GeriEkonomi Balparmak yüzde 140 büyüyecek
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    1
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Balparmak yüzde 140 büyüyecek

Balparmak yüzde 140 büyüyecek
refid:14429121 ilişkili resim dosyası

Altıparmak, bal sektöründe önemli bir marka olan Binbirçiçek’i de bünyesine katarak gelecek beş yılda yüzde 140 büyümeyi ve yıllık 5 bin ton olan üretimini yılda 12 bin tona ulaştırmayı hedefliyor.

Paketli bal sektöründe yüzde 55’lik pazar payına sahip olduğunu bildiren Altıparmak, Türkiye’de hem arıcılığın gelişmesi hem de bal bilincinin arttırılması amacıyla bu yıl içinde Muğla’da 19 milyon dolarlık yatırım değeri olan Türkiye’nin en büyük arıcılık merkezinin temelini atacağını açıkladı.

Şirketin 2009 sonuçlarını ve geleceğe yönelik hedeflerini aktarmak üzere bir basın toplantısı düzenleyen Altıparmak Gıda Sanayi ve Ticaret Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, bu yıl 30. yılını kutladıklarını belirterek, Altıparmak Gıda’ın 2009’da krize rağmen cirosunu yüzde 25, insan kaynakları gücünü de yüzde 34 büyüttüğünü söyledi.

Özen altıparmak 2009 sonu itibariyle, Türkiye’nin saygın bal markalarından biri olan Binbirçiçek markasını da satın aldıklarını belirterek, bundan böyle, Binbirçiçek kavanozlarında da Altıparmak kalitesini taşıyan ballar tüketicilere sunacaklarını kaydetti.

“İKİNCİ 30 YIL İÇİN DAHA İDDİALI HAZIRLANIYORUZ”

Altıparmak’ın krize rağmen 2009’da 90 milyon TL’lik net ciro rakamına ulaştığını açıklayan Özen Altıparmak, 2010 için de yüzde 25’lik bir büyüme ve net 125-130 milyon TL civarında da bir ciro beklediklerini söyledi. Özen Altıparmak, 3 markayla pazarda daha güçlü bir konum almayı amaçladıklarını, Balparmak ile üst segmentte, Binbirçiçek markası ile orta segmentte ve Balkovan ile de ekonomik segmentte büyümeye devam edeceklerini belirterek “ Birinci 30 yılımızı tamamladık. Şimdi ikinci 30 yıllık dönem için daha iddialı hedefler ve farklı bir kurumsallaşma politikası oluşturuyoruz” diye konuştu.

Türkiye’de yılda 35-40 bin ton civarında bal üretildiğini ve bu miktarın hemen hepsinin iç pazarda tüketildiğini hatırlatan Özen Altıparmak, bu miktarın içinde çiçek balının yüzde 70, çam balı yüzde 30 paya sahip olduğunu söyledi. Altıparmak, sektördeki ihracat potansiyelinin de henüz yeterince değerlendirilemediğini, bunun için yurtiçi üretiminin arttırılması gerektiğini vurgulayarak,2009’da yaklaşık 1000 ton ihracat yapıldığını ve bu rakamın 575 tonunun da süzme bal olduğunu belirtti.

“HEDEFİMİZ YÜZDE 140 BÜYÜME VE YILLIK 12 BİN ÜRETİM”

Özen Altıparmak, arı nüfusu olarak dünyada ilk 10 arasında yer alan ve yılda yaklaşık 40 bin tonluk üretim hacmi ile dünyanın en kaliteli ballarını üreten ülkelerden biri olan Türkiye’de, Nielsen raporlarına göre paketli bal kategorisinde 2010 yılı ilk iki ay toplamında yüzde 55’lik pazar payıyla lider olduklarını ifade etti.

Türkiye’de kişi başı yıllık bal tüketiminin halen 650 gram olduğunu, bu rakamın Avrupa’da bin 500 grama kadar ulaştığını belirten Altıparmak, tüketici bilinçlendirme çalışmaları ile balı, herkesin sağlıklı beslenme alışkanlığının bir parçası haline getirerek, hem pazarı hem de Altıparmak’ın iş hacmini büyütme çabası içinde olacaklarını söyledi. Özen Altıparmak “Altıparmak olarak yılda 5 bin ton olan satışımızı, 2014 yılına kadar, yüzde 140’lık bir büyüme ile 12 bin tona çıkartmayı hedefliyoruz” dedi.

“KOVAN BAŞI ÜRETİMİN 17 KİL0DAN 40 KİLOYA ÇIKMASINI HEDEFLİYORUZ”

Sektörün en önemli sorununun kovan başı verimin düşük olması olduğuna dikkat çeken Altıparmak, 17 kilogram kovan başı üretimin 40 kilograma çıkabileceğini, bunun da arıcılığın gelişmesiyle mümkün olacağını ifade etti. Türkiye’nin Yeni Zelanda, Arjantin, Brezilya ve Macaristan ile birlikte, dünyanın en kaliteli ballarını üreten ülkelerden biri olduğunu söyleyen Altıparmak, Türkiye’nin çam balında yüzde 95’lik payla dünyanın en büyük üreticisi olduğunu da sözlerine ekledi.

Balda kalite bilincini geliştirerek, balın yararlarını ve yeni kullanım alanlarını tüketicilere anlatarak 2010’dan itibaren talebi yüzde 100 büyütmeyi hedeflediklerini belirten Özen Altıparmak konuşmasında şu görüşleri dile getirdi:

“Çekmeköy tesisimizde paketleme yapıyoruz. Yine Çekmeköy’de bulunan laboratuarımızda Avrupa’nın en gelişmiş eş düzeydeki dört büyük bal analiz laboratuarından biri. 3 milyon Avro yatırım değeri olan laboratuarımızda 65 parametrede bal analizi yapılabiliyoruz. Bu alanda yaptığımız yatırımlar sayesinde, 2009 yılında liderlik, iş süreçleri, stratejik planlama, bilgi ve İK alanlarında gösterdiğimiz performansla İSO Inovasyon Jüri Özel Ödülü’nü aldık”.

MUĞLA ULA’ DA EN BÜYÜK ARICILIK MERKEZİ

Balı, markaların altında oluşturacakları farklı lezzetlerle, daha çok tüketiciye farklı fiyatlarla ulaştırmayı hedeflediklerini ifade eden Özen Altıparmak, şirketin kurumsal yapısını bu hızlı büyüme hedefine uygun hale getirmek üzere çalışmalarına hız verdiklerini belirterek, bu doğrultuda 2010 yılı içinde Muğla’da 19 milyon dolarlık yatırım değeri olan, Türkiye’nin en büyük arıcılık merkezinin temelini de atacaklarını açıkladı. 19 bin metrekare üzerinde kurulacak tesisin bölgedeki arıcılar için üretilen balın depolanması yanı sıra bir buluşma ve eğitim merkezi olarak da hizmet vereceğini söyleyen Özen altıparmak “ Muğla’nın Ula ilçesinde kuracağımız bu tesiste tüm arı üreticilerini buluşturmayı amaçlıyoruz. Özellikle bal üretiminin olmadığı Kasım-Şubat arası dönemde bu merkez arıcılarımız için gerçek bir eğitim merkezi olacak. Üniversitelerle işbirliği halinde bu eğitimleri gerçekleştireceğiz. Biz bu büyük yatırımı bir anlamda sosyal sorumluluk olarak da görüyoruz. Misafirlerimizin konaklamasını biz üstleneceğiz, bu sayede bölgedeki turizm potansiyelinin değerlendirilmesine de bir katkımız olabilecek. Yatırımın iki yıl içinde tamamlanmasını öngörüyoruz” dedi.

“54 İLDE 4 BİNİ AŞKIN ARICIYA EĞİTİM VERDİK”

“Arıcılık sektörünün geleceği için çalıştıklarını, Türkiye’de kaliteli bal verimini ve tüketimini artırmanın yolunun, arıcılık sektörünü geliştirmekten geçtiğini belirten Özen Altıparmak “ “Türkiye’nin arıcılık konusunda birikimini bir araya toplamak ve bal kültürüne katkı yapmak üzere, ‘Arı Biziz Bal Bizdedir’ kitabımızı hazırlayarak, başta üniversitelerin ilgili bölümleri olmak üzere tüm sosyal paydaşlarımıza ulaştırdık. Yine Türk arıcılığını geliştirmeye yönelik olarak Prof. Dr. Muhsin Doğaroğlu ile birlikte hazırladığımız “Modern Arıcılık Teknikleri” kitabımızı 20 bin adet basarak bedelsiz olarak arıcılarımıza sunduk” diye konuştu.

Aynı amaçla, 2004 yılından bu yana arıcı eğitimleri verdiklerini dile getiren Özen Altıparmak, “Daha önceleri arıcı birlikleri ve çeşitli üniversitelerle ortaklaşa verdiğimiz bu eğitimleri sürdürüyoruz. TÜBİTAK ile yürüttüğümüz ARGE projesi kapsamında da iki yıl boyunca 4 bini aşkın arıcıya toplam 54 ilde eğitimler verdik” dedi. Özen Altıparmak, “30. yılımızda Türkiye’de arıcılığı geliştirmeye yönelik çalışmalarımıza hız kesmeden devam edeceğiz” diye konuştu.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle