GeriEkonomi Anadolu açılımı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Anadolu açılımı

Anadolu açılımı
refid:28152700-spot ilişkili resim dosyası

Volvo, 2014’te dünyada İngiltere’den sonra en çok büyüdüğü Türkiye’de Anadolu açılımıyla yeni rekor peşinde. Volvo Türkiye Genel Müdürü Maruszewski, “Anadolu da açacağımız bayilerin de etkisiyle 2015 yılında satışlarımızı yüzde 25 artıracağız” dedi.

TÜRKİYE’de geçtiğimiz yıl yüzde 20.7 artışla 6 bin 60 adet otomobil satarak rekora imza atan İsveçli lüks otomobil markası Volvo, Anadolu şehirlerindeki bayi sayısını artırarak hedef büyütüyor. Volvo’nun şu anda toplamda 29

Anadolu açılımı
bayisinin 22’sinin Anadolu şehirlerinde yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Diyarbakır ve Mersin olmak üzere iki yeni bayisini Anadolu şehirlerinde açan Volvo’nun, 2015’te açacağı bayileri yine Anadolu şehirlerinde yer alacak. Anadolu şehirlerinde beklediklerinin üzerine bir taleple karşılaştıklarını ifade eden Volvo Türkiye Genel Müdürü Greg Maruszewski, “Diyarbakır ve Mersin şu anda çok iyi gidiyor. Önümüzdeki yıl ise Gaziantep ve Sakarya olmak üzere iki yeni bayi daha açacağız” dedi.

AVRUPA’DA İKİNCİ OLDU

2014 yılında Volvo’nun en çok büyüdüğü ülkelerden biri Türkiye oldu. Global satışları yüzde 8.9 artan Volvo’nun Türkiye’deki satışları ise yüzde 20.7 gibi yüksek bir oranda arttı. Marka, ana vatanı İsveç’te yüzde 17.4, Almanya’da yüzde 18.3, Amerika’da ise yüzde 0.7 büyüdü. Sadece İngiltere yüzde 25.5 ile Türkiye’nin önünde yer aldı. Batı Avrupa pazarındaki büyüme ise yüzde 11.4’te kaldı. Volvo’nun Türkiye satışları 6 bin 60 adete ulaştı. 2014’te Türkiye’de tarihinin en yüksek satış rakamına ulaşarak, rekor kıran Volvo’nun 2015 hedefi ise 7 bin adet. Greg Maruszewski, toplam pazar yüzde 11.6 daralırken, satışlarını yüzde 20.7 artırdıklarının altını çizdi
Lüks sınıfta da marka payını artırarak yüzde 8.6’ya ulaştıklarını anlatan Maruszewski, “2014’teki performansımız ve Volvo’nun global satış rekoruna önemli katkılar sağladığımız için çok memnunuz. 2015’te toplam pazarın yüzde 5 ila 10 arasında büyümesini öngörüyoruz. VolvoTürkiye olarak bizde yüzde 25 ile pazarın üzerinde bir büyüme hedefliyoruz” dedi.

Volvo, 2015’te üç önemli modelini satışa sunacak. Yeni XC90, 2015’in üçüncü çeyreğinde, V60 Cross Country ile S60 Cross Country ise 2015’in sonuna doğru Türkiye’de satılmaya başlanacak.

ABD’den sonra en çok S60 satıldı

VOLVO Türkiye Genel Müdürü Maruszewski, 2014’te rekor satışı V40, V40 Cross Country ve S60 modelleriyle sağladıklarını belirterek, “S60 3 bin 435 adetlik satışla en çok satılan modelimiz oldu. Gelmiş geçmiş en dinamik Volvo olan S60 da rekabetin son derece yüksek olduğu kendi segmentinde yüzde 12.1’lik paya ulaştı. Türkiye, bu performansı ile ABD’den sonra dünyada S60’ın en çok satıldığı ikinci ülke durumuna geldi. V40 ve V40 Cross Country 2014 yılını 1.694 satışla tamamladı. Tüm bu rakamlarla beraber Volvo Türkiye, dünyada 21. sıradan 15. sıraya kadar yükseldi. Türkiye, Avustralya, İsviçre, Kanada gibi ülkeleri geride bıraktı” dedi.

Dünyada en çok satılan otomobil

Toyota Corolla, 2014 yılında da dünyada tüm zamanların en çok tercih edilen otomobili oldu. Toyota’dan yapılan açıklamaya göre, 2014 yılında 1 milyon 268 bin Corolla satıldı ve Toyota Corolla, tüm zamanların en çok tercih edilen otomobili unvanını elinde bulundurmayı sürdürdü. Ayrıca Toyota, 2014 yılında dünya çapında 10 milyon 230 bin aracın satışını gerçekleştirerek satışlarını 2013 yılına göre yüzde 2.5 oranında artırdı. 1966 yılından bu yana efsane otomobil kimliğini elinde bulunduran Corolla, 42 milyona yaklaşan global satış adediyle tüm zamanların en çok tercih edilen otomobil modeli olarak da kayıtlara geçti.

Coralla’nın 11. jenerasyonu Adapazarı fabrikasında üretiliyor. 2014 yılında Türkiye’de 17 bin 127 adet Corolla satıldı.

Günde 60 adet satışa ulaştı

TOFAŞ’ın Bursa’da 2000 yılından bu yana global pazarlar için ürettiği 1.2 milyon adet Fiat Doblo’nun 4’üncü nesli yollara çıktı. 2015’te Tofaş’ın 135 bin adet üretmeyi planladığı yeni Doblo’nun 105 bininin ihraç edilip 30 bin adetinin iç pazarda satılması öngörülüyor. Tofaş, aracın daha pazarın sunuluşundaki ilk haftasında Türkiye geneli günlük 60 adetlik satışa ulaştı. Yeni Doblo’nun Torino’daki test sürüşlerinde konuşan Fiat İş Birimi Direktörü Okan Baş Türkiye’nin Fiat dünyası içinde, Avrupa’da otomobil ve hafif ticari araç pazarı toplamında 2. sırada yer aldığını belirtti. Fiat markalı hafif ticari araç satılan Avrupa ülkeleri arasında ise Türkiye’nin birinci geldiğine dikkat çeken Baş 2014’te Tofaş’ın 90 bin adet seviyelerinde araç satışı gerçekleştirerek toplam otomotiv pazarında yılı 3’üncü sırada kapattığını 2015’te hedeflerinin 100 bin adetlere çıkmak olduğunu vurguladı.

44 BİN LİRADAN BAŞLIYOR

Fiat Pazarlama Müdürü Özgür Süslü ise “Yeni Doblo’yla çok daha rekabetçi ve iddialı olmayı hedefledik. 43.950 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunduğumuz Doblo ile kullanıcılara daha fazla “değer” sunarak rekabetten ayrışmayı amaçladık. Bu sınıfta ilk kez dokunmatik ekranlı multimedya sistemini sunuyoruz. Ayrıca çocuk aynasını da standart donanıma ekledik. Türkçe navigasyon ve katlanabilir elektrikli aynalar gibi yeni donanımlarla, Doblo’yu çok daha iyi güçlü hale getirdik” diye konuştu. Süslü ayrıca, Yeni Nesil Fiat Doblò’nun, başarılı 90 ve 105 beygirlik multijet motorlarının yanında, bu motorların daha da geliştirilmesiyle ortaya çıkan yakıt ekonomisinde sınıfının lideri olan yeni 1.3 lt 90 hp’lik Ecojet ile 4 farklı dizel motor ile Türkiye pazarında yer alacağını belirtti.

Bir anda belirdi!

RENAULT, küçük SUV sınıfında ‘Captur’la elde ettiği başarının ardından markanın ilk kompakt (C segmenti) SUV modeli Kadjar ile atağını sürdürüyor. Nissan Qashqai ile aynı platform üzerinde inşa edilen Kadjar, yıl içinde 2X4 ve 4X4 versiyonları ile satışa sunulacak. Adını dört tekerlekten çekişi temsil eden ‘quad’ ve bir anda belirme anlamına gelen ‘jaillir’ kelimelerinin birleşiminden alan Kadjar, pazarın hızlı büyüyen kompakt SUV segmentinde Renault’nun uluslararası pazarlardaki yükselme arzusunu destekliyor. Renault Kadjar ilk başta Avrupa’da, pek çok Afrika ve Akdeniz havzası ülkesinde ardından da Çin’de satışa sunulacak. Kompakt boyutları sayesinde şehir içinde kolay manevra kabiliyetine sahip (4.45 metre uzunluk x 1.84 metre genişlik) bir otomobil.İç mekanı yüksek kaliteli detaylar ve modern ekipmanlarla donatılmış olan Renault Kadjar, R-Link 2 multimedya sistemi sayesinde internet bağlantısı ve ileri sürüş destek sistemleri ile dinlendirici bir sürüş deneyimi sunuyor. Araç, 5 Mart’ta kapılarını açacak Cenevre fuarında tanıtılacak.

eozpeynirci@hurriyet.com.tr

Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle