GeriEkonomi Bakkal amca ‘cep’e girdi
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Bakkal amca ‘cep’e girdi

Bakkal amca ‘cep’e girdi

Süpermarketlere karşı bakkalları güçlendirmek için harekete geçen ‘Bakkaldan’ adındaki girişim, kullanıcıların en yakınlarındaki bakkallardan sipariş verebilmesini sağlıyor. Verilen siparişlerin ortalama 20 dakikada teslim edilmesi Bakkaldan’ın dikkat çeken yanları arasında.

BİR yanda yaptıkları indirimlerle dikkat çeken süpermarketler, diğer yanda her ihtiyaca koşan mahallelerin kahraman bakkalları. Bir evin ihtiyacını karşılamak için öne çıkan seçenek süpermarketler. Bakkallar da girişimcilerin geliştirdikleri dijital yardımla güçleniyor. İzzet Tavaşi, Cem Danon ve Güçlü Talu tarafından kurulan ‘Bakkaldan’, bakkallar ile tüketicileri akıllı telefon uygulamasında buluşturan bir pazaryeri. Başka bir deyişle bakkalların raflarındaki ürünlerin siparişi akıllı telefon uygulamasıyla verilebiliyor ve ortalama 20 dakikada kapıya kadar geliyor.

Bakkaldan uygulamasıyla kullanıcıların oldukları bölgeye hizmet veren üye bakkalların görüntülendiğini belirten İzzet Tavaşi, “Seçilen ürünler sepete ekleniyor. Ödemeler nakit veya kredi kartı ile yapılabiliyor. Sipariş ise ortalama 20 dakika içinde tanıdığınız semt bakkalınızdan kapınıza geliyor” dedi. Benzer sipariş uygulamalarından en büyük farklarının tek dikeye odaklanmak olduğu anlatan Tavaşi, şunları söyledi: “Depolama ve teslimat, Bakkaldan üye bakkalları tarafından yapılıyor. Üye bakkallarda bulunan her ürün, esnafın kendi belirlediği fiyatlarda tüketiciye ulaşıyor. Bunun dışında müşterilerimize hangi ürünün kendine servis yapan bakkalda mevcut ve en uygun olduğunu tek tuş ile görebildikleri bir arama algoritmamız var. Kullanıcılarımız, canlı destek sekmesiyle operatörlerimizden 7/24 destek alabiliyor.”

Bakkal amca ‘cep’e girdi

320’DEN FAZLA BAKKALDA

Şu anda Bakkaldan’ın, İstanbul’da 320’nin üzerinde nokta hizmet verdiğini belirten Tavaşi, 10 bine yakın kullanıcılarının olduğunu söyledi. Tavaşi, “Hızla büyümeye devam ediyoruz. Siparişlerimiz, haftalık ortalama yüzde 17 büyüyor. Sistemimizde 300 farklı markaya ait 9 bin ürün yer alıyor” diye konuştu. Bakkaldan’ın gelir modeline de değinen Tavaşi, “Verilen siparişlerden hizmet bedeli alınması üzerine bir gelir modeli planlıyoruz. Şu anda hizmet bedeliyle sağlanan modelini hayata geçirmedik. Önümüzdeki 3 ay içinde başlamayı planlıyoruz. Buna ek olarak markalarla yapılacak iş birlikleri ve reklam anlaşmalarını da gelir modelimiz içine dahil edeceğiz” diye konuştu.

İSTANBUL DIŞINA AÇILMAK İSTİYORLAR

ÖNCE İstanbul’a yayılmak istediklerini belirten İzzet Tavaşi, “İş Bankası’nın ana destekçisi olduğu girişimcilik programı Workup çatısı altında ilerliyoruz. Workup, bizlere girişimimizi geliştirme konusunda A’dan Z‘ye her alanda büyük destekler veriyor. Workup programının lider mentoru Ömer Erkmen, İş Bankası ve Hackquarters ekipleri programda bulunduğumuz her gün Bakkaldan için önemli adımlar atmamız konusunda yönlendiriyor” dedi.

 


Yorumları Göster
Yorumları Gizle