Armani yeni koleksiyonuna 20 Türk mayosu da alıyor

Güncelleme Tarihi:

Armani yeni koleksiyonuna 20 Türk mayosu da alıyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 07, 2006 00:00

Sunset’in 2006 mayolarını hazırlayan Hakan Yıldırım, Türk kadınını ikna eden tasarımlarıyla markanın satışlarını yüzde 50 artırdı. Türk kadınına pek tercih etmediği sarı ve mor mayoları da aldıran koleksiyonlar sayesinde Sunset, yıl sonuna kadar daha büyük artış bekliyor. Koleksiyondan 20 modeli Armani de istedi.

MAYO ve bikini markası Sunset, 2006 mayolarını ünlü modacı Hakan Yıldırım’a tasarlattı. Yıldırım’ın iç piyasaya hazırladığı koleksiyon sayesinde Sunset mayoların satışı yüzde 50 arttı. Geçen yıl sezonda 115 bin mayo satan Sunset, yeni koleksiyonla henüz sezon bitmeden 170 bin adeti çoktan geçti. Sunset mayolarının üreticisi Günkar’ın Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Güneş, Hakan Yıldırım’ın Türk kadınını çok iyi tanıdığını, tercihlerini çok iyi bildiğini belirterek "Aynı zamanda onları ikna etmeyi de biliyor. Türk kadını sarı ve mor bikini giymezdi. Yıldırım bu renklere de yer verdi. Satışlar gayet iyi. Yıl sonuna kadar artış oranı daha da yükselir. Tasarımın gücüne iyi bir örnek" dedi.

ARMANI DE BEĞENDİ:
/images/100/0x0/55ea65dcf018fbb8f87d4ce2


Hakan Yıldırım ile 2006 koleksiyonları için başladıklarını, 2007 koleksiyonlarının da tamamlandığını, 2008’inkilerin ise sürdüğünü belirten Güneş, "Hakan Yıldırım iç pazar ürünlerinin tamamını tasarlıyor. Armani bu koleksiyondan ürünler beğendi. 20 modeli istedi" dedi. Güneş, Yıldırım dışında Avrupa’ya ihraç edilen ürünler için koleksiyon hazırlayan bir İtalyan ve lisans ürünleri için 2 ayrı tasarımcı daha olduğunu kaydetti.

DEVLERE ÜRETİM:

Güneş, mayo ve örme grubunda üretim yaptıkları ve koleksiyonlardan model verdikleri bazı markaları "Champion, Guru, Marc Jacobs, Calvin Klein, DKNY, Gottex, Lee, Otto, Tommy Hilfiger, Benetton, Sisley, River Island, Top Shop" şeklinde sıraladı. Güneş, en çok ihracat yaptıkları ülkelerin başında İngiltere, Almanya, Danimarka, Fransa, İtalya, Belçika, Hollanda, İspanya, İsrail, ABD ve Rusya’nın geldiğini de belirtti.

60 MİLYON YTL CİRO:

Güneş 2005 yılında 2 milyon Euro’luk ihracat yaptıklarını, 2006’nın ilk 6 ayında ise bu rakamın 2,5 milyon Euro’ya çıktığını kaydetti. Sunset örme grubunun mayoyla beraber ihracatının 2005’te 25 milyon dolar, 2006’nın ilk yarısında ise 30 milyon dolar olduğunu hatırlatan Güneş, "Toplam ciromuz 2005’te 49 milyon YTL idi. 2006’ın ilk 6 ayında 30 milyon YTL oldu. Yıl sonunda 60 milyon YTL’yi buluruz" dedi.

MAĞAZALAŞMA ATAĞI:

Türkiye’de 5 mağazaları olduğunu yurtdışında ise Paris ve Londra gibi zor pazarlarda kendi mağazalarını açtıklarını bildiren Güneş şöyle konuştu: "Bu yıl itibariyle Dubai, Miami, Florida, Hollanda, İspanya, Fransa distribütörlük anlaşmalarını da tamamladık. Avrupa’da şu anda yerleri belirliyoruz. İlk plan Şanghay’da açmak. Altyapı çalışmalarını tamamladık, her yıl en az 2 mağaza açmayı hedefliyoruz."

Her Türk kadınının bir mavi mayosu var

TÜRK
kadınının mayo ve bikini tercihleriyle ilgili Kemal Güneş şunları anlattı: "Türk kadını düz renklerden hiç vazgeçmedi ama aksesuvarlı modellere de ilgi gösteriyor. Günün trendine göre desenli, çizgili, puantiyeli modellere de yöneliyor. Her Türk kadınının mutlaka bir mavi bikinisi olmuş. Üçgen bikiniden vazgeçmiyor. Son yıllarda mayokiniyi de sevdiler."

Tekstil 20 yıl daha altın devrini yaşayacak

TEKSTİL sektörüyle ilgili olarak son yıllarda felaket tellallığı yapıldığını vurgulayan Kemal Güneş şöyle konuştu: "Böylece bankaların insanların üzerine gitmesine sebep oldular. Kredi faizleri yükseldi, tekstilci daha zor duruma sokuldu. Türkiye’de tekstil işvereni, işçisi, sanayici inançlı ve inatçıdır. Kolay pes etmez. İtalya’nın yaptığı hatayı yapmamak için çaba sarfetmeliyiz. İtalya’da tekstil bölgeleri makine mezarlığına dönüştü. Oradan kaçanlar Türkiye’ye geldi. Türkiye’de tekstil en az 20 yıl daha altın devrini yaşayacak."

Sinirlerimiz bozuldu ama marka bilinirliği yükseldi

NAOMI Campbell’in 2 yıl önce katalog çekimi için Türkiye’ye geldiğinde sorun çıkarması veya bikini giymiş bir modelin yer aldığı tabelanın yerel yönetimlerce indirilmeye çalışılması gibi olayların son derece sinir bozucu olduğunu anlatan Kemal Güneş, "Bunlar kriz anları. Bir an önce krizi çözüp, işinizi yapmaya çalışıyorsunuz. Yaşanan sinir bozukluğunu tarif etmek güç ancak olaylar yatıştığında bir bakıyorsunuz bunlar markanın bilinirliğini, satışları artırıyor" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!