Bankalara ’alo’ diyenler yüzde 10 düştü

Hürriyet Haber
29.10.2008 - 00:00 | Son Güncelleme:

Yılın üçüncü üç aylık döneminde, bankaların çağrı merkezlerine gelen toplam çağrı sayısı, bir önceki döneme göre yüzde 10 azalarak, 61 milyon 752 bin 609 adet oldu.

Türkiye Bankalar Birliği (TBB), "Çağrı Merkezleri İstatistikleri-Eylül 2008" raporunu yayımladı. TBB üyesi 46 bankadan, çağrı merkezi hizmeti veren 22 bankanın bilgilerinden oluşan rapora göre, Temmuz-Eylül 2008 döneminde toplam çağrı merkezi çalışan sayısı, bir önceki döneme göre 48 kişi artarak, 5 bin 529’a ulaştı. Bunun, yüzde 68’ü müşteri temsilcisi sayısındaki artıştan kaynaklandı. Bu sayının 4 bin 679’u yarı ve tam zamanlı çalışan müşteri temsilcilerinden oluşurken, 319 personel destek hizmette, 531 kişi ise yönetici pozisyonunda çalışıyor. Temmuz-Eylül 2008 dönemi itibariyle çağrı merkezinde çalışanların yüzde 73’ü kadınlardan oluşuyor. Bu oran, müşteri temsilcilerinde yüzde 73, destek hizmeti veren personelde yüzde 76, yöneticilerde ise yüzde 66 oldu. Çağrı merkezinde çalışanların yüzde 92’si İstanbul’da bulunurken, yaş ortalamaları müşteri temsilcilerinde 25, destek hizmeti veren personelde 23, yöneticilerde ise 32 düzeyinde bulunuyor.

Çalışan profili

Müşteri temsilcisi iş gücü devinim oranı, ikinci çeyrekte yüzde 10 iken, üçüncü çeyrekte yüzde 9 olarak gerçekleşti. Bunun yüzde 3’ü banka içerisinde kariyer planına devam eden müşteri temsilcilerinden oluştu. Temmuz-Eylül 2008 döneminde çağrı merkezinde çalışanların yüzde 19’u lise, yüzde 26’sı ön lisans, yüzde 54’ü lisans, yüzde 1’i ise yüksek lisans ve doktora diplomasına sahip bulunuyor. Müşteri temsilcilerinin yüzde 80’ini yüksek öğretim kurumlarını bitirmiş ve lisansüstü eğitim yapmış personel oluştururken, bu oran, destek hizmeti veren personelde yüzde 77, yöneticilerde ise yüzde 93 oldu. Çağrı merkezi çalışanlarından 174 kişi Sermaye Piyasası Kurumu lisansına sahipken, 504 personelin de yabancı dili bulunuyor.
Etiketler:
Son Dakika Haberler


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı