Bakmayın küçük durduklarına

Güncelleme Tarihi:

Bakmayın küçük durduklarına
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 16, 2006 00:00

Yoğun şehir trafiğinden, düşük yakıt tüketimi ve park kolaylığı ile kurtulan küçük otomobiller, minik motorları ve düşük hızları ile daha çok ayakların yerden kesilmesini sağlayan araçlar olarak görülürdü. Son yıllarda gelişen teknoloji ile küçük otomobiller hem güvenlik hem de konfor anlamında üst sınıflardaki otomobilleri yakalamayı başardılar. Üreticiler, minik otomobillere yerleştirdikleri küçük hacimli ve güçlü motorlarla yüksek performans üretebilen ’küçük sporcu’ların doğmasını sağladılar.

Küçük otomobil kullanıcıları arasında genç bir kitlenin olduğunu fark eden üreticiler, yarattıkları küçük ama sportif modeller ile kendilerine bir hayran kitlesi oluşturmayı başardılar. Geçmiş yıllarda üretilen Peugeot 106 GTi ve Citroen Saxo VTS bunlara örnek olarak gösterilebilir. Hafif karoserleri ve yüksek beygir gücü üreten küçük hacimli motorları ile gençlerin sevgilisi olan bu otomobillerin sayısı gün geçtikçe artıyor.
/images/100/0x0/55ea7620f018fbb8f8817c35

Boyutları nedeni ile ancak küçük hacimli motorları alabilecek kapasiteye sahip olan bu otomobiller, yüksek beygiri üretebilmek için aşırı besleme sistemlerini kullanıyorlar. Citroen C2 VTS, Ford Fiesta ST ve Renault Clio Sport’un dışında tüm küçük otomobillerde aşırı besleme sistemi kullanılırken, Mini Cooper S’de ’supercharger’ bulunuyor. Diğer modellerde ise küçük hacimli motordan yüksek beygir gücü üretebilmek için turbo sistemine başvurulmuş.

EN HIZLISI MINI

Küçük sporcuların içinde en düşük fiyata sahip olan Citroen C2 VTS, en mantıklı seçenek olarak dikkat çekiyor. Yeterli performansı ve düşük sayılabilecek yakıt tüketimi ile sürücüsünü memnun edebilecek bir otomobil olan VTS 31 bin 187 YTL’lik anahtar teslim fiyata sahip. Mini Cooper S, 0’dan 100 km/s hıza 7.2 saniyede çıkarak, en hızlı küçük otomobil olmayı başarıyor. Küçük sporcuların içinde en çok dikkat çeken model ise Opel Meriva OPC. Küçük bir minivan olmasına rağmen 180 beygir gücündeki 1.6 litrelik turbo motoru ile en esnek kullanıma ve geniş iç mekana sahip küçük sporcu olan Meriva, 0-100 km/s hızlanmasını 8.3 saniyede gerçekleştiriyor ve seri bir otomobil olduğunu kanıtlıyor. Japon üretici Mitsubishi’nin temsilcisi Colt CZT ise 1.5 litre ile küçük sporcuların içinde en küçük motora sahip olan araç. Ayrıca Colt CZT, turbo sistemine rağmen sunduğu 6.8 litrelik ortalama tüketim değeri ile en düşük yakıt tüketimine de imza atıyor. Küçük sporcuların içinde en büyük motora sahip olan Ford Fiesta ST’de 2.0 litre hacminde bir motor görev yapıyor.

Citroen C2 VTS: Fransız üretici Citroen, Saxo VTS ile yakaladığı başarıyı Saxo’nun yerine geçen C2 ile sürdürmek istiyor. Diğer C2’lerden VTS logosu ile ayrılan araç, ön ve arka tamponlarındaki sportif detaylarla da farklılığını ortaya koyuyor. C2 VTS’de görev yapan 1.6 litrelik motor fabrika tarafından uygulanan modifikasyon ile 6500 d/d’de 125 beygir güç, 3750 d/d’de ise 143 Nm tork üretir hale gelmiş. Bu motor ile 0’dan 100 km/s hıza 8.3 saniyede ulaşan C2 VTS’nin maksimum hızı ise saatte 202 kilometre. Aracın yakıt tüketimi şehir içinde 9.3 litre, şehir dışında ise 5.4 litre.

Ford Fiesta ST: Fiesta ST, kısa ve sert amortisörlere sahip süspansiyon sistemi ile sportif karakterini yansıtıyor. Ayrıca opsiyonel olarak sunulan ve motor kaputundan aracın bagaj kapağına kadar uzayan şeritler ile, şehir içinde dolaşan bir yarış otomobili gibi duruyor. Fiesta ST’de bulunan 2.0 litre hacmindeki motor 6000 d/d’de 150 beygir güç, 4500 d/d’de 190 Nm’lik maksimum tork üretiyor. Gücünü 5 ileri manuel şanzımanla yola aktaran Fiesta ST, 0’dan 100 km/s hıza 8.4 saniyede çıkıyor ve maksimum 208 km/s’lik bir hıza ulaşabiliyor. Şehir içinde 10.4 litre yakıt tüketen Fiesta ST’nin şehir dışı yakıt tüketimi ise 5.7 litre. Aracın ortalama yakıt tüketimi ise 7.4 litre.

Mini Cooper S: Mini’nin en sportif versiyonu olan Cooper S, One ve Cooper modellerinden motor kaputunun üstündeki hava girişi, çamurluklardaki S logolu havalandırma ızgaraları ve arka tamponun tam ortasındaki egzoz çıkışı ile ayrılıyor. Cooper S’de 1.6 litre hacminde ve superhcharger sistemli motor 6000 d/d’de 170 beygir güç, 4000 d/d’de ise 220 Nm’lik torka üretiyor. Bin 215 kilogram ağırlığındaki Cooper S, 0-100 km/s hızlanmasını 7.2 saniyede tamamlarken, maksimum 222 km/s hıza ulaşabiliyor.

Mitsubishi Colt CZT: Mitsubishi’nin en küçük modeli olan Colt, geniş iç hacmi ile sınıfının en ferah otomobillerinden bir tanesi. Colt CZT, sert süspansiyonu sayesinde başarılı yol tutuş özellikleri sunuyor. 1.5 litrelik hacme sahip motor, turbo sistemi ile birlikte 6000 d/d’de tam 150 beygir güç üretiyor. 3500 d/d’de maksimum 210 Nm tork üreten bu motor, bin 70 kilogramlık ağırlığa sahip Colt’u sadece 8 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırıyor. Azami 210 km/s hıza ulaşan Colt şehir içinde 8.6, şehir dışında 5.7 ve ortalamada 6.8 litrelik yakıt tüketimine sahip.

Opel’in performans merkezi OPC tarafından modifiye edilen Meriva, adeta bir performans canavarına dönüşmüş.

Yeni küçük sporcular yolda

Küçük sınıftaki yüksek performanslı model sayısı önümüzdeki günlerde artmaya devam edecek. Fransız üretici Renault, 2.0 litre hacminde ve 200 beygir gücündeki atmosferik motora sahip Clio Sport modelini Eylül ayında Türkiye’de satışa sunacak. Peugeot 207’nin 1.6 litre hacminde ve turbo beslemeye sahip 150 beygir gücündeki GT versiyonu da yıl sonuna doğru satışa sunulacak. Opel’in yeni modeli Corsa’nın OPC versiyonu önümüzdeki yılın ilk aylarında satışa sunulmuş olacak. 1.6 litre hacmindeki turbo motoru ile sınıfındaki en güçlü model olmayı hedefleyen Corsa OPC tam 200 beygir güç üretecek. İtalyan üretici Fiat da tüm dünyada başarılı satış rakamlarına ulaşan modeli Grande Punto’nun spor versiyonunu piyasaya sunacak. Önümüzdeki yıl tanıtılması planlanan Grande Punto Sport’ta 1.4 litre 150 beygir ve 1.6 litre 180 beygir gücünde turbo motor seçenekleri bulunacak. Volkswagen’in küçük modeli Polo GTI’nın 1.8 litre hacmindeki turbo motoru ise 150 beygir güç üretiyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!