Bahriyeli stratejisi

Güncelleme Tarihi:

Bahriyeli stratejisi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 13, 2015 21:54

5 yılda 5-6 bin adetten bugün 60 bin adetlik satış ve kiralama hacmine ulaşan Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, bunu tamamen iyi seçilmiş ve inanmış ekibe bağlıyor. İş hayatına deniz subayı olarak başlayan ve 7 yılını denizlerde geçiren Koçak, “Ekip ruhunun önemini savaş gemisinde öğrendim” yorumunu yapıyor.

Haberin Devamı

DÜNYADA ve Türkiye’de belli büyüklükteki markalarda yönetici olmak kısmen kolay. Zaten marka ve model kendini sattırıyor. Yöneticinin başarı için büyük efor harcamasına gerek kalmıyor, işi doğal akışına ve ekibine bırakıyor. Ama bazı markalar var ki gerçekten bir sihire ihtiyacı oluyor. Bunun için de bir büyücü yani iyi bir yönetici gerekiyor. Çelik Motor’un Genel Müdürü Bora Koçak da bunlardan biri. 5 yıl başka markalarda başarılı işler yaptıktan sonra 2010 yılında Anadolu Grubu’nun bünyesindeki Çelik Motor’a Genel Müdür olarak geri dönen Bora Koçak’ın karşısında yılda sadece 5-6 bin adet satan Kia, adetleri binleri bulmayan bir filo kiralama şirketi ve 250 milyon lirayı zorlayan bir ciro vardı. Bugün ise toplam 60 bin adede ulaşan bir araç hacmi, 1.5 milyar TL’yi aşan ciro ve 4 farklı markayı bünyesinde bulunduran bir şirketi yönetiyor.

Haberin Devamı

2020 HEDEFLERİNİ KOYDUK

Kia satışlarını az modele rağmen 20 binli adetlere yaklaştıran, filo kiralamada 22 bin adetleri aşan, günlük kiralamada yarattığı yüzde 100 Türk markası Garenta ile de iyi sezonda 7 bin adetlik araca ulaşan Koçak, kiralamadan dönen araçlar için kurduğu ikinciyeni.com isimli şirketle de kısa sürede 11 bin adetlik satışı yakaladı.
Başarının kendisine değil iyi seçilmiş ve inanmış ekibe ait olduğunu söyleyen Bora Koçak, “5 yıl için koyduğumuz hiçbir hedef bana ait değil, hepsini ekip arkadaşlarımla birlikte belirledik. Dolayısıyla daha fazla sahip çıkıyorlar” yorumunu yapıyor. 5 yıl önce ekibiyle koydukları tüm hedefleri tutturduklarını kaydeden Koçak, şimdi tüm şirket çalışanlarının katılımı ile 2020 stratejik planlarını ve hedeflerini oluşturduklarını belirtiyor.

24 SAAT ÇALIŞMAK YORMAZ

Otomobil işinin sevmeden yapılacak bir iş olmadığını kaydeden ve bu tutkunun kendisi için çocukluktan geldiğini belirten Koçak, bu işe 24 saatini verse bile yorulmadığını söylüyor. Koçak, “Otomobilleri ve Türk tüketicisinin beklentilerini iyi tanıdığımı düşünüyorum. Ayrıca yeni ve genç bir ekip kurduk. Kapalı ve şirketlerarası bir süreç olan operasyonel kiralamayı perakende bakış açısı ile değiştirdik. Bugün sahip olduğumuz Garenta ve ikinciyeni.com markaları çalışma arkadaşlarımın hayallerinden doğdu. Çocuk onların olunca, büyütmek için de var güçleri ile çalışıyorlar” vurgusunu yapıyor.

Haberin Devamı

En iyi harp okulu

Otomotiv sektörüne adım atmadan önce 7 yıl deniz subayı olan Koçak, o yılların başarısına büyük katkısı olduğunu da sözlerine ekliyor. Koçak o yıllara ilişkin şöyle konuşuyor: “Hayatımın şekillendiği, alışkanlıklarımın oluştuğu yıllar Deniz Kuvvetlerinde, gemilerde geçti. Deniz Harp Okulu’nun verdiği eğitimin kalitesi, iddia ediyorum ki birçok ünlü üniversitenin üzerindedir. Ben makine mühendisliği eğitimi aldım ve gaz tirbünüden, seramik imalatına kadar herşeyi laboratuvarlarda görüp deneyimleme şansım oldu. Çok az üniversitede öğrenciler bu deneyimleri yaşayabiliyor. Sonrasında subay olarak yaşadığım 7 yıllık gemi deneyimim oldu. Gemiler çok farklı ve özel ortamlar. Denizde kendi başınasınız ve doğru ya da yanlış her kararı kendi başınıza ve çok hızlı almak zorunda kalıyorsunuz. Bu kendine güveni ve hızlı düşünüp karar alma yeteneğini geliştiriyor. Ekip ruhunu geliştirmek için ise savaş gemisinden daha iyi bir ortam olabileceğini düşünmüyorum. Gemiler 24 saat yaşayan ortamlar ve o ortamda başarılı olmak için yüksek çalışma disiplini şart.”

Haberin Devamı

Kendi şirketimmiş gibi yönetiyorum

Bahriyeli stratejisi



ANADOLU Grubu’nun patronu Tuncay Özilhan’ın kendisine ve ekibine en önemli katkısının güven olduğunu söyleyen Bora Koçak, “Bize hem güven verdi hem de ihtiyacımız olan kaynağı sağlamak konusunda destek oldu. Anadolu Grubu şirketlerinde Tuncay beyin önderliğinde kurulmuş ideal bir kurumsal yönetim standartı var. Gerek risklerin yönetilmesi , gerek ise karar mekanizmalarının hızlı çalışması en önemli avantajlarımızdan. Bu kadar kurumsal bir yapı içinde, şirketimi kendi şirketimmiş gibi yönetebilme imkanı bulabiliyorum. Bu da şüphesiz bizi motive ediyor ve önümüzü açıyor” diye konuşuyor.

Haberin Devamı

Kadınlara daha çok güvenmeliyiz

GEÇTİĞİMİZ günlerde Çelik Motor’da yeniden bir yapılanmaya giderek Kia ve kiralama işini birbirinden ayırıp her ikisinin de başına direktör atayan Bora Koçak,” Şirketin bugünkü büyüklüğü bunu gerektiriyor. İş kolları bazında odaklanmak ve yönetim kademesini güçlendirmek, şirketimizin geleceği açısından da son derece önemliydi” dedi. Üzerinde çalıştıkları birçok yeni iş fırsatı ve proje olduğunu ifade eden Koçak, “Günlük işlere odaklandığımda bu süreci istediğim hızda götüremiyorum. Artık bunlara ve şirketin belirlemiş olduğu stratejik planının uygulamasına odaklanacağım. Şirket içindeki iş kollarını büyütmenin yanısıra yeni iş alanları açabiliyor olmak , hem grubumuza hem de ülkemize karşı önemli bir sorumluluğumuz” yorumunu yaptı. Kia’nın direktörlüğüne eski pazarlama müdürü Ayşe Tuncel’i atayan Bora Koçak, kadın yöneticinin az olduğu sektörde bunun artması gerektiğine inanıyor. Koçak, “Türkiye de, Anadolu Grubu bünyesinde en fazla kadın yönetici çalıştıran grup. Biz de bu konuda grubumuzdan ayrışmıyoruz. Ayşe Tuncel’in markalarımızın bugüne gelmesinde çok önemli emeği ve katkısı var. Sadece Kia’ya odaklanması, sonuçlara çok önemli katkı sağlayacaktır. Bence otomotiv sektöründe yeterince erkek yönetici var. Kadın yöneticilere daha fazla fırsat sağlamalı ve güvenmeliyiz” dedi.

Haberin Devamı

Kiralamada artık tek marka

GARENTA

GÜNLÜK kiralamada yarattıkları yüzde 100 Türk markası ‘Garenta’nın 2 yılda marka bilinirliğinde oldukça iyi seviyeye ulaştığını belirten Bora Koçak, bu nedenle Çelik Motor bünyesindeki tüm kiralama operasyonunu ‘Garenta’ çatı markası altında birleştirdiklerini söyledi. “Bundan sonra tek markamız Garenta olacak. Yani Çelik Motor Filo Kiralama isimli bir marka artık olmayacak” diye konuşan Koçak, “Uzun dönem için de , günlük kiralama için de Garenta çatı markası kullanılacak. Kurumsal ve bireysel ayrımını ise alt markalar ve renkler ile çözeceğiz. Günlük Kiralamadaki rengimiz Turuncu, uzun dönem kiralamalardaki alt rengimiz ise lacivert olacak. Her ikisi için de farklı logolar geliştirdik. Bu bize tek markaya odaklanarak mesajlarımızı daha etkili verme avantajının yanı sıra, yurtdışı faaliyetlerimize de daha uyumlu olacak” dedi.

YURTDIŞINA HAZIRLANIYORUZ

Gerek operasyonel kiralama gerekse günlük kiralama için yurtdışı pazarlarda uzun süredir çalıştıkların ıkaydeden Koçak şunları söyledi: “Öncelikle yakın çevremize ve deneyim sahibi olduğumuz ülkelere bakıyoruz. Rusya , Kazakistan, Gürcistan ve Azerbaycan bunlardan bazıları. Bu ülkelerin güncel ekonomik durumlarının biraz daha stabil hale gelmesini bekliyoruz.Doğu Avrupa pazarları da yurtdışı deneyimi elde etmek için baktığımız bir alan. Başta Macaristan ve Çek Cumhuriyeti olmak üzere yakından takip ediyoruz. Garenta uluslararası bir marka olmak için kuruldu ve yurtdışına kesinlikle açılacak. Sadece doğru zamanlamayı bekliyoruz.”

BAKMADAN GEÇME!