Amerikan ordusuna çalışırken gençleri de keşfetti, Türkiye’de 60 bin çanta satıyor

Güncelleme Tarihi:

Amerikan ordusuna çalışırken gençleri de keşfetti, Türkiye’de 60 bin çanta satıyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 11, 2010 00:00

Kurulduğunda Amerikan ordusuna sırt çantaları ve cephane kesesi üreten Eastpak, bugün 125 milyon dolarlık ciroya sahip dünya markası. 14 yıldır distribütör aracılığıyla Türkiye’de olan Eastpak’in CEO’su Gilles Laumonier, “Kent yaşamındaki sokak modası markasıyız. 14 yılda ana pazarlarımızdan olan Türkiye’de yılda 60 bin çanta, valiz ve aksesuvar satıyoruz. Türkiye, büyüyen ve gelişen bir ülke” dedi.

NEW York Borsası’nda 7 milyar dolar piyasa değerine sahip VDC’ye bağlı olarak faaliyet gösteren ve dünya genelinde yaklaşık 125 milyon dolar bir ciro yakalayan uluslararası marka Eastpak; 14 yıldır yer aldığı Türkiye pazarında da her yıl büyüyor. Markanın uygun fiyatlara fonksiyonel, kullanışlı ve dayanıklı çantalar üreterek duyulmaya başladığını söyleyen Eastpak’in CEO’su Gilles Laumonier, markanın Türkiye’yi ana pazarlardan biri olarak gördüğünü bildirdi. Eastpak’I, 1965 yılında Monte Goldman kurdu. Dayanıklı ve fonksiyonel sırt çantaları ve cüzdanlar üreterek başlayan Eastpak, kısa sürede Amerikan ordusuna sırt çantası ve cephane kesesi üreten ana tedarikçisi oldu.

Oğlu fark etti

1976 yılında Monte Goldman’ın oğlu Mark Goldman, üniversite kampüslerinde öğrencilerin, Amerikan ordusuna tedarik edilen çantalardan üretim fazlası olanları kullandıklarını fark etti ve babasını öğrencilere yönelik çantalar üretmeye ikna etti. Eastpak’in CEO’su Gilles Laumonier, ürettikleri çantaların özellikle öğrenciler arasında her geçen gün hit olduğunu anlattı. 1980’lerin başında tüm dünyada çanta üreticileri arasında ‘Cordura’ kumaş kullanan marka olarak bir ‘ilk’e imza attıklarını söyleyen Laumonier, “Aynı yıllarda parlak ve baskılı çantalar da üreterek rakiplerimiz arasından sıyrıldık. Bir diğer farkımız, diğer markalar spor çantalar olarak konumlanırken biz sokak modası markası olduk. Eastpak çantalarla dünyadaki hemen her ülkede varız” diye konuştu.

Türkler trend takipçisi

Eastpak’in 14 yıldır Türkiye’de distribütörleri TES Konfeksiyon aracılığıyla satıldığını söyleyen Gilles Laumonier, “Türk insanı trendleri takip ediyor. Türkiye ve Türk pazarına çok önem veriyoruz. Yılda 60 bin çanta, valiz ve aksesuar sattığımız Türkiye’ye her türlü desteği veriyoruz. Tasarımcılarımız dünyada trendleri takip etmek, gençliğinin zevklerini gözlemek üzere sürekli seyahat ediyor” dedi.

Grafitti Türkiye’de ilgi gördü her yıl yapılacak

GİLLES Laumonier, 2009’da İstanbul’un birçok noktasında grafitti etkinlikleri gerçekleştirdiklerini belirterek, “Dünyanın en ünlü grafitti sanatçıları Ram&Mar, Türkiye’ye gelerek gençlerin çantalarını boyadı. yoğun ilgi ile karşılaştık, etkinliği her yıl yapacağız” diye konuştu.

Sokağın sesine kulak veriyoruz

EASTPAK’in, doğuşundan bu yana gençliğin ve sokak modasının sesine kulak vererek tasarımlarını oluşturduğunu söyleyen Gilles Laumonier, “Biz kent yaşamındaki sokak modası markasıyız. Marka kültüründe çeşitlilik esas. Seyahat ederken de spora giderken de kullanılacak çanta üretiyoruz” diyor.

30 yıl garanti veriyoruz 29 yılda gelen oluyor

EASTPAK CEO’su Gilles Laumonier, çantalarına 30 yıl garanti verdiklerini anlattı ve “Gerçekten de tüketicilerden 15-29 yıllık çantalar geldiği oluyor. Onların istediği eskisini verip yenisi ile değiştirmek değil, zarar gören yerlerinin tamir edilmesi. Çünkü o çantalarla manevi bağları oluşuyor, bir çok anısını hatırlatabiliyor” diye konuşuyor.

Orijinal markaların geleceği parlak

EASTPAK CEO’su Gilles Laumonier, sektörün kriz performansını değerlendirirken, “Zafer sarhoşlukları ile geçen birçok sezonun ardından, güçlü şekilde dingin dengelere dönme arzusu var” dedi. Zor zamanlarda tüketicinin güvenirlik beklediğini anlatan Laumonier, “Gerçek orijinal markalar için gelecek parlak görünüyor; hele ki markasının mirasına sahip çıkan, yenilik sunan markalar hiç korkmasın” diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!