GeriEkonomi Aygaz, logosunu 1.1 trilyona yeniledi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Aygaz, logosunu 1.1 trilyona yeniledi

Koç Grubu'na bağlı Aygaz 37 yıllık logosunu 4 milyon dolarlık bir harcamayla değiştirdi. Aygaz, yeni logosunu Koç Holding'in zeplini ile tanıttı.

AYGAZ, 37 yıllık görüntüsünü değiştirirken, Türkiye'nin tek zeplini de Koç Holding'deki ilk görevine başladı. Aygaz yeni kurumsal ve görsel kimlik projesi çerçevesinde 37 yıllık logosunu değiştirdi. Küre tanktan kara tankerine, dökmegaz tankından tüpe, bayi mağazasından dağıtım aracına kadar tüm unsurlar üzerinde görülen Aygaz'ın yeni logosunun değişimi için yaklaşık 4 milyon dolar (1.1 trilyon) harcandı. 1996 yılında başlattığı kurumsal kimlik projesi çerçevesinde kendisine yeni bir görüntü kazandıran Aygaz, yeni logosunu Türkiye'ye tanıtmak için Cumhuriyet'in 75'inci yıl kutlamalarına katılan ve Koç Holding tarafından getirilen zeplini kullanacak.

Aygaz'dan sonra, banka hizmetlerinden otomobil sektörüne kadar çeşitli alanlarda faaliyet gösteren Koç Holding Şirketleri zeplini birer ay süreyle ürün ve hizmetlerinin tanıtımında kullanmaya devam edecek. Çok yüksek bir hatırlanma oranı sunan zeplin, 50 metre uzunluğu, 20 metre genişliği ve 17 metre yüksekliği ile dünyanın en büyük uçan billboard'ı olarak kabul ediliyor. Koç Holding'deki görevine başlayan zeplin, bir ay süreyle Aygaz'ın yeni logosunun tanıtımı için çalışacak. Zeplin, tanıtımını yaptığı firmanın imajını kuvvetlendirip, yükseltmesiyle ünlü. Araştırmalara göre; zeplini gören insanların yüzde 47'si gördüklerini başkalarına anlatıyor, yüzde 72'si de kampanyadan 30 gün sonra bile zeplinin üzerindeki reklamı ya da yazıyı hatırlıyor. Aygaz'ın yeni logosu, daha önce Koç Grubu bünyesindeki pek çok şirketle çalışan, merkezi New York'ta bulunan Chermayeff&Geismar tasarım şirketi tarafından hazırlandı.

ÖMER KOÇ İZLEDİ

Aygaz'ın yeni logosunun tanıtımı için dün yapılan toplantının ardından, göklere çıkan zeplini, Koç Holding Enerji Grup Başkan Yardımcısı Ömer Koç, Koç Holding Strateji Planlama Grup Başkan Yardımcısı Aydın Müderrisoğlu ve Aygaz yöneticileri izledi. Aygaz'ın büyük gelişim projesi içinde yeni bir görüntü kazandıklarını belirten Aygaz Genel Müdürü Yavuz Veyisoğlu, yeni logonun çağdaş bir şirketin imajını sergilediğini belirtti.

LPG 3 milyon tonluk pazar

AYGAZ Genel Müdür Yardımcısı Sinan Özman, 1998 yılında Türkiye'deki LPG tüketiminin 3 milyon tona ulaşacağını söyledi. Aygaz'ın grup şirketleri ile beraber yüzde 40 pazar payına sahip olduğunu vurgulayan Özman, yıllık cirosu 90 trilyona ulaşan Aygaz'ın, tüpler, dökme tanklar diğer tesisleri için her yıl kaynaklarından 35-40 milyon doları yatırım için ayırdığını söyledi. Özman şöyle konuştu:

‘‘Bunu yapmazsak gerilemeye başlarız. Pazar değişiyor. Tüplü pazar artık doydu. Buna karşılık dökme pazarı her yıl yüzde 10-15 civarında büyüyor. Aygaz dökme pazarında da lider. Tüplü ve dökme pazarının önümüzdeki yıllarda 50-50 bir pazara sahip olacağını tahmin ediyorum.

Arsel, LPG Birliği Başkan Yardımcısı

DAHA önce Koç Holding'de Enerji ve Maden Grubu Başkanlığı yapan, halen Aygaz Yönetim Kurulu üyeliği ve Birleşik Oksijen Sanayi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini sürdüren Çelik Arsel, Dünya LPG Birliği Başkan Yardımcılığı görevine seçildi. Arsel böylece Dünya LPG Birliği'nde görev alan ilk Türk işadamı oldu.



Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle