Avukat chatbot

Güncelleme Tarihi:

Avukat chatbot
Oluşturulma Tarihi: Ekim 25, 2017 21:55

Kullanıcıların sorunlarını internet üzerinden yazılı olarak çözen chatbotlar artık hukuk alanına da girdi. Hem avukat hem de girişimci Bedrettin Gürcan’ın kurduğu ‘Hukuk Chat Robot’ adındaki chatbot, kullanıcıların sorununu Facebook Messenger üzerinden çözebiliyor.

Haberin Devamı

HUKUKİ bilgiye ulaşmak ve anlamak oldukça güç. Bu sorundan yola çıkan hem bir avukat hem de bir girişimci olan Bedrettin Gürcan, yerli bir hukuk chatbotu geliştirdi.

Avukat chatbot
Facebook’un mesajlaşma platformu Messenger üzerinde çalışan ‘Hukuk Chat Robot’, kullanıcıların  hukuk ve vergi alanındaki 150’den fazla konuyla ilgili sorularına 7/24 cevap verebiliyor. Yaklaşık 1.5 yıl önce kolları sıvadıklarını ifade eden Gürcan, Furkan Yıldız ve John Whiteman projeyi geliştirdiklerini belirtti.

10 BİN SAYFA İÇERİK
Gürcan, “Türkiye’de hukuki bilginin erişilebilirliğinde ciddi sorunlar var. Biz de en azından temel hukuki konuları erişilebilir kılmak istedik” dedi. Geliştirme çalışmalarından sonra yapay zekâ temelli ‘Hukuk Chat Robot’unu kullanıcılara sundukları anlatan Gürcan, şunları söyledi: “Hukukta sık sorulan sorulara ilişkin en basit ve anlaşılabilir cevapları sisteme ekledik. Facebook Messenger uygulaması üzerinden erişilen chatbot, sahip olduğu algoritmalar sayesinde şirket kurulumundan marka tesciline, iş hukukundan kentsel dönüşüm hukukuna kadar birçok konuda ücretsiz destek veriyor. Sistemde hukuk ve vergi alanında 10 bin sayfadan fazla içerik yer alıyor. Chatbot’u ekim ayının ortasında hizmete açtık ve ilk 3 günde 500’den fazla aktif kullanıcıya ulaştık. Bu gerçekten önemli bir rakam ve her geçen gün hızla artmaya devam ediyor.”

Haberin Devamı

Avukat chatbot
YENİ KONULAR EKLENECEK
Gelir modellerine değinen Gürcan, ana gelir kaynaklarını hukukdeposu.com’daki kullanıcıların satın aldığı sözleşmeler, şirket kurulum süreçleri ve marka tescil talepleri oluşturduğunu ifade etti. Gürcan, “Özellikle kurumsal şirketlerin ve özellikle emlak şirketlerinin online sözleşme yönetimlerini yapmak istiyoruz. Bu konuda çalışmalarımız devam ediyor ve kısa bir süre içinde sonuçlanacak” diye konuştu. Ayrıca Gürcan, gelecekteki hedeflerini şu şekilde aktardı: “Çok yakında sigorta hukuku alanını da sisteme entegre edeceğiz. Kullanıcılar sigorta kapsamları ve yükümlülüklere ilişkin bilgi sahibi olabilecek, daha önemlisi chatbot arayıcılığıyla sigorta uyuşmazlıklarını nasıl çözebileceklerini öğrenecekler. Sigorta şirketlerinin de sisteme entegrasyonu noktasında görüşmeler yürütüyoruz. Ayrıca uçak biletlerinin iptal ve gecikme gibi durumlarında yolcuları bilgilendirecek bir sistemi de yakında entegre edeceğiz sistemimize. Kurumsal firmalarla kullanıcıların arasında köprü görevi üstlenip görüp; kullanıcıların sorunlarına çözüm üretirken firmalara da katma değer yaratmayı hedefliyoruz.”

Haberin Devamı

ÖZ KAYNAKLARIYLA İLERLİYORLAR
ŞU ana kadar öz kaynaklarıyla ilerlemeyi daha doğru bulduklarını söyleyen Gürcan, “Şirketimizin değerlemesi konusunda henüz erken olduğunu düşünüyoruz. Öncelikle yıllık hedeflerimiz dahilinde Ar-Ge süreçlerimizi tamamlayıp birinci yılımızı başarıyla tamamlamak istiyoruz. Şayet biz hedeflerimize ulaşırsak, eminim ki değerleme konusu da istediğimiz gibi ilerleyecektir” dedi.

 

 

iPhone 8 Plus Türkiye'de! iPhone 7 Plus'tan ne kadar farklı?

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!