizim tesisimizde yapılıyor. Meslektaşımız olan firmalar ile iş yapıyor olmaktan ayrı bir keyif alıyoruz. Nitekim, karşılıklı çalışmalarda etik değerlere bağlı kalmak ve birbirinin müşterisine gitmeme prensibi hayata geçiyor."

Haberin Devamı

Dünya devi firmalar da işbirliği yapıyor

Otomotiv, gıda, bilişim gibi global pazarlarda dünya devi olan firmaların da, milyarlarca dolar iş hacmi, binlerce çalışanı vs olmasına rağmen, başka bir işletme ile işbirliği yapmakta olduğuna dikkat çeken Mustafa Acar, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Son birkaç yıldır dünyada, artan maliyetler ve azalan karlar karşısında ayakta kalabilmek için işletmeler arasında, ‘işbirliği yapma kültürü’ oluştu. Mesela, aynı ildeki 2 bisküvi fabrikası lojistikte işbirliği yaptığında maliyetleri ortalama yüzde 10’a yakın düşmüş olsa, bu oran her iki firmaya da rekabette ciddi bir avantaj sağlıyor. Zira, sadece şirketler arasında değil, sektörler ve hatta ülkeler arasında bile işbirlikleri sürecine doğru gidiliyor."

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!