GeriEkonomi Anadol tekrar kıymete bindi, rallide ikinci sırada
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    52
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Anadol tekrar kıymete bindi, rallide ikinci sırada

Anadol tekrar kıymete bindi, rallide ikinci sırada
refid:16012187 ilişkili resim dosyası

Türk Takımı, 14 bin 500 km'lik Pekin-Paris Rallisi’ne 1967 model Anadol ile damgasını vurdu. Anadol'a büyük ilgi gösteren yabancılar kendileri için de arabanın aynısını istiyor. Şimdiye kadar 31 günü geride kalan yarışta hiç arıza yapmayan ve ikinci sırada bulunan Anadol'un, 16 Ekim'de Paris'te sona erecek yarışı yine aynı sırada tamamlaması bekleniyor.

eguler@hurriyet.com.tr

Önce ufak bir hatırlatma yapalım.

Nisan ayında hurriyet.com.tr'de "Anadol'u görünce çarpıldılar" başlıklı bir haber yapmıştım. Sadece klasik otomobillerin yarıştığı ve Pekin'den başlayıp Paris'e kadar sürecek olan zorlu yarışa Türk takımının ilk kez katılacağını ve otomobilin de emektar Anadol olduğunu duyurmuştum.

Anadol Pekin to Paris rallisinde / Foto-Galeri  

Hurda Anadol nereden nereye geldi / Foto-Galeri

Ancak burada çarpıcı bir ayrıntı vardı. Türk takımı yarışa önce Mercedes ile katılmak istemiş, fakat komite bu tip araçlardan herkeste olduğunu söyleyerek daha orjinal bir araç olmasını istemişti. Ahmet Öngün ve Erdal Tokcan'dan oluşan Türk takımı da öylesine bir Anadol fotoğrafı göndermişti.

Sonuç ne mi oldu? Hayatında ilk kez bu aracı gören İngiliz yarış komitesi çok şaşırdı ve hemen davet ederek yarışa katılmalarını istedi.

Bu özet hikaye işin birinci kısmıydı.

İkili, 1500 liraya hurda bir Anadol alıp Castrol Ford Team Türkiye garajında uzun süre üzerinde çalışarak aracı yarışa hazır hale getirdiler. Aracın üretildiği tarihteki teknolojiler kullanılarak 1200 cc'lik motor 1600 cc'ye, benzin deposu 60 litreden 120 litreye çıkartıldı. Aracın içi tamamen değiştirildi, arka koltukları çıkarıldı, öne yarış koltukları monte edildi. Şasi, gövde ve mekanik kısımları tamamen elden geçti, elektrik donanımı tamamlandı. Ve Artık emektar Anadol, Ford Otosan sponsorluğunda yarışa hazır hale geldi.

Bu da işin ikinci kısmıyıdı.

ARAÇLAR TÜRKİYE'DEN GEÇTİ

Şimdi artık son etaptayız. Yaklaşık bir ay önce Pekin'den start alan klasik otomobiller, geçtiğimiz günlerde Doğu sınırından Türkiye'ye girdi, pazar günü de İstanbul'a ulaştı. Dün akşam rallide yarışan ekiplere İstanbul Klassis Resort Otel’de, Türkiye Klasik Otomobil Kulübü tarafından özel bir gece düzenlendi.

Eren GÜLER yazıyor
hurriyet.com.tr

Ahmet Öngün ve Erdal Tokcan'ı dün düzenlenen gecede yakaladım. Yaklaşık bir aydır direksiyon sallayan ve zorlu çöllerden geçen Türk takımı biraz yorgun, ancak Türkiye'de oldukları ve ailelerini görebildikleri için çokça mutluydu.

Gerçi bu kavuşma fazla uzun süremedi. Çünkü ekipler bu sabah itibariyle Silivri'den çıkış alıp Paris'e gitmek üzere yola koyuldular.

"HERKESİN GÖZÜ ANADOL'DA, 'BİZE DE YAPIN' DİYORLAR" 

İkili, böyle bir yarışta Türkiye'yi Anadol ile temsil ettikleri için gerçekten çok mutlu. Bunu yüzlerinden, bakışlarından, duruşlarından, konuşmalarından çok rahat anlayabilirsiniz.

"Daha önce Anadol'u kimse bilmezdi, şimdi biraz öğrenebildiler mi?" diye soruyorum, cevap ikisinden birden geliyor: "Anadol'u artık hepsi öğrendi."

Peki ilgi görüyor mu? Görmez olur mu... Erdal Tokcan burada ilginç bir bilgi veriyor:

"Hem arabayı öğrendiler hem de büyük ilgi gösteriyorlar. Hatta şimdiye kadar 8-9 kişi kendisi için Anadol istedi. Yarışta herkesin gözü bizim arabada zaten, bize diyorlar ki, "sizde bu arabadan bir sürü var. Siz değiştire değiştire kullanıyorsunuz, bize de aynısından yapın"

HİÇ ARIZA YAPMADI

/images/100/0x0/55ea8a72f018fbb8f886b04c

100'e yakın aracın yarıştığı rallide şimdiye kadar birçok araba arıza yapmış. Ahmet Öngün, çok sayıda aracın kamyonların üzerinde  sınırları geçmek zorunda kaldığını anlatıyor.

Peki bizim Anadol ne yaptı? Şimdiye kadar hiç teklememiş. Sadece bir kez dururken arabanın arkası aniden göçmüş.

Erdal Tokcan anlatıyor:

"Allah dedik, gitti süspansiyon. İndik arabadan bir baktık, bizim üzerinde durduğumuz rögar kapağı kırılmış, tekerlek içeri göçmüş. Hemen kurtardık zaten arabayı."

"İKİNCİ SIRADA BİTİRİRİZ"

Pekin'den başlayan yarışta Anadol hep ön sıralarda mücadele ediyor. Araç Türkiye'ye ikinci olarak girdi ve ikinci olarak çıkıyor. Arkasındaki araçla arasındaki fark da tam 2 saat.

Tokcan'a göre bu fark etaplarda kapanmaz. Eğer yarış sonuna kadar herhangi bir teknik arıza yaşanmazsa da Anadol 37 gün sürecek olan bu büyük yarışı ikinci sırada tamamlayacak.

İlk sırada ise Avustralyalı bir Holden var. Pilotu, eski ralli şampiyonu, aracın motoru da Anadol'un 2 katı. Mevcut durumda bu aracı geçmek kolay görünmüyor. Yani sıralama aşağı yukarı belli gibi.

ALTI GÜN BOYUNCA AYAKKABILARI BİLE ÇIKARMADIK

Yarış başlamadan aylar önce Öngün ile konuşurken özellikle yaklaşık 10 gün sürecek olan çöl etabından çekindiğini ifade etmişti. O etap gerçekten de zor geçmiş:

"Çöldeki yarış tahminimizden kat kat zordu. Bir de yol şartları inanılmaz zorlu. Düşünebileceğiniz en kötü zemini 10 ile çarpın. Sadece Moğolistan değil, Kazakistan'da asfalt dedikleri yolda 2 metre genişliğinde 1 metre derinliğinde çukurlar var.

Soğuklar da bizi zorladı. Eksi 15 derecede çadırlarda kaldık. Çadırda nefesiniz nem yapıyor, gidip tavana yapışıyor, o da buz olarak üzerinize düşüyor. 6 gün boyunca hiç soyunmadan, ayakkabılarımızı bile çıkarmadan dolaştık. Uyku tulumunun içine girdik çıktık."

YARIŞ GELİRİ EĞİTİME

Anadol tekrar kıymete bindi, rallide ikinci sırada
Aracın ilk hali böyleydi...
Ahmet Öngün-Erdal Tokcan ikilisi yarıştan elde edilecek sponsor ve SMS gelirlerini Toplum Gönüllüleri Vakfı’na aktaracak. Elde edilecek olan gelirle dört yıl boyunca 250 üniversite öğrencisine karşılıksız burs verilmesi sağlanacak.

Projeye destek olmak isteyen gönüllüler, 'BURS' yazarak 4555’e SMS attıklarında, 10 TL tutarındaki gelir, doğrudan Toplum Gönüllüleri Vakfı tarafından burs bütçesine aktarılacak.

YARIŞIN ROTASI

10 Eylül’de Pekin’den başlayan ralli 16 Ekim’de Paris’te son bulacak. En yaşlısı 103, en genci 42 yaşında olan klasik otomobillerin katıldığı ralli, trafiğe açık yollarda yapılıyor.

Çin’den yola çıkan yarışmacılar Moğolistan, Rusya, Kazakistan, Özbekistan, Türkmenistan, İran ve Türkiye’den sonra Yunanistan ve İtalya geçişlerinin ardından 16 Ekim’de Paris Zafer Takı’na vardıklarında yaklaşık 14 bin 500 kilometre yol kat etmiş olacaklar.

 


 

Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle