Arabayı nasıl alıyoruz?

Güncelleme Tarihi:

Arabayı nasıl alıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Kasım 17, 2009 14:22

Tüketici araba satın alırken reklamı internetten takip ediyor, fiyatına bakıp arkadaş tavsiyesini dinliyor.

Haberin Devamı

Interpromedya Pazar Araştırma Merkezi’nin 3 ayda bir düzenlediği Tüketici Trend Araştırması’nın sonuçlarına göre, yüzde 53.4’lük kesim araç alırken internetteki reklamlardan etkileniyor. Satın alma süreçlerinde ise yüzde 90’la fiyat, yüzde 88’le arkadaş tavsiyesi etkili oluyor.

Türkiye’nin kentsel alanında yaşayan, ekonomik olarak aktif ve çalışan nüfusun yaşam biçimlerinin ele alındığı Tüketici Trend Araştırması’nın üçüncü dönem sonuçlarında tüketicilerin araba kullanımı ve satın alım süreci ile ilgili konular incelendi. 16 ilde 1.332 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, çarpıcı sonuçlar ortaya koyuyor.

MARKA TERCİHİ SONLARDA

Araştırmaya katılanların yüzde 48,5’i araba sahibi. Kişilerin hanelerindeki araç sayısına bakıldığında ise, yüzde 12.2’lük grubun evinde 2, yüzde 3.1’lik grubun ise 3’ün üstünde araç bulunuyor. Bu araçların yüzde 55.4’ü ikinci, yüzde 44.6’sı ise birinci el. Tüketicilerin araçlarda dikkat ettiği özellikler arasında yüzde 96’yla güvenlik, yüzde 94’le ekonomik olması en önemli belirleyici. Bu verilerde ilginç olan ise marka tercihinin yüzde 90.9 ile 6’ıncı sırada kalması.

Haberin Devamı

İNTERNET İLK SIRADA

Tüketicilerin satın alma sürecini etkileyen reklam mecraları arasında ise yüzde 53.4’le internet birinci sırada yer alıyor. İnterneti yüzde 43.6’yla televizyon, yüzde 38’le gazete ve yüzde 34’le bilboard ve sokak reklamları takip ediyor.

Satın alma sürecini etkileyen kriterlerde ise yüzde 90,5’le fiyat, yüzde 88.2’yle arkadaş tavsiyesi ve yüzde 85.8’le kampanyalar ilk sıralarda yer alıyor. 

Reklam verme oranı son derece yüksek olan sektörde tüketicinin reklamını hatırladığı markalar arasında yüzde 10.1’le Renault birinci sırada yer alıyor. Diğer markaların hatırlanma oranına bakıldığında ise Citroen’in yüzde 9.5’le ikinci, Fiat’ın 8.9’la üçüncü Ford’un 8,6’yla dördüncü ve Peugeot’un da yüzde 7.7’yle beşinci sırada yer aldığı görülüyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!