Avrupa’da 2015’e kadar umut görmedi, Türkiye ve Rusya otoda kurtarıcı pazar olacak

Güncelleme Tarihi:

Avrupa’da 2015’e kadar umut görmedi, Türkiye ve Rusya otoda kurtarıcı pazar olacak
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 01, 2011 00:00

Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde yaşanan kriz nedeniyle beklediğini bulamayan otomotiv devleri, ilk 6 aydaki rekor satışlar nedeniyle Türkiye’yi kurtarıcı olarak görmeye başladı. Alman Opel’in Pazarlama Direktörü Michael Meyer, Avrupa’da 2015 yılına kadar herhangi bir yükseliş beklemediklerini belirterek, “Türkiye ve Rusya bizim yıldız ve favori ülkelerimiz. 2 ülkeye büyük önem veriyoruz” dedi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE, son 2 yıldır gösterdiği performansla otomotiv dünyasının yıldız ülkelerinden biri olurken, uluslararası firmaların özellikle Avrupa’daki kurtarıcısı haline geldi. İlk 6 ayda yüzde 55 büyüyerek Avrupa’da 6’ıncı sıraya yerleşen ve yıl sonunda İspanya’yı geçmeye hazırlanan Türkiye, şu anda bir çok markanın en fazla önem verdiği pazar haline geldi. Alman otomotiv devi Opel’in Pazarlama Direktörü Michael Meyer, Avrupa pazarlarındaki düşüşün devam ettiğini ve 2015 yılına kadar herhangi bir yükseliş beklemediklerini belirterek, “Bu süre zarfında Türkiye ve Rusya bizim yıldız ve favori ülkelerimiz. Bu iki ülkeye büyük önem veriyoruz” dedi.

/images/100/0x0/55eadf17f018fbb8f89c0a79

Avrupa’da düşüş sürer

Ampera’nın Hollanda’da yapılan test sürüşünde konuştuğumuz Meyer, global kriz sonrasında teşviklerin kalkmasıyla Avrupa pazarının toparlanma sürecinin zayıfladığını, pek çok pazarda düşüşler yaşandığına dikkat çekti. Meyer, şöyle konuştu: “Avrupa’da düşüşler sürecek. En azından yükseliş beklemediğimizi söyleyebilirim. Özellikle İspanya, Portekiz, Fransa, İtalya, Yunanistan ve İspanya’da pazar düşüş yaşıyor. Avrupa pazarlarının 2015’ten önce düzelmesini pek umut etmiyoruz. Avrupa bölgesinde iki pazarı favori olarak görüyoruz. Bunlar Türkiye ve Rusya. Büyüme açısından Rusya ile Türkiye aydan aya birinciliği birbirlerine devrediyor. Ancak adetsel olarak elbette Rusya önde ama Türkiye’nin potansiyeli de artıyor.”

İspanya’yı geçebiliriz

Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik de, Türkiye’nin artan önemine dikkat çekerek, şunları söyledi: “İlk 6 ayda Türkiye, Almanya, İngiltere, İtalya, Fransa ve İspanya’dan sonra Opel’in 6’ıncı büyük pazarı oldu. Son çeyrekteki performansa bağlı olarak İspanya’yı geçebiliriz.” Avrupa ülkelerindeki durgunluğa rağmen Türk ekonomisinde yaşanan canlılığın Opel’in gözünden kaçmadığını da vurgulayan Keklik, “Türkiye’nin artan önemini açıkça görüyoruz. Almanya merkezle telefon trafiğimiz arttı. Daha önce alt düzey yöneticiler ararken, şimdi üst düzey yöneticiler arıyor. Ayrıca, yeni projelerde bizim satış hedeflerimize göre, ileriye dönük projeksiyon yapıyorlar. ”

‘Cari açık’ baskısı var ama 70 bin adetle rekor kırarız

OPEL Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, cari açık nedeniyle bir çok ithalatçı gibi baskı hissetmelerine rağmen büyümelerini sürdüreceklerini belirterek şunları söyledi: “2012 sonunda piyasaya önce yeni Astra Sedan çıkacak. Bu model küçük boyutlarda bir Insignia olacak. Bu modelin hemen ardından Türkiye’de düşük vergi dilimine giren motorlarla küçük SUV modelimiz gelecek. Türkiye’de 2000 yılında yaklaşık 67 bin, 2004 yılında ise 60 bin civarında bir satışa imza attık. Hedefimiz yeni modellerle 2013 yılında 70 bin adetlik tarihi rekoru kırmak. Opel, Türkiye’de Tofaş üzerinden dolaylı üretime yeniden başladı. Bu sayede yılda 40 bin adet Opel Türkiye’den ihraç edilecek. Ama kendisi de doğrudan yatırım için fırsat kolluyor. İleride 70 bin adetlik satışlara ulaştığımızda, yatırım için ilk adres Türkiye olacaktır.”

350 TL’ye rezervasyon

OPEL Ampera için Türkiye’de internet üzerinden rezervasyonlar başladı. www.opel-ampera.com isimli siteden girip 350 TL karşılığında ilk gelecek Ampera’lar için rezervasyon yapabiliyorsunuz. Özcan Keklik, bu fiyatın bir nevi kapora olduğunu belirterek, “350 TL verip rezervasyon yapan, araç piyasaya sunulmadan test edip, her türlü bilgiyi alacak. Satışa sunulduğunda da ilk araçlardan birine sahip olacak. Bu rezervasyonu yeni açtık ama çok fazla ilgi var. Avrupa’da ise araca şimdiden 5 bin adetlik sipariş geldi” dedi.

Ampera’nın fiyatını ‘Şimşek’ belirleyecek

OPEL Pazarlama Direktörü Michael Meyer, ağustos ayından itibaren Avrupa’da satışa sunmaya başlayacakları elektrikli Ampera’yı, çevreci teknolojiler açısından bir elçi olarak kullanacaklarını söyledi. Meyer, “Bu araç, elbette kâr getiren araç değil. Yılda 8-10 bin Ampera satmayı düşünüyoruz. Elbette bu aracın kârlı olabilmesi için 100 bin adet satması gerek” dedi. Haziran 2012’de Türkiye’de de satışa sunulacak Ampera’nın 42 bin 900 Euro’luk Avrupa fiyatının Türkiye’de durumu ise hangi vergi dilimine gireceğine bağlı. Çünkü araçta elektrikli motorun yanı sıra, benzinli bir motor da bulunuyor. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, aracın vergisi için Maliye Bakanlığı’na başvuracaklarını belirterek, “Ampera’nın elektrikli motorla çalıştığını, benzinli motorun ise sadece akünün şarjı bittiğinde elektrikli motora enerji verdiğini anlatacağız. İlk aşamada 5 büyük ilde satışına başlanacak olan Ampera’nın satış hedefi ise 150 adet. Aracın vergisi elektrik kategorisinde olursa yaklaşık 50 bin Euro, yüzde 37’lik normal ÖTV olursa ise 60 bin Euro civarında olur” diye konuştu.

SÜRÜŞ İZLENİMİ
Bagajınızda seyyar jeneratöre gerek yok

HOLLANDA yollarında uzun süreli deneme fırsatını bulduğum Opel Ampera’yı diğer elektrikli araçlardan ayıran en önemli özellik, hem sıfırdan sadece bu amaç için tasarlanmış hem de elektrikli motorun yanı sıra 1.4 litre hacminde bir benzinli motora sahip. Bu özellik belki Türkiye’de vergi açısından sorun yaratabilecek ama Ampera’ya yolda kalma endişesi yaşamadan 500 kilometreden fazla seyahat imkanı sunuyor. Kullanma stiline göre 40-80 kilometre boyunca emisyonsuz eletrikli sürüş sağlayan Ampera, şarjı bittiğinde benzinli motorun devreye girmesiyle 100 kilometrede 1.6 litre benzin tüketimiyle toplamda 500 kilometrelik bir sürüş menzili sağlıyor. Özcan Keklik’in bu noktadaki görüşü ilginç: “İstanbul trafiğinde yüzde 100 elektrikli bir araca bindiğinizi düşünün. 120 kilometre menzile sahip aracın dur-kalk sırasında bu menzili yarı yarıya düşecektir. Buna klima ve radyo kullanımını da eklerseniz menzil neredeyse bitme noktasına gelecek. Düşünün ya köprüde şarjınız biterse. Bu yüzden ya bagajınızda seyyar jenaratör taşıyacaksınız ya da köprüde su satanlar gibi jenaratör kiralayanlar olacak. Ampera bu riski ortadan kaldırıyor.” Son söz: Ampera 2 Euro elektrik maliyetiyle 80 kilometreye kadar elektrik sürüşü sağlıyor.

Haberin Devamı

2. el otomobil fırsatları için tıklayın

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!