GeriEkonomi Avrupa’ya Antep çikolatası
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Avrupa’ya Antep çikolatası

Avrupa’ya Antep çikolatası

120’den fazla ülkeye ihracat yapan Şölen Çikolata, gelişmiş ve tüketimi yüksek olan ülkelerde markalaşarak daha etkin bir hale gelmek için harekete geçti. 5 yıl içinde Avrupa ülkeleri ve ABD’ye yapılan ihracatı 5 katına çıkarmayı hedeflediklerini söyleyen Şölen CEO’su Elif Çoban, “2018 ciro hedefimiz 1 milyar TL ve bunun yarısı ihracattan gelecek” diye konuştu.

GAZİANTEP ve İstanbul’da 2 fabrikada üretim yapan Şölen, 2017’de yüzde 24 büyüme ile 904 milyon TL’lik ciroya ulaştı. 2018’de 1 milyar TL’lik cironun üzerine çıkmayı hedefleyen şirket, gelecek 5 yılda Avrupa ülkeleri ve ABD gibi gelişmiş pazarlara yaptığı ihracatı 5 katına çıkarmayı hedefliyor.

120 ÜLKEYE İHRACAT
Çok büyük yatırımların altına imza attıklarını ifade eden Şölen CEO’su Elif Çoban, “Özellikle gelişmiş ülkelere yaptığımız satışı arttırmak için hazırlık yaptık. Gaziantep’te son derece entegre robotik bir tesis inşa ettik. Endüstri 4.0 standartlarındaki dünyadaki ilk 3 çikolata fabrikasından biriyiz. Ürünlerimizi Amerika’dan Belçika’ya, Maldivler’den Suudi Arabistan’a kadar 120’ye yakın ülkeye ihraç ediyoruz. Hedef pazarlarımızda güçlü bir şekilde var olabilmek için de yurtdışı ofisleri açıyoruz. Şu anda Dubai, Cezayir, Azerbaycan, Amerika, Suudi Arabistan’da bölge ofislerimiz; Levant Bölgesi, Kanada, Çin Latin Amerika’da bölge müdürlüklerimiz bulunuyor. En son Almanya ve İngiltere ofislerimizi kurduk. Şekerleme grubunda dünya ithalatının yüzde 80’ini oluşturan ve 53 milyar dolarlık pazar payına sahip 32 ülkenin Türkiye’yle olan ticareti incelendiğinde, ülke olarak buradan ancak yüzde 1.7’lik bir pay alabildiğimizi görüyoruz. Bizim yurtdışında hedefimiz, işte bu pazarlarda büyümek” dedi.

İhracatta gelişmiş ve tüketimi yüksek olan pazarlarda markalaşarak daha etkin bir şekilde var olmak ve 5 yıl içinde bu pazarlarda payımızı 5 kat arttırmayı hedeflediklerini kaydeden Çoban, “Biz markalaşarak büyümek istiyoruz. Çikolata ihracatında Türkiye ortalaması 2.5 dolar. Biz ise 3.6 dolardan satıyoruz. Almanya’nın da çikolatada kilogram fiyatı aynı seviyelerde. Avrupalı bir firma gibi, onların fiyatından Avrupa’ya ürün satıyoruz” dedi.

YÜZDE 35 PAZAR PAYI
200’den fazla ürün çeşitleri olduğunun altını çizen Elif Çoban, yaklaşan bayram dönemi ile ilgili de açıklamalarda bulundu. Çoban şunları söyledi: “Türkiye’de atıştırmalık pazarının büyüklüğü tahminimize göre 40 milyar TL’den fazla. Çikolata, kaplamalı ve unlu ürünler pazar toplamı 8.5 milyar TL civarında. Geçen sene ikramlık yani dökme çikolata pazarı yüzde 6 büyürken, Şölen yüzde 10 büyüme elde etti.  Şölen ikramlık şekerde de pazarın yüzde 10 üzerinde büyüme elde etti. Şölen ikramlık çikolatada yüzde 35’lik pazar payına sahip ve lider konumdayız. İkramlık şekerde ise her sene pazar payını büyütüyoruz. Türkiye’de ikramlık ve hediyelik çikolatada toplam satışların yüzde 77’si bayramlarda gerçekleşiyor. Sadece hediyelik çikolata satışlarının yüzde 63’ü bayramlarda yapılıyor. Ramazan Bayramı satışları toplam bayram satışlarının yüzde 57’sini oluşturuyor. Şölen olarak toplam satışlarımızın yüzde 24’ünü ikramlık çikolata ve şeker satışları oluşturuyor.”

6 BİN 500 EK İSTİHDAM
BAYRAM dönemlerinde çok ciddi bir biçimde istihdam yarattıklarını söyleyen Elif Çoban, “Şölen olarak 2 bin kişiye istihdam sağlıyoruz. Bayram dönemlerinde ise ek olarak 6 bin 500 kişiye iş imkânı yaratıyoruz. Bayrama 10 gün kala Türkiye’nin dört bir yanında yaklaşık 50 bin noktada satışlara başlıyoruz” diye konuştu.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle