GeriEkonomi Avrupa’da klozet devrimi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Avrupa’da klozet devrimi

Avrupa’da klozet devrimi

Avrupalıların kullanmaya alışkın olduğu bide ile klozeti tek bir üründe birleştiren Vitra geliştirdiği teknolojiyle kirli suyun temiz suyla karışmasını tamamen engelledi. Tesisat değişikliği yapmadan eski klozetlerle rahatlıkla değiştirilebilecek yeni ürünün Avrupalıların tuvalet kültürünü değiştirmesi bekleniyor.

ECZACIBAŞI markası Vitra Avrupalıların kullanmaya alışkın olduğu bide ile klozetin kombinasyonu niteliğindeki tek bir ürün üzerinden, taharet özellikli klozet geliştirdi. Almanya Frankfurt’taki ISH fuarında tanıtılan yeni klozetin Avrupa’daki tuvalet kültürünü de değiştirmesi bekleniyor. Eczacıbaşı Holding’in davetlisi olarak gittiğimiz fuarda yeni klozetin tanıtımını Yapı Ürünleri Grubu İnovasyon Direktörü Boğaç Şimşir yaptı. Edindiğimiz bilgilere göre, Uzakdoğu, Ortadoğu ve Akdeniz ülkelerinde yaygın olan, tuvaleti kullandıktan sonra suyla temizlik yapmanın konfor ve hijyen açısından faydalarını keşfeden Avrupalılar için bir süredir üretici firmalar taharet musluklu klozetler üzerinde çalışıyordu. Avrupalılar açısından en büyük kaygı kirli suyun geriye akarak temiz suyla karışmasıydı. Vitra, Aquacare klozetlerin mühendislik çözümüyle, kirli suyun geriye akarak temiz suyla karışmasını engelledi.

Jet hızlandırıcılı hava bariyerini klozetin içine yerleştirerek patentlenen teknolojisi sayesinde, Avrupa’daki standartlardan EN1717 ile uyum sağlıyor. Bir başka deyişle Vitra’nın yeni klozeti Avrupalıların kullandığı mevcut klozetler ile tesisat değişikliği yapmadan rahatlıkla değiştirilebilecek. Vitra’nın ürün gamında yer alan Sento, Integra ve Metropole banyo koleksiyonlarındaki asma klozetlerin taharet musluklu versiyonları, Almanya’nın DVGW ve LGA sertifikalarını almaya hazırlanıyor. Başta Tottolet olmak üzere bazı üreticilerin geliştirdiği otomatik yıkama özellikli akıllı klozetlerde taharet imkanı var. Ancak bu ürünler pahalı kategoride. Vitra’nın geliştirdiği yeni klozet bu ürünlere karşı ucuzluğu ile avantaj sağlayacak. Taharet musluklu yeni klozet musluk özelliği olmayan klozetlerden 60 Euro daha pahalıya satılacak. Vitra’nın, Almanya’dan başlayarak Avrupa tuvalet kültüründe yeni bir dönemi başlatması bekleniyor.

Avrupa’da klozet devrimi

18. KEZ FUARDA

Bu yıl 11-15 Mart 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilen ISH Frankfurt; banyo, bina, enerji ve havalandırma teknolojileri sektörlerinin nabzını tutan, tasarım trendleri ve enerji tasarrufu üzerine yoğunlaşan, alanındaki en önemli 10 uluslararası fuardan biri. 2 yılda bir düzenlenen fuar, 260 bin metrekarelik alanda, dünyanın dört bir yanından 2 bin 500 üreticiyi ağırlıyor. Yüzde 40’ı Almanya dışından, yaklaşık 200 bin ziyaretçiye kapılarını açıyor. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, bu yıl 18. kez katıldığı ISH Frankfurt Fuarı’nda, yaklaşık 2 bin metrekarelik alanda, Vitra ve Burgbad markalarının yeniliklerini sergiledi. Fuar sırasında düzenlenen basın toplantısında bilgi veren Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Ali Aköz, grubun satışlarının üçte birini gerçekleştiren Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, büyüme stratejisini çok markalı, çok üretim merkezli ve çok pazarlı bir yapıda geliştirdiğini söyledi. Aköz’ün verdiği bilgilere göre 4 ülkede 13 fabrikası ve 6.500 çalışanı bulunan Grup, 6 markasıyla, 6 ürün kategorisinde komple çözümler üretiyor; Türkiye, Almanya, İngiltere, Fransa ve Rusya olmak üzere 5 stratejik pazarda faaliyet gösteriyor.

Türkiye’nin toplam seramik sağlık gereçleri ihracatının yarısından fazlasını gerçekleştiren Grup, karo ürünleriyle AB ülkelerine yapılan ihracatta birinci sırada yer alıyor. Seramik sağlık gereçleri kategorisinde ülkemizden Almanya’ya yapılan ihracatın yüzde 64’ünü, İngiltere’ye yapılan ihracatın yüzde 94’ünü ve Fransa’ya yapılan ihracatın yüzde 85’ini karşılıyor.

Aköz, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun 2018 yılında Avrupa’daki 3 stratejik pazarı Almanya, Fransa ve İngiltere’de çift haneli büyümeye ulaştığına dikkat çekti.

Avrupa’da klozet devrimi

VİTRA’NIN FUARDAKİ İNOVATİF ÜRÜNLERİ

Akıllı Ayna: Kişisel bir asistan gibi çalışıyor. Örneğin kilonuzu ölçüyor, cep telefonunuzu şarj ediyor, mesajları okuyor, sevilen şarkıları USB’den çalıyor.

Akıllı Klozet: Yeni nesil klozet, çağın ilerisinde bir kişisel temizlik sistemi sunuyor. Kumandası aracılığıyla, kapağı açılıp kapatılabiliyor. Klozet kapağının ve suyun sıcaklığı ayarlanabiliyor. Farklı yıkama seçenekleri, kurutma ve koku emme özellikleri bulunuyor.

Akıllı Gömme Rezervuar Paneli: Vitra’nın akıllı ürünlerinden biri, üzerinde yalnızca düğmeler olan siyah renkli gömme rezervuar paneli… Örneğin çocuk kilidi bulunuyor. Tatil moduna getirildiğinde, ara ara klozeti temizliyor.

TASARIM

Plural: Terri Pecora ve Vitra Tasarım Ekibi iş birliğiyle tasarlanan Vitra Plural koleksiyonu, ortak banyo alanlarındaki ritüellerin mirasından esinlenerek, geleneksel banyo mekanını bugüne tercüme ediyor.

Equal: Claudio Bellini ve VitrA Tasarım Ekibi iş birliğiyle tasarlanan Equal koleksiyonu, yalın bir düzenle cesur ve karakterli banyolar yaratıyor. Mantık ve duygu arasındaki dengeyi temsil eden koleksiyon, düzenli ve köşeli, aynı zamanda yuvarlak ve yumuşak formlarıyla, banyoda benzersiz bir uyum yakalıyor.

Voyage: Arik Levy tarafından VitrA Tasarım Ekibi iş birliğiyle tasarlanan Voyage, banyoda geçirilen zamanın yalnız fiziksel bir deneyim değil, bedenin ve zihnin buluştuğu bir zaman aralığı olduğunu savunuyor.

Origin: Vitra Tasarım Ekibi tarafından hayata geçirilen Origin koleksiyonu, Vitra’nın banyo koleksiyonlarıyla uyumlu armatür ve aksesuarlardan oluşuyor.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle