Almanya sıkıntılıyken Volkswagen Türkiye’ye yatırımı zor düşünür

Güncelleme Tarihi:

Almanya sıkıntılıyken Volkswagen Türkiye’ye yatırımı zor düşünür
Oluşturulma Tarihi: Ekim 10, 2005 00:00

Volswagen’den yüzde 20 hisse alan Alman Porsche’nin Başkan Yardımcısı Wolfgang Dürheimer, ‘Volkswagen, Türkiye’ye yatırımı düşünür mü?’ sorusu üzerine, ‘Şu anda yatırımları olan ülkelerde bile yeni model üretme planı yapamıyor. Almanya’da işsizlik var. Durum böyle olduğu için Volkswagen üretimini Almanya’ya kaydırıyor, tepkileri önlemeye çalışıyor’ dedi.

DÜNYANIN en önemli spor otomobil markalarından Alman Porsche’nin Yönetim Kurulu Üyesi ve Araştırma ve Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Wolfang Dürheimer, Volkswagen’in (VW) Türkiye’de üretim yapacağını düşünmediğini belirtti. Dürheimer, ‘VW, şu an yatırımı olan ülkelerde bile yeni model üretmeyi düşünmüyor. İşsizlik problemi yaşandığı için yeniden üretimleri Almanya’ya kaydıracak. Böyle bir ortamda Türkiye’ye yatırım yapması düşünülemez’ dedi.

YÜZDE 20 HİSSEYİ ALDIK:

Dürheimer, Porsche’nin Volkswagen’in yüzde 20 hissesini aldığını söyledi. Bu hisseleri önümüzdeki yıllarda VW ile ilgili sorun yaşamamak için aldıklarını hatırlatan Dürheimer, ‘Biz şu aşamada Volkswagen ile ortaklaşa araç üretiyoruz ve parça alıyoruz. Yarın öbür gün bize size artık parça vermiyoruz dedikleri zaman sıkıntı yaşayabiliriz. Biz de bu nedenden dolayı yüzde 20 ile VW’nin dışarıdaki en büyük hissedarı olduk. Yönetim Kurulu’nda yer alacağız’ dedi.

PORTEKİZ’DE BİLE ÜRETMİYOR:

Bu açıklamasının ardından Dürheimer, ‘Doğuş Holding, VW’den Türkiye’ye yönelik yatırım kararı alıp, üretim yapmasını bekliyor. Sizce bu gerçekleşebilir mi?’ sorumuza, ‘Bugün Volkswagen, Portekiz’de fabrikasında üretmeyi planladığı Touareg’in küçük versiyonunu Almanya’ya kaydırdı. Çünkü dışarıda yapılan yatırımlar sonucu Almanya’da ciddi bir şekilde işsizlik sorunu yaşanmaya başladı. Bu sorun VW’nin sıkıntılı günler geçirmesini yol açıyor. Şirket yeni model üretimlerini yeniden Almanya’da kaydırıp, tepkilerden ve eylemlerden kurtulmaya çalışıyor’ cevabını verdi.

VW ÖNCE SORUNLARINI AŞMALI:

‘Diğer taraftan şirket mali olarak da problemler yaşıyor’ diye konuşan Dürheimer, ‘Böyle bir ortamda yurtdışındaki mevcut yatırımlarını bile kullanamayan Volkswagen neden Türkiye’de yatırım yapsın. Kuşkusuz Türkiye’de üretim yapmak büyük avantaj yaratacaktır. Ama şu aşamada VW sorunlarını aşmadan böyle bir karar veremez’ açıklamasını yaptı.

AB KARIŞIK, DURUMUNUZ ZOR:

Türkiye’nin AB ile müzakerelere başlaması hakkında da çarpıcı açıklamalar yapan Dürheimer, ‘Bundan iki yıl önce bana sorsaydınız, ‘Kesinlikle Türkiye AB üyesi olmalı’ derdim. Ama şimdi AB o kadar karışmış durumda ki Türkiye’nin müzakere süreci çok sıkıntılı olabilir. Çünkü ortada AB kalmayabilir. Bu yüzden Türkiye’nin durumunu kestirmek zor’ cevabını verdi.

DİN PROBLEM YARATMAZ:

Türkiye’nin AB için büyük bir potansiyel olduğunu kaydeden Dürheimer, Türkiye’nin AB kriterlerini yerine getirip üye olmasını istediğini söyledi. Din konusunun hiçbir şekilde AB için problem yaratmaması gerektiğini de kaydeden Dürheimer, ‘Bu problem olarak ortaya konulursa, İrlanda’da bugün hala yaşanan Katolik, Protestan krizi, Almanya’da daha önce yaşanan dini problemler hatırlatılmalı. Kimse Müslüman diye Türkiye’ye sırt çeviremez’ dedi.

145 bin Euro’ya küçük Maybach

ALMAN
otomotiv devi Mercedes’in üst sınıftaki temsilcisi yeni S Serisi Türkiye’de 145 bin ile 189 bin Euro arasındaki fiyatlarla satışa sunuldu. 850 bin Euro değerindeki Maybach’a yakın çizgilere sahip S Serisi’nin bu yıl sonuna kadar Türkiye’de 150 adet satılması hedefleniyor. Üretildiği 1998 yılından bu yana dünya genelinde 485 binlik satış adetiyle lüks otomobil sınıfının birincisi olan S Serisi, yeni modeliyle güvenlik, kalite ve konfor standartlarını yükseltmeyi hedefliyor. Kızılötesi gece görüş kamerasından radar sensörüne kadar birçok teknik yeniliği beraberinde getiren S Serisi güvenlik ekipmanlarıyla dikkat çekiyor. Yeni S Serisi’nin Türkiye’de S350 ve S500 versiyonları satışa sunuldu. Otomobildeki motorlar öncülerine oranla yüzde 26 daha fazla güç ve yüzde 15 daha fazla tork üretiyor. S 350, 272 beygir gücünde 3.5 litrelik V6 motora sahip. S 500’de ise 8 silindirli yeni ünite 388 beygir güç üreten motor bulunuyor. Bu motor S 500’ü 0’dan 100 km/s hıza sadece 5.4 saniyede ulaştırıyor.

Zırhlı Iveco Daily, Avrupa standardıyla para taşıyacak

HAFİF
, orta ve ağır sınıf kamyon ve otobüs üreticisi Iveco’nun Daily serisinin yeni zırhlı modeli Türkiye pazarına sunuldu. Türkiye’de üretilen Daily 35S13V zırhlı para ve kıymetli emtia nakil aracı, sahip olduğu özel güvenlik önlemleri ile bu gamın dikkat çeken modelleri arasında yer alıyor. Bankacılık ve kıymetli emtia taşıyan kurumlara hizmet veren araçlarda artan güvenlik ihtiyacından yola çıkan Iveco, yeni modeliyle Avrupa standartlarını karşılıyor. Daily 35S13V bankacılık altın ve mücevher gibi kıymetli emtianın taşınması için güvenli bir ulaşım aracı olarak tasarlandı.

AVRUPA’YA UYGUN:

AB’ye uygun üretilen Iveco Daily zırhlı serisi, zengin ürün gamı ve değişik amaçlı zırh seçeneklerine sahip. Daily 35S13V, yolcu, para, değerli eşya veya hasta taşımada en uygun seçenek ve güvenlik amaçlı çeşitli ihtiyaçları karşılayacak çözümler de getiriyor.

Kalaşnikof işlemiyor

Aracın İtalyan Fontauto firması tarafından yüksek teknolojiyle üretilen zırh yapısı B4 seviyesinde balistik dirence sahip. Zırh ve özel tekerlek lastikleri silahlı saldırı durumunda, araç içindeki yolcu ve taşınan değerli malları kalaşnikof dahil pek çok silaha karşı koruyarak, aracın güvenli noktaya ulaşmasını sağlıyor. Yeni zırhlı modelde, 125 beygir gücündeki Euro III yeni nesil 2.8 litrelik Common-rail dizel motor görev yapıyor. Azami yüklü ağırlığı 3.5 ton olan araç, zırhlanmadan sonra 700 kilogram gibi yüksek bir taşıma kapasitesine sahip oluyor. Daily 35S13V, 2 yıl sınırsız kilometre garantisi ve 15 bin kilometreye çıkarılmış uzun bakım aralıklarıyla bir yatırım olarak kullanıcısına maksimum fayda sağlamasıyla öne çıkıyor.

Porsche’nin timsahına şimdiden 6 sipariş var

PORSCHE’
nin Boxster ile Carrera modelleri arasında konumlandırdığı iki kişilik yeni modeli Cayman S, bu yılın sonunda 116 bin Euro’luk fiyatıyla Türkiye’de satışa sunuluyor. 2006’da 15 Cayman S’nin Türkiye’de satılması hedeflenirken, bu yıl alınan siparişler doğrultusunda gelmeden 6 tanesi satıldı.

295 BEYGİR GÜÇ:

Boxster platformu üzerinde geliştirilen Cayman S de yeni geliştirilen altı silindirli 3.4 litrelik Boxster motor yer alıyor. 295 beygir gücündeki motor yeni modeli 5.4 saniyede 100 kilometre hıza ulaştırıyor. Cayman’nın maksimum hızı ise 275 kilometreyi ulaşıyor. Ortaya yerleştirilmiş motor Boxster S’ten alınan kısa oranlı 6 ileri şanzıman yardımı ile büyük bir kullanım zevki sunuyor. Porsche ailesindeki tüm modellerde sunulan 5 ileri vitesli Tiptronic S şanzıman ise opsiyonel olarak sunuluyor.

İSMİNİ TİMSAHTAN ALDI:

Porsche yeni modelinin adını timsah ailesine mensup bir sürüngenden esinlenerek verdi. Küçük ve hızlı olan Cayman refleksleri ve ataklığı ile başarılı bir avcı olarak kabul ediliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!