'Asıl seneye uçacağız'

Güncelleme Tarihi:

Asıl seneye uçacağız
Oluşturulma Tarihi: Mart 29, 2017 21:17

2016 yılında havacılık sektörünü zorlayan tüm gelişmelere rağmen yolcu sayısını yüzde 8.1 arttırarak 24.1 milyona çıkaran Pegasus, cirosunu ise yüzde 6.2 yükselterek 3.7 milyar TL’ye çıkardı. Pegasus CEO’su Mehmet Nane, “2017 yılından umutluyuz. Asıl büyüme 2018 itibarıyla gelecek”dedi.

Haberin Devamı

GEÇTİĞİMİZ yıl iç hatlarda 15.2, dış hatlarda ise 8.8 milyon yolcuya hizmet veren Pegasus Hava Yolları, 3.7 milyar liralık ciroya ulaştı. 2016’da sektör için oldukça zor bir yıl olduğunu vurgulayan Pegasus Hava Yolları CEO’su Mehmet Nane, “Yıl boyunca hava trafiğini olumsuz etkileyen pek çok engelle karşılaştık, bu engellerin en büyüğünü 15 Temmuz sürecinde yaşadık. Buna rağmen yıl boyunca yolcu sayımızı ve gelirlerimizi artırmak için çok yoğun çalışırken, diğer yandan akıllı ve zaman zaman zihni sinir projelerle masraflarımızı kontrol altında tuttuk. 82 uçaklık filomuzu etkin ve verimli kullanmaya devam ederek 2016 yılında konma sayımızı 166 bin 691’e çıkardık. Her bir uçağımızın günde ortalama 12 saat kullanımını sağlıyoruz. Yani bir uçağımız günde 7 sefer yaparken biz bir koltuğu günde yaklaşık 7 kez satmış oluyoruz” dedi.

Haberin Devamı

40 ÜLKEYE UÇUYOR

Pegasus’un Mart 2017 itibarıyla 5.7 yaş ortalamasına sahip Türkiye’nin en genç uçak filosuna sahip havayolu olduğunu belirten Mehmet Nane, şöyle devam etti: “Uçuş ağımıza Grozni, Samara, Nijniy Novgorod ve Volgograd şehirlerini ekleyerek Rusya’da toplam 7 noktaya uçmaya başlıyoruz. Orta Doğu bölgesinde ise uçtuğumuz şehirler arasına 12’nci noktamız olarak Birleşik Arap Emirlikleri’nin başkenti Abu Dabi’yi kattık. Yeni hatlarımız ile birlikte uçuş ağımızı 40 ülkede toplam 103 noktaya ulaştırdık.”

TASARRUFU ARTTIRDIK

Mehmet Nane, zor geçen 2016 yılı içinde verimli yönetim kararları aldıklarını ifade ederek, şöyle konuştu: “Önceliğimiz maliyetleri düşürmek oldu. Düşük maliyetli (low-cost) havayolu olmanın hakkını verecek ‘zihni sinir’ diyebileceğimiz projeler başlattık. Tüm maliyet kalemlerimizde sıkı bir optimizasyon başlattık. Yakıt verimlilikleri daha yüksek olan Airbus siparişlerimizin öne çekilmesi, Boeing teslimatlarının ise yeni bir takvime oturtulması gibi stratejik adımlarla hem nakit akışımızı hem de yakıt masrafı yönetimimizi ele aldık. Tüm filomuzda elektronik uçuş çantası (Electronic Flight Bag) uygulamasına geçerek uçuş operasyonlarımızdaki verimlilik ve tasarrufu artırdık. Kokpitte kağıt kullanımını bitirerek uçuşlarımızda ağırlık azaltıcı ve operasyonel verimlilik artırıcı çalışmalarımız kapsamında hedefimize ulaştık.”

Haberin Devamı

2017’de Pegasus’un taşıyacağı yolcu sayısını yüzde 5 ile 7 arasında artırmayı hedeflediklerini açıklayan Mehmet Nane, 2017’den umutlu olduklarını ifade etti. “İçinde olduğumuz yılı, 2016 krizi öncesindeki rakamlarımızı yeniden yakalama dönemi ilan ettik. Ancak Türk ekonomisine ve turizm potansiyeline inancımız yüksek. Bu nedenle 2017’yi bir yenilenme dönemi olarak görmekle beraber, asıl büyümenin 2018 ve sonrasında gelmesini bekliyoruz” diye ekledi.

FİLOYA 6 ADET A320 NEO KATILACAK

2016 ve 2017’nin ilk çeyreğinde mevcut filoda yaptıkları değişimi de anlatan Mehmet Nane, “Öncelikle 4 adet Boeing B737-800 tipi uçağımızı Pakistan Hava Yolları’na (PIA), 2 tanesini de Flynas’a wet lease olarak kiraladık. Ayrıca 20 Mart itibarıyla şirket aktiflerimiz arasında yer alan 7 adet Boeing 737-800NG uçağımızı da toplam 178.7 milyon dolar bedelle Air Lease Corporation’a sattık. Ekim ayı sonuna kadar tamamlanması beklenen satış işleminden elde edeceğimiz geliri, filomuza finansal kiralama yöntemiyle eklenmiş bu uçakların ödemesinde, Pegasus’un yeni yatırımlarında kullanacağız. Bu satış operasyonu ile 2012 tarihli 100 uçaklık Airbus NEO anlaşması kapsamında yakıt kullanımında optimizasyon sağlayan portföy değişimini hızlandırmış olduk ve 2017 için planlanan 3 adet yeni A320 Neo alımını 6’ya çıkardık. Böylece uçak işletme maliyetlerinde iyileşme sağlayacağız” dedi.

Haberin Devamı

BİRİLERİ ‘TÜRKLER ÇOK OLDUNUZ’ DİYOR

MEHMET Nane, uçuşlarda elektronik cihaz kısıtlamasına ilişkin, “Düz mantıkla bakıldığında bu yasakların iki boyutu olabilir. Bu yasakları, iki şekilde yorumlayabiliriz; gerçekten burada bir tehdit var ve bu tehdide karşı, tehdit bertaraf edilene kadar önlem alınıyor. Diğer boyutta baktığımızda Türkiye’den çok güçlü markalar çıkmaya başladı, burada rekabet edemiyorlar, devlet eliyle bu rekabeti engellemeye yönelik bir girişim. Yani ‘Siz Türkler çok oldunuz. Bu karar da büyümenizi engellemek için.’ Ancak ben bu kararın tamamen bir tehdit unsuru olduğu için alındığını düşünmek istiyorum” dedi. Nane, “Uçak içinde internet vermek üzere çalışmalar başlattık. Yeni bir servis sunmaya başlayabiliriz” dedi. 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!