GeriEkonomi Ayna ayna söyle bana
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Ayna ayna söyle bana

Ayna ayna söyle bana

Teknolojinin hızla ilerlemesi birçok sektörü etkiliyor. Fütürist Ryan Shaw, gelecekte mağazalarda göz tarama sistemlerinin olacağını anlattı. Shaw, “En önemli yenilik ise dijital aynalar olacak” diye konuştu.

PERAKENDE sektörünün geleceği Rönesans Gayrimenkul Yatırım’ın düzenlediği Perakende Buluşmaları 2016’da konuşuldu. Buluşmanın özel konuğu olan Futürist Ryan Shaw, gelecekte mağazalarda göz tarama sistemlerinin ve soyunma kabinsiz mağazaların olacağını, Z kuşağı için ürünü almaktan çok deneyimlemenin ön planda olduğunu anlattı. Dijital aynaların provayı bitireceğini, geleceğin alışveriş merkezlerinin (AVM) de her ihtiyacın karşılanacağı küçük köylere dönüşeceğini söyleyen Shaw, mağazalara adım atan herkesin satış temsilcisi tarafından tanınacağını anlattı.

YENİ KUŞAK ÖNEMLİ

Ryan Shaw, Y Kuşağını’nın yarattığı değişimin Z Kuşağıyla daha da net görüleceğini ve alışverişin online ve ofline hayatı birbirine daha da bağlayacağını söyledi. “Z kuşağı Ortadoğu’da nüfusun yüzde 40’ını oluşturuyor. Bu nesil orjinalliğin peşinde ve her şeyin yaratıcı olmasını istiyor. Bu yüzden de yeni kuşak, çok fonksiyonlu yapılar, yani şehir içinde farklı bir şehir olarak konumlanan, her ihtiyacın aynı noktadan karşılanabileceği AVM’ler istiyor” diyen Shaw, gün geçtikçe hayatımıza deneyim kazanmanın daha çok gireceğini de anlattı.

HİKAYE ÖNE ÇIKACAK

Shaw, yaşanacak değişimi şöyle özetledi: “Z kuşağı, alışverişte yaşadığı deneyimi ailelerine anlatıp, instagramdan post olarak paylaşmak istiyor, ürünü satın almaktan çok deneyim yaşamak istiyor. Deneyim yaşayarak aldığı ürün bu kuşak için çok daha ön planda. 2025 yılında mağazalar klasik normların dışına çıkacak ve müşteri ile duygusal bağ kurulacak. Bu nedenle de markaların hikayelerinin olması önem kazanacak.”

GİBİ AVM DÖNEMİ BİTİYOR

TÜRKİYE’nin 7 bölgesinde 9 AVM’si olan ve AVM yatırımlarına devam kararlılığında olan Rönesans Gayrimenkul Yatırım Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Özgümüş’ün de bulunduğu görüşmede hem yeni yatırımları hem de geleceğin perakendesinde yaşanacak değişimleri masaya yatırdık. Özgümüş, “Eskiden kapalı, kutu gibi AVM’ler yapılıyordu. Biz de böyle AVM’ler yaptık. Ancak son dönemde ihtiyaçlar ve talepler değişti. İnsanlar daha çok dış mekanda gezmek, zaman geçirmek istiyor. Hızlı yemek yerlerine ihtiyaç kadar, keyifli yemek yenilenecek, farklı mutfaklara yer veren AVM’ler de isteniyor. Kutu AVM dönemi bitti gibi” dedi. 

NELER DEĞİŞECEK?

YAKIN gelecekte alışveriş deneyimleri ise Shaw’ın anlatımıyla şöyle değişecek:  Müşteri mağazaya girdiğinde hangi ürünü istediğini renk ve benzer seçenekleri sorduğunda satış danışmanı alternatifleri müşteriye ekrandan gösterecek.  Müşterinin seçtiği ürün kasada kendisine verilecek.  Dijital ayna teknolojisi sayesinde müşteriler bedenlerine uygun kıyafeti denemeden seçecek.  Kurulacak dijital ekranlarda müşterinin elini kaldırmasıyla vücut şekline renk, beden ve model olarak vücuda en uygun ürün hareket edecek.  Yüz tanıma sistemi ile markalar müşteriyi gözünden anlayacak.

İZMİR’DE 2 PROJE YAPACAK

DEVAM eden projeleri hakkında bilgi veren Murat Özgümüş, şöyle konuştu: “İstanbul Küçükyalı’da inşaatı devam eden Hilltown isimli projelerinde alışveriş caddelerine, insanların zaman geçirebileceği açık alanlara yer verdik. Projede bir de 5 yıldızlı 150 odalı otel olacak. Maltepe projesi de devam ediyor. İzmir’de biri Karşıyaka’da diğeri ise Bayraklı da olmak üzere 2 projede çalışmalar sürüyor. Ayrıca Bursa’da da bir AVM projelerinin konsept çalışmaları sürüyor.” 

Yorumları Göster
Yorumları Gizle